» آرشیو اخبار » رشد طلا با عقب نشینی دلار
قیمت طلا

رشد طلا با عقب نشینی دلار

23 آذر 1401 5

طلا همزمان با کاهش تورم در ایالات متحده آمریکا به میزان 7.1 درصد رشد کرد. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) به بالای 74.50 دلار رسید. و گاز طبیعی تلاش کرد به بالای 7.00 دلار برسد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طلا همزمان با کاهش تورم در ایالات متحده آمریکا به میزان 7.1 درصد رشد کرد. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) به بالای 74.50 دلار رسید. و گاز طبیعی تلاش کرد تا به بالای 7.00 دلار برسد.

وضعیت طلا در بازار جهانی

پس از گزارش آمریکا مبنی بر کاهش نرخ تورم از 7.7 درصد در اکتبر به 7.1 درصد در نوامبر، در مقایسه با پیش‌بینی 7.3 درصدی تحلیلگران، طلا به بالای سطح 1800 دلار صعود کرد. آمارهای تورم شگفت‌انگیز منتشر شده، فشار قابل توجهی بر دلار آمریکا وارد کرد و بازدهی خزانه‌داری را به سطوح پایین تر رساند. ضعیف تر شدن دلار و بازدهی پایین تر، حمایت قابل توجهی از طلا و سایر فلزات گرانبها را فراهم کرد.

نمودار طلا

تبلیغات جام جهانی قطر

نزدیکترین سطح مقاومت برای طلا در 1815 دلار قرار دارد. در صورتی که طلا بتواند بالاتر از این سطح قرار گیرد، به سمت مقاومت بعدی در 1830 دلار پیش خواهد رفت. حرکت به بالای 1830 دلار، طلا را به سمت مقاومت 1850 دلار سوق خواهد داد.

در سمت حمایت، طلا باید به زیر 1800 دلار بازگردد تا در کوتاه مدت فرصتی برای حرکت نزولی داشته باشد. سطح حمایت بعدی 1785 دلار است. اگر طلا به زیر این سطح نزول کند، به سمت حمایت 1775 دلار خواهد رفت. در همین حال، نقره به سمت سطح 23.80 دلار حرکت کرد. پلاتین سطح 1050 دلار را آزمایش کرد، در حالی که پالادیوم به بالای 1900 دلار رسیده است.

طلا

نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به رشد خود ادامه می دهد

پس از انتشار گزارش‌های تورم در ایالات متحده، نفت وست تگزاس اینترمدیت به بالای 74.50 دلار رسید. گمانه‌زنی های بازار و معامله‌گران بر این اساس است که فدرال رزرو احتمالا تا حدودی از سیاست های جنگ‌طلبانه خود عقب‌نشینی خواهد کرد و این در نهایت به نفع اقتصاد خواهد بود.

از نقطه نظر کلی، نفت WTI پس از عقب نشینی قوی همچنان به رشد خود ادامه می دهد. آمارهای امروز تورم ایالات متحده ممکن است به فشار کوتاهی منجر شود و قیمت نفت را به بالای سطح ۷۵ دلار برساند.

با گمانه‌زنی های مربوط به آب و هوای سرد، گاز طبیعی صعودی شد

با آماده شدن معامله‌گران برای هوای سردتر و تقاضای بیشتر برای گاز طبیعی، قیمت آن به سمت سطح 7.00 دلار حرکت کرد. در صورتی که گاز طبیعی بتواند بالاتر از سطح 7.00 دلار قرار گیرد، به سمت مقاومت بعدی در 7.20 دلار حرکت خواهد کرد. تست موفقیت آمیز مقاومت 7.20 دلار راه را برای آزمون مقاومت 7.55 دلار باز خواهد کرد.

مس سطح 3.90 دلار را آزمایش می کند

مس پس از انتشار آمارهای تورم ایالات متحده، شتاب صعودی قوی گرفت و به سمت سطح 3.90 دلار حرکت کرد. مس در روزهای اخیر در محدوده 3.80 تا 3.90 دلار معامله می شود و به نظر می رسد که ممکن است آماده حرکت به سمت سطح مهم 4.00 دلاری باشد.

به طور خلاصه

آمارهای تورم شگفت انگیز ایالات متحده حمایت قابل توجهی از بازارهای کالایی ایجاد کرد.
طلا توانست بالاتر از سطح مهم 1800 دلار قرار گیرد.
مس به 3.90 دلار بازگشت.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×