» آرشیو اخبار » سود دهی اندک طلا در کانال 1800 دلار

سود دهی اندک طلا در کانال 1800 دلار

1 دی 1401 6

با کاهش بازدهی اوراق قرضه و دلار آمریکا، طلا به رشد ملایم بالای 1800 دلار ادامه می دهد. قیمت طلا (XAU/USD) در بالاترین سطح روزانه نزدیک به 1820 دلار افزایش یافت و عقب نشینی روز قبل را از بالاترین سطح یک هفته ای معکوس کرد؛ چرا که بازارها در اوایل پنج شنبه به حالت تعطیلات در می آیند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با کاهش بازدهی اوراق قرضه و دلار آمریکا، طلا به رشد ملایم بالای 1800 دلار ادامه می دهد. قیمت طلا (XAU/USD) در بالاترین سطح روزانه نزدیک به 1820 دلار افزایش یافت و عقب نشینی روز قبل را از بالاترین سطح یک هفته ای معکوس کرد؛ چرا که بازارها در اوایل پنج شنبه به حالت تعطیلات در می آیند. عقب نشینی دلار آمریکا می تواند به نفع قیمت فلز گرانبها باشد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) با 0.36٪ کاهش در روز به حدود 103.85 رسید در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده پس از عقب نشینی از بالاترین مقدار ماهانه 3.72٪ در روز قبل، نزدیک به 3.65٪ کاهش یافت.

آمادگی چین برای کاهش محدودیت های کووید و دومین خرید بدون برنامه‌ریزی اوراق قرضه بانک ژاپن (BOJ) باعث حرکت آرام و ملایم معاملات آتی سهام ایالات متحده شده است. همچنین این امکان را فراهم آورده که بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده عقب‌نشینی کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

قیمت طلا

در روز چهارشنبه، شاخص دلار (DXY) از پایین ترین سطح هفتگی خود در روز قبل جهش کرد، زیرا شاخص اعتماد مصرف کننده ایالات متحده (CB) برای ماه دسامبر به بالاترین رقم هشت ماهه در 108.3 جهش کرد. این در حالی است که این مقدار 101.0 پیش بینی شده بود. با این حال، فروش خانه های موجود در ایالات متحده در ماه نوامبر، 4.09 میلیون بود که این مقدار 4.2 میلیون تخمین زده شده است.

با این اوصاف، می‌توان نتیجه گرفت که قیمت طلا بالاتر رفته و ممکن است سال 2022 را با شرایط صعودی به پایان برساند. با این حال، یک تقویم اقتصادی سبک در روزهای پایانی سال و  اخبار دیگری که مانند کاتالیزورهای ترکیبی عمل می کنند، می توانند حرکت فلز زرد را در فصل تعطیلات محدود کنند.

با این وجود، آمار منتشر شده مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) و هزینه های مصرف شخصی اصلی (PCE) برای سه ماهه سوم می تواند معامله گران طلا را در آستانه انتشار شاخص قیمت مصرف کننده اصلی که روز جمعه منتشر می شود، وارد بازی نماید. انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی ایالات متحده رشد سالانه 2.9 درصدی را در سه ماهه سوم تأیید کند، در حالی که پیش‌بینی می‌شود که هزینه مصرف شخصی اصلی  (Core PCE) نیز پیش‌بینی اولیه 4.6 درصد را در دوره اعلام شده، برآورده نماید.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

طلا در بازار جهانی
قیمت طلا در نزدیکی 1825 دلار و اطراف الگوی دو سقف ایجاد شده هفته گذشته ثابت باقی مانده است. لازم به ذکر است که «شاخص قدرت نسبی» (RSI) با شرایط خرید بیش از حد و همین طور کاهش سوگیری صعودی  اندیکاتور مکدی (MACD) خریداران را به چالش می کشد.

از این رو، صعود بیشتر طلا به شکست واضح  کانال 1825 دلار بستگی دارد که به نوبه خود می تواند باعث افزایش قیمت به سمت سطح 1875 دلاری شود. پس از آن، اوج به دست آمده طلا در ماه ژوئن که در حدود 1880 دلار بوده است، می تواند خریداران طلا را به چالش بکشد.

از سوی دیگر، فروشندگان جفت ارز طلا به دلار (XAU/USD) خارج از گود باقی می‌مانند، مگر اینکه شاهد شکست واضح حمایت 1790 دلاری باشند که شامل «میانگین متحرک ساده 100 روزه» (100-SMA) و یک خط روند صعودی یک ماهه است.

همچنین در طی یک روند نزولی، پایین ترین قیمت هفتگی و ماهانه به ترتیب حدود 1775 و 1765 دلار است.

در حال حاضر (پنجشنبه، 22 دسامبر) قیمت طلا در حدود 0.26 درصد افزایش یافته و سپس از کانال 1820 دلار به سمت 1813.46 عقب نشینی کرده است. سرمایه گذاران منتظر اطلاعات کلیدی تقویم اقتصادی آمریکا هستند، تا بتوانند روند بازار را ارزیابی کنند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×