» آرشیو اخبار » رکورد تخفیف 60 درصدی تراست اتریوم گری‌اسکیل و تبعات آن
تخفیف تراست اتریوم

رکورد تخفیف 60 درصدی تراست اتریوم گری‌اسکیل و تبعات آن

14 دی 1401 4

صندوق سرمایه‌گذاری تراست اتریوم گری‌اسکیل (ETHE) تقریباً با 60 درصد تخفیف نسبت به ارزش پایه دارایی‌های آن معامله می‌شود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در حال حاضر، صندوق سرمایه‌گذاری تراست اتریوم گری‌اسکیل (ETHE) تقریباً با 60 درصد تخفیف نسبت به ارزش پایه دارایی‌های آن معامله می‌شود. این درحالی است که سهام آن نیز با 93 درصد کاهش نسبت به بالاترین سطح ثبت شده خود (ATH) در ماه ژوئن 2019 (خرداد – تیر 98) مواجه شده است.

دلایل زیادی پشت این روند نزولی مستمر وجود دارد، اما طی هفته‌های اخیر این ترس در بازار افزایش یافته است که پیامدهای بدهی 1.675 میلیارد دلاری شرکت مادر، یعنی دیجیتال کارنسی گروپ (Digital Currency Group) به پلتفرم وام‌دهی در آستانه فروپاشی جنسیس (Genesis) می‌تواند بر دارایی‌های گری‌اسکیل تأثیر بگذارد.

داده‌های YCharts حدود 59.39 درصد تخفیف را در زمان نگارش این مطلب نشان می‌دهد. تراست گری‌اسکیل حداقل از روز 28 دسامبر (7 دی) با همین قیمت معامله شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر
نمودار تخفیف تراست
نمودار یک ساله تخفیف صندوق تراست اتریوم گری‌اسکیل؛ منبع: YCharts

تخفیف‌های بی‌سابقه صندوق‌های سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل

یکی از اینفلوئنسرهای معروف رمزارزها با نام “دی‌بی” (db) تصویری را روز 4 ژانویه (14 دی) توییت کرد که در آن کل مجموعه تراست‌های مبتنی بر رمزارزهای گری‌اسکیل به همراه آماری از پرمیوم آن به تصویر کشیده شده است.

بر اساس این اطلاعات، اکثر صندوق‌های تراست گری‌اسکیل با تخفیف معامله می‌شوند و در این میان، تراست اتریوم کلاسیک با تخفیف 77 درصدی و به دنبال آن، تراست لایت کوین (65 درصد) و تراست بیت کوین کش (57 درصد) با بیشترین تخفیف معامله می‌شوند.

گفتنی است که صندوق تراست بیت کوین گری‌اسکیل (GBTC) با 45 درصد تخفیف معامله می‌شود. ناگفته نماند که دو تراست فایل کوین و چین لینک به ترتیب با پرمیوم 108 و 24 درصد به فروش می‌رسند.

بر اساس اعلام وب‌سایت رسمی گری‌اسکیل (Grayscale)، در حال حاضر دارایی‌هایی به ارزش 3.7 میلیارد دلار در استخر نقدینگی تراست اتریوم (ETHE) وجود دارد که از 31 میلیون سهام جمع‌آوری شده است.

اتر در هر سهم حدود 0.0097 واحد ETH است که ارزش آن به حدود 11.77 دلار و قیمت بازار هر سهم به 4.77 دلار می‌رسد.

زمانی که کامرون وینکلووس (Cameron Winklevoss)، یکی از بنیانگذاران صرافی ارزهای دیجیتال جمینی (Gemini) در نامه ای سرگشاده در توییتر، بری سیلبرت (Barry Silbert) مدیر عامل DCG را مورد خطاب قرار داد، دیجیتال کارنسی گروپ (Digital Currency Group) شرکت مادر گری‌اسکیل، دوباره مورد انتقاد قرار گرفت.

وینکلووس ادعا کرد که شرکت جنسیس متعلق به دیجیتال کارنسی گروپ (DCG) مبلغ 900 میلیون دلار به جمینی بدهکار است. ظاهراً این مبلغ به عنوان بخشی از محصول کسب درآمد جمینی به این شرکت وام داده شده است که هر دو کمپانی با شراکت یکدیگر راه‌اندازه کرده بودند.

شرکت تحقیق و تحلیل دارایی‌های دیجیتال آرکین ریسرچ (Arcane Research) روز سوم ژانویه (13 دی) در گزارشی اظهار داشت که بدهی قابل توجهی که ظاهراً دیجیتال کارنسی گروپ و جنسیس به جمینی دارند می‌تواند باعث شود که دیجیتال کارنسی گروپ (DCG) توزیع قانون M کمیسیون بورس و اوراق بهادار را آغاز کند.

این اتفاق اگرچه برای بازارهای کریپتو چندان مطلوب نیست اما برای سهام ETHE خوب خواهد بود. به گفته آرکین ریسرچ: “آغاز یک Reg M باعث به راه‌افتادن یک استراتژی آربیتراژی عظیم برای فروش اسپات رمزارزها در مقابل خرید سهام GrayscaleTrust می‌شود. اگر این سناریو به مرحله اجرا درآید، بازار ارزهای رمزپایه احتمالاً با نزول بیشتری روبرو خواهند شد.”

وینکلووس در مورد مسائل ادعایی خود پیرامون نقدینگی DCG قبلاً در توئیتی که در ماه دسامبر (آذر) منتشر کرده بود اظهار داشت که بانک سرمایه‌گذاری جهانی و خدمات مالی آمریکایی هولیان لوکی (Houlihan Lokey) با هدف ارائه مسیری برای بازیابی دارایی‌ها، طرحی را از طرف کمیته اعتباردهندگان ارائه کرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×