» آرشیو اخبار » رالی در بازارهای نقره ادامه دارد
نقره هفتگی

رالی در بازارهای نقره ادامه دارد

19 آذر 1401 6

بازارهای نقره در جریان معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافتند، زیرا در حال رسیدن به سطح 23.50 دلار هستیم. این سطح، منطقه ای است که دوشنبه گذشته کمی مقاومت ایجاد کرد؛ بنابراین جالب است که ببینیم آیا می توانیم به بالاتر از آن حرکت کنیم یا نه.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای نقره در روز جمعه مجدداً افزایش یافتند و سطح 23.50 دلار را آزمایش کردند و همچنان شاهد حرکت رو به جلوی نقره هستیم.

تحلیل تکنیکال بازار نقره

بازارهای نقره در جریان معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافتند، زیرا در حال رسیدن به سطح 23.50 دلار هستیم. سطح 23.50 دلار منطقه ای است که دوشنبه گذشته کمی مقاومت ایجاد کرد، بنابراین جالب است که ببینیم آیا می توانیم به بالاتر از آن حرکت کنیم یا نه. به خاطر داشته باشید که نقره تأثیر زیادی از بازار اوراق قرضه و نرخ بهره می گیرد. از سوی دیگر، دلار آمریکا همبستگی منفی زیادی با بازار نقره دارد. بنابراین هر چقدر که ارزش دلار کم شود، قیمت نقره بالاتر خواهد رفت. و این دقیقا همان چیزی است که در طی چند هفته گذشته شاهد آن بوده ایم.

ما در حال حاضر شاهد هستیم که «میانگین متحرک نمایی 50 روزه» (EMA 50) در تلاش است از «میانگین متحرک نمایی 200 روزه» (EMA 200) عبور کرده و «تقاطع طلایی» (golden cross) را شکل دهد. این یک سیگنال تکنیکال بلند مدت و مثبت است. باید صبر کنیم و ببینیم که آیا این اتفاق می افتد یا خیر!

تبلیغات جام جهانی قطر

همانطور که گفته شد، نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که شکاف هفته گذشته پر نشده است، و بازارهای آتی معمولاً دوست دارند این اتفاق بیفتد. باید ببینیم که در صورت عقب نشینی، خریدارانی هستند که وارد بازار شوند؟

به خاطر داشته باشید که فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا هر دو در هفته آینده جلساتی را برگزار می کنند. بنابراین بسیاری از مردم به آنچه در حال وقوع است توجه خواهند کرد. باید نشست و دید که نتایج این جلسات چگونه بر جریان های بازار اثرگذار خواهد بود. پس از آن و با توجه به کمبود نقدینگی در بازار، احتمالا شاهد یک نوع بازار نامنظم تا پایان سال خواهیم بود.

نقره

تحلیل تکنیکال هفتگی نقره

نقره در ابتدا در طول هفته سقوط کرد و به سطح 22 دلار رسید، سپس تغییر موضع داده و صعودی شد. در این مرحله، این چنین به نظر می رسد که نمودار هفتگی در نهایت یک الگوی چکش (hammer) تشکیل می دهد. اگر به زیر این الگو حرکت کنیم، بازار یک حرکت نزولی را در پیش خواهد گرفت. شایان ذکر است که در نمودار روزانه، یک شکاف درست زیر این کندل وجود دارد، بنابراین لزوما نمودار به الگوی شمعی مردآویز (hanging man) تبدیل نمی شود.

اگر به بالای کندل استیک حرکت کنیم، امکان صعود به سطح 24 دلار و در نهایت 25 دلار هم وجود دارد. در نهایت، این وضعیتی است که در آن شما همچنان شاهد نوسانات زیادی خواهید بود. بنابراین فکر می کنم اگرچه نقره بسیار صعودی به نظر می رسد، اما موارد دیگری هم وجود دارد که باید به آن دقت کنید؛ فدرال رزرو در روز چهارشنبه و بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه نشست مطبوعاتی دارند، و البته این می تواند سر و صدای زیادی در بازار ایجاد کند.

بعد از آن باید به این نکته توجه کنید که در پایان سال کمبود نقدینگی وجود دارد و این موضوع نیز تاثیر خود را بر بازار خواهد داشت. در نهایت باید به تقاضای صنعتی بالقوه نقره توجه کنید، زیرا نقره نیز یک فلز صنعتی است. با وجود تمام نوسانات، به نظر می رسد که خریداران کنترل بازار را در دست دارند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×