» آرشیو اخبار » نهنگ‌ها USDC‌های خود را دامپ می‌کنند
USDC

نهنگ‌ها USDC‌های خود را دامپ می‌کنند

2 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به گفته یک معامله‌گر در حوزه رمزارزها، USDC، دومین استیبل کوین بزرگ بازار، با مشکلی جدی مواجه شده است. موضع جنگ طلبانه فدرال رزرو منجر به ریزش کلی در بازار رمزارزها شده و ضمناً، طبق گفته گرالت دیویدسون (Geralt Davidson)، جایگاه استیبل کوین شرکت سِرکل (Circle) نیز به سرعت رو به نزول است. علاوه بر این، کاهش قابل توجهی در مارکت کپ این استیبل کوین بوجود آمده و هیچ نشانه‌ای هم از بهبود وجود ندارد.

یو‌اِس‌دی کوین (USD Coin) دومین استیبل کوین بزرگ بازار از نظر مارکت کپ است و توسط سِرکل توزیع می‌شود. حالا مارکت کپ آن به زیر ۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

USDC

تبلیغات جام جهانی قطر

چرا USDC ممکن است به مشکل جدی برخورده باشد؟

به گفته گرالت دیویدسون، عرضه USDC توسط آدرس‌های برتر که ۱ درصد از کل آدرس‌ها را تشکیل می‌دهند، به طور پیوسته کاهش یافته است. این یعنی نهنگ‌ها USDCهای خود را دامپ کرده‌اند. به گفته دیویدسون، تصمیم این شرکت در رابطه با تورنادو کش (Tornado Cash) اشتباه بوده است. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری ایالات متحده تورنادو کش را به دلیل کمک به پولشویی تحریم کرده است. به دنبال این تحریم‌ها، سِرکل، شرکت مادر USDC نیز تمام توکن‌های خود را در تورنادو کش مسدود کرد.

برخلاف سِرکل، شرکت‌هایی مانند تتر، USDT را در آدرس‌های تورنادو کش مسدود نکردند. به گفته دیویدسون، این تصمیم سِرکل منجر به عدم اعتماد کاربران به این شرکت شده است.

حجم USDC مبادله شده در صرافی‌ها بسیار نزدیک به حجم USDT در فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) بوده است. برخی از کارشناسان معتقد بودند که USDC قرار است تا ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) جایگاه USDT را به عنوان برترین استیبل کوین بازار تصاحب کند. با این حال، در حال حاضر، این استیبل کوین به هیچ وجه قادر به رقابت با تتر بر سر این جایگاه نیست. مارکت کپ USDT در حال حاضر نزدیک به ۶۸ میلیارد دلار است، در حالی که مارکت کپ USDC به ۴۹/۷ میلیارد دلار می‌رسد.

مشکلات یو‌اِس‌دی کوین تمامی ندارد، چرا که اخیراً بایننس نیز USDC را از پلتفرم خود حذف و واریز این استیبل کوین را متوقف کرد. در عوض، بایننس قصد دارد که USDC کاربران را با نسبت ۱:۱ به BUSD تبدیل کند. وزیراِکس (WazirX)، بزرگترین صرافی رمزارزی هندی، نیز به دنبال تصمیم بایننس این توکن را از فهرست استیبل کوین‌های خود خارج کرد.

با ادامه اقدامات جنگ طلبانه فدرال رزرو، عدم اعتماد به یو‌اِس‌دی کوین می‌تواند برای این استیبل کوین دردسرساز شود.

USDC

آیا سِرکل از CBDCها پشتیبانی می‌کند؟

سازگارى و محبوبیت USDC در تورنادو کش باعث شده که منتقدان، پشتیبانی آن از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را ناممکن بدانند. سانتیاگو ولز (Santiago Velez)، یکی از بنیانگذاران بلاک دیجیتال (Block Digital) نیز دیدگاه‌های مشابهی در این مورد دارد. علاوه بر این، او معتقد است که بدون حمایت از CBDCها، FDIC، فدرال رزرو و OCC تحت هیچ شرایطی به یو‌اِس‌دی کوین مزیت رقابتی نمی‌دهند.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×