» آرشیو اخبار » کیک دیفای سرویس استکینگ اتریوم با بازدهی پنج درصدی را راه‌اندازی کرد
کیک دیفای

کیک دیفای سرویس استکینگ اتریوم با بازدهی پنج درصدی را راه‌اندازی کرد

15 مهر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کیک دیفای (Cake DeFi) از راه‌اندازی محصول جدید استیکینگ خود خبر داده که برای ارائه استیک اتر با بازدهی سالانه (APY) نهایتاً پنج درصدی طراحی شده است. کاربران همچنین می‌توانند دارایی‌های خود را هر ۱۲ ساعت یکبار به صورت خودکار ترکیب کنند و بر خلاف سایر راه‌حل‌های استیکینگ اتر که در حال حاضر در بازار وجود دارند، آزادانه و در هر زمانی استیک خود را لغو کنند.

کیک دیفای

کیک دیفای از استیکینگ بدون دردسر اتریوم رونمایی می‌کند

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار و گسترده‌ترین شبکه بلاکچین قراردادهای هوشمند در جهان، با موفقیت در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور) از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) به مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) منتقل شد. حالا از استیک اتریوم به جای ماینینگ برای ایمن‌سازی شبکه استفاده می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

در نتیجه انتقال به اثبات سهام، «زنجیره بیکِن (Beacon)» با شبکه اصلی اتریوم ادغام شد و نودها یا ولیدِیتورها را ملزم کرد که توکن‌های اتر خود را در یک قرارداد سپرده بلندمدت استیک کنند. این کار به هولدرهای اتر این فرصت را می‌دهد تا دارایی‌های خود را در بلاکچین اتریوم قفل کنند و برای شرکت در فعالیت‌های اعتبارسنجی تراکنش‌ها، پاداش‌های اتر بیشتری دریافت کنند.

با این حال، برخی از کارشناسان، استیکینگ اتریوم را به عنوان یک فعالیت پیچیده، به ویژه برای فردی عادی توصیف کرده‌اند. علاوه بر این، استیک‌کنندگان نمی‌توانند دارایی‌های خود را تا پس از ارتقاء شانگهای، که تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۲۳ یا پس از آن رخ دهد، برداشت کنند.

کیک دیفای

کیک دیفای تمرکززدایی بیشتری را برای اتریوم به ارمغان می‌آورد

اتریوم یکی از غیرمتمرکزترین شبکه‌های بلاکچین در دوران اثبات کار محسوب می‌شد، زیرا ماینرها از تمام نقاط جهان در فعالیت‌های ماینینگ اتر شرکت می‌کردند. اما حرکت به سمت اثبات سهام اتریوم را کمی متمرکزتر کرده است.

منابع می‌گویند که تنها چند ارائه‌دهنده خدمات استیکینگ، از جمله لایدو (Lido)، کوین‌بِیس (Coinbase)، کراکن (Kraken) و بایننس (Binance) در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از دارایی‌های استیک‌شده در شبکه اثبات سهام اتریوم را در اختیار دارند. بخش بزرگی از این نودها در ایالات متحده و اروپا قرار دارند.

برای ایجاد تمرکززدایی بیشتر در اتریوم و آسان‌تر شدن فعالیت در شبکه برای استیک‌کنندگان اتر، کیک دیفای سرویس استیکینگ اتریوم خود را راه‌اندازی کرده است. کیک دیفای یک پروژه فین‌تک (fintech) مستقر در سنگاپور بوده که به سرعت در حال رشد است و خود را به عنوان یک پلتفرم کاملاً شفاف و بسیار نوآورانه معرفی می‌کند. کیک دیفای قصد دارد محصولات جدید و پیشروی دیفای را به آحاد مردم ارائه دهد.

دکتر جولیان هاسپ (Julian Hosp)، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل کیک دیفای گفت:

«استیکینگ اتریوم، جدیدترین سرویس اضافه شده به خدمات استیکینگ محبوب ما محسوب می‌شود. ما تصمیم گرفتیم که نودهای خود را در سنگاپور میزبانی کنیم. در حال حاضر، نودهای اتریوم بیشتر در آمریکای شمالی و اروپا متمرکز شده‌اند. میزبانی از نودهای مستقر در سنگاپور، اعتماد سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان در منطقه را افزایش می‌دهد و از روحیه تمرکززدایی حمایت می‌کند. بسیاری از صرافی‌ها و پلتفرم‌ها تا قبل از ارتقاء شانگهای، اجازه خارج کردن اتر استیک شده کاربران را نمی‌دهند، اما برای ما مهم بود که نقدینگی به دست آمده از طریق بازار آزاد را برای استیک‌کنندگان اتریوم خود فراهم کنیم.»

کیک دیفای می‌گوید که محصول جدید استیکینگ اتریوم آنها، حدود پنج درصد بازده سالانه (APY) به استیک‌کنندگان اتریوم ارائه می‌کند و بازده ایجاد شده هم در هر ۱۲ ساعت به‌طور خودکار ترکیب می‌شود. این امر به‌طور قابل توجهی سود بیشتری را برای استیک‌کنندگان نسبت به خدمات استیکینگ غیرترکیبی اتریوم ایجاد می‌کند.

این تیم می‌گوید که کاربران سرویس استیکینگ کیک دیفای همچنین می‌توانند اتر خود را از طریق «یک توکن قابل معامله در بازار آزاد بدون نیاز به منتظر ماندن برای ارتقاء شانگهای» از حالت استیک خارج کنند.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: crypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×