» آرشیو اخبار » دامیننس استیبل کوین‌ها به اوج تاریخی خود رسید

دامیننس استیبل کوین‌ها به اوج تاریخی خود رسید

2 تیر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، معمولاً تریدرها زمانی که قصد دارند از پوزیشن‎های دارایی رمزارز خود خارج شوند، پیش از تبدیل آن به فیات، آن دارایی را به استیبل کوین تبدیل می‌کنند. این روند در شش هفته گذشته در حال انجام بوده است و باعث شده سهم بازار استیبل کوین‌ها رشد کند.

علاوه بر این، این روند علی‌رغم کاهش عرضه بزرگ‌ترین استیبل کوین جهان، تتر، است. همچنین علی‌رغم ننگ عظیمی است که در اثر سقوط استیبل کوین ترا یو اس دی که زمانی سومین کوین بزرگ بازار بود، به وجود آماده است.

طبق اطلاعات کوین گکو، ارزش بازار کل استیبل کوین‌ها اکنون 155 میلیارد دلار است. ارزش کل بازار رمزارزها نیز 943 میلیارد دلار است که بدان معناست که استیبل کوین‌ها 16.4 درصد از کل بازار را دربر گرفته‌اند.

تبلیغات جام جهانی قطر

تتر همچنان در قدرت است

شرکت ناظر صنعت Byzantine General گفته است که دامیننس یا چیرگی USDT و USDC تا به حال در این حد بالا نبوده است. این شرکت افزود که بازخریدهای بزرگ از اکوسیستم تتر منجر به کاهش عرضه شده است، به این معنی که “سرمایه گذاران بزرگ به طور کامل از اکوسیستم خارج شده‌اند”.

تتر همچنان از نظر سهم بازار که 43 درصد است، بر سایر استیبل کوین‌ها رهبری می‌کند. عرضه آن پس از آن که در اوایل ماه می به رکورد 83 میلیارد USDT رسید، شروع به کاهش کرد. در حال حاضر عرضه در گردش آن معادل 67 میلیارد دلار است.

تتر در طول هفت روز گذشته حدود 3 میلیارد دلار کاهش یافته است، زیرا عرضه آن همچنان در حال کاهش است. این منجر به افت سهم بازار آن خواهد شد، زیرا چنین اتفاقی برای USDC نیفتاده است.

سهم بازار USDC معادل 36 درصد و عرضه در گردش آن 56 میلیارد کوین است. علاوه بر این، شاهد کاهش عرضه مشابه رقیب خود نبوده است و در حدود سطوح اوج تاریخی در گردش حرکت می‌کند. نگرانی‌های نظارتی و خزانه داری همچنان تتر را تحت الشعاع قرار می‌دهد. به همین دلیل است که بسیاری به USDC روی آورده‌اند که کاملاً پشتیبانی می‌شود و قانون گذاری شده است.

این دو با سهم بازار مشترک 80 درصد بر بازار استیبل‌ها چیرگی دارند.

بایننس یو اس دی سومین استیبل کوین بزرگ با عرضه 17.6 میلیارد کوین است که سهم بازار آن 11.3 درصد است. عرضه BUSD در چهار ماه گذشته ثابت بوده است، بدون ضرب یا سوزاندن توکن بیشتر.

منبع: کریپتوپوتیتو

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×