» آرشیو اخبار » دو کوان: من تلاشی برای پنهان شدن ندارم
دو کوان

دو کوان: من تلاشی برای پنهان شدن ندارم

5 مهر 1401 8

به گزارش تیم ترجمه گذارنیوز، دو کوان (Do Kwon)، یکی از بنیانگذاران ترا (Terra)، که توسط مقامات کره جنوبی تحت تعقیب است و محل اختفای او در حال حاضر مشخص نیست، در پاسخ به اقدامات قانونی احتمالی گفته است که روال عادی زندگی خود را تغییر نمی‌دهد.

علی‌رغم اینکه گزارش شده اینترپل اعلان قرمزی را برای دو کوان صادر کرده، اما او در توییت روز دوشنبه خود گفت که کاربران رمزارزی توییتر احتمالاً او را در حال پیاده‌روی در خیابان‌ها یا اطراف مراکز خرید – بدون ذکر نام شهر یا کشور – در «دو هفته گذشته» دیده‌اند. کوان به بیش از یک میلیون دنبال‌کننده خود در توییتر گفته است که نام خود را در لیست «تحت تعقیب و موقتاً دستگیر شده، در انتظار استرداد، تسلیم شده یا اقدامات قانونی مشابه» اینترپل ندیده است، اما شرایط برای همه نام‌ها یکسان نیست و برخی از‌ آنها عمومی نمی‌شوند.

کوان گفت: «من در اتاق نشیمنم کد می‌نویسم. من تلاشی برای پنهان شدن ندارم.»

تبلیغات جام جهانی قطر

دو کوان

وضعیت قضایی دو کوان

دو کوان با احتمال دستگیری و پیگرد قانونی در کره جنوبی روبرو است و پیش از این مکان اسقرارش را در توییتر، سنگاپور انتخاب کرده بود. اما گزارش ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) رویترز نشان داد که او ممکن است دیگر در این کشور ساکن نباشد. بنیانگذار ترا، شهروند کشور کره جنوبی است. تابعیت مضاعف در کره جنوبی به طور کلی به جز در استثناهای خاص مجاز نیست، اما مشخص نشده که آیا کوان پاسپورت بیش از یک کشور را دارد یا خیر.

دو کوان به دلیل همکاری در ترافُرم لبز (Terraforms Labs)،  یکی از چهره‌های برجسته در حوزه رمزارزها محسوب می‌شد، اما در زمانی که استیبل کوین الگوریتمی ترایواِس‌دی کلاسیک (TerraUSD Classic) با نماد USTC از دلار آمریکا جدا شد و ارزش‌ آن تقریباً به صفر رسید، به یکی از افراد تحت نظر توسط مقامات کره جنوبی تبدیل شد. قیمت ترا (LUNA) – ترا کلاسیک فعلی (LUNC) – نیز در بحبوحه مشکلات نقدینگی در بسیاری از پلتفرم‌ها از جمله سلسیوس سقوط کرده است.

کوان، ترا و برخی از کارمندان این شرکت هدف تحقیقات مقامات مالی کره جنوبی قرار گرفتند. طبق گزارش‌ها، مقامات مالی در ماه جولای (تیر) دفاتر چندین صرافی‌ رمزارزی در کره جنوبی را مورد تفتیش قرار دادند. دادگاه کره جنوبی بعداً حکم بازداشت کوان و پنج فرد مرتبط با ترا را به اتهام نقض قوانین بازار سرمایه صادر کرد.

نیروی پلیس سنگاپور (SPF) پس از درخواست کره جنوبی اعلام کرد که دو کوان در این کشور حضور ندارد، کوان هم در ۱۷ سپتامبر در توییتر گفت که «در حال فرار» یا انجام اقدامی مشابه آن نیست. کره جنوبی هیچ توافقی با سنگاپور برای استرداد مجرمین ندارد، و اعلان قرمز اینترپل تنها می‌تواند از مجریان قانون محلی درخواست کند که در صورت یافتن کوان او را بازداشت کنند.

دو کوان

اصلاح قوانین اندونزی

در میان مناقشات بر سر محل سکونت و بازداشت احتمالی کوان، مقامات مالی اندونزی بنا به گزارش‌ها در تلاش بوده‌اند تا با اصلاح سیاست‌های موجود بتوانند از وقوع موقعیت‌های مشابه در شرکت‌های رمزارزی این کشور جلوگیری کنند. کوین تلگراف در روز ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) گزارش داد که “دیدید نوردیاتموکو” (Didid Noordiatmoko)، سرپرست آژانس تنظیم مقررات معاملات آتی کالا، گفته که تغییرات پیشنهادی برای اطمینان از اینکه دو سوم مدیران و کمیسیونرهای شرکت‌های رمزارزی این کشور شهروندان اندونزیایی هستند، به ما کمک می‌کنند که در صورت بروز هرگونه مشکلی، مانع از فرار آنها از کشور شویم.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×