» آرشیو اخبار » ربات های آربیتراژ MEVbot در پی سرقت اتر از کاربران
رباط های آربیتراژ

ربات های آربیتراژ MEVbot در پی سرقت اتر از کاربران

2 مهر 1401 7

به گزارش تیم ترجمه گذارنیوز، مطالعه اخیر نشان داده که ربات های آربیتراژ ام‌ای‌وی‌بات (MEVbots) دارایی اتر کاربران را از کیف پول آن‌ها به سرقت می‌برند. ام‌ای‌وی گِین (MEV gain) نوعی ربات آربیتراژگیری اتر است که توسط MEVbot ساخته شده است. ادعا شده که این ربات می‌تواند بدون هیچ استرسی برای کاربران رمزارز، درآمد بدون زحمت ایجاد کند. اما در حقیقت این ابزار برای سرقت دارایی اتر از کیف پول کاربران طراحی شده است.

ربات های آربیتراژ برنامه‌هایی هستند که به صورت خودکار و براساس اطلاعات مربوط به سوابق بازار، برای کسب سود دست به معامله می‌زنند. بررسی قرارداد MEVbots نشان داد که این برنامه به سازندگان خود اجازه می‌دهد تا دارایی اتر را از کیف پول کاربران تخلیه کند.

تحقیقات ما تایید می‌کند که mevbots@ که به اصطلاح برای کسب سود (اشاره به نام ام‌ای‌وی‌ گین) طراحی شده، مسیری را برای سرقت سرمایه در خود دارد. «نباید» طعمه آن شوید.

تبلیغات جام جهانی قطر

شرکت پکشیلد (.PeckShield Inc) ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱ مهر ۱۴۰۱)

پاک شدن پروفایل مُبلغ ربات های آربیتراژ MEV gain

این کلاهبرداری ابتدا توسط مانکویچ کِیاس در کریپتو توییتر (Crypto Twitter) افشا شد و سپس یک شرکت تحقیقاتی بلاکچین به نام پِکشیلد آن را تایید کرد.

ربات های آربیتراژ

پس از افشای این موضوع پروفایل فرد تبلیغ کننده این نوع ربات با نام کاربری chemzyeth@ از اینترنت حذف شد.

ربات های آربیتراژ

پکشیلد همچنین تایید کرد که حداقل ۶ کاربر قربانی این برنامه شده و اتر خود را از دست داده‌اند.

ربات های آربیتراژ

با این حال، با توجه به اینکه این قرارداد همچنان فعال است و حساب توییتر MEVbots حداقل ۱۳ هزار دنبال کننده ناآگاه دارد، احتمالا این افراد در خطر از دست دادن سرمایه خود قرار دارند.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، سازنده این رمزارز، در ادامه موفقیت راهکارهای لایه ۲ متمرکز بر مقیاس پذیری اتریوم، دیدگاه خود برای پروتکل‌های لایه ۳ را به اشتراک گذاشت. او عنوان کرد:

معماری مقیاس‌بندی ۳ لایه که از چینش همان طرح مقیاس‌بندی در بالای خود شکل می‌گیرد معمولا به خوبی کار نمی‌کند. وقتی رول‌آپ‌ها روی رول‌آپ‌ها قرار می‌گیرند و هر دو لایه رول‌آپ از یک فناوری استفاده می‌کنند، مطمئنا نمی‌تواند خوب کار کند.

طبق گفته بوترین، یکی از کاربردهای پروتکل‌های لایه ۳ «عملکرد سفارشی» است. هدف این عملکرد سفارشی، برنامه‌های مبتنی بر حریم خصوصی می‌باشد که از اثبات دانش صفر برای ارسال تراکنش‌های ملزم به حفظ حریم خصوصیِ لایه ۲ استفاده می‌کنند.

مترجم: ف غفاری
منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×