» آرشیو اخبار » روزهای قرمز بازار سهام جهانی

روزهای قرمز بازار سهام جهانی

3 مرداد 1401 6

به گزارش گذارنیوز، بازارهای آسیایی در روز دوشنبه و آغاز هفته کلیدی برای سهام، سقوط کردند زیرا فدرال رزرو آماده شده است تا دوباره نرخ‌های بهره را افزایش دهد و برخی از بزرگترین شرکت‌های جهان درآمد خود را گزارش می‌دهند.

در حالی که انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات‌متحده به‌طور گسترده‌ای هزینه‌های استقراض را ۷۵ واحد افزایش دهد، معامله‌گران نظرات سیاست‌گذاران را در مورد چشم‌انداز بزرگ‌ترین اقتصاد جهان بررسی خواهند کرد زیرا سعی می‌کنند ضمن حفظ رشد، تورم را مهار کنند.

این تصمیم یک روز قبل از انتشار داده‌های تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه دوم اتخاذ می‌شود و برخی ناظران هشدار می‌دهند که می‌تواند دومین انقباض متوالی را نشان دهد که یک رکود فنی در نظر گرفته می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر انتشار درآمد غول‌های تجاری اپل، آمازون و آلفابت، مادر گوگل هستند؛ این ارقام ایده روشن‌تری در مورد تاثیر تورم فزاینده و افزایش نرخ بهره بر مخارج مصرف‌کننده و درآمد شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

اما تحلیلگران در مورد چشم‌انداز محتاط هستند، در حالی که توجه به سطوح معاملاتی از افزایش قیمت‌ها به رشد اقتصادی معطوف می‌شود، برخی می‌گویند که کندی رشد می‌تواند به بانک‌ها اجازه دهد تا از انقباض پولی خود بکاهند.

استفان اینس در مدیریت دارایی SPI اظهار کرد: «در حالی که افزایش مطالبات بیکاری، فروش کندتر مسکن و افزایش موجودی سوخت نشان می‌دهد که افزایش نرخ‌های اولیه فدرال رزرو باعث کاهش سرعت و کنترل تورم می‌شود اما مسئله این است که به چه قیمتی این اتفاق رخ می‌دهد.»

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×