» آرشیو اخبار » ریپل در برابر SEC: نبردی که به مرحله حکم نهایی می‌رسد
ریپل

ریپل در برابر SEC: نبردی که به مرحله حکم نهایی می‌رسد

3 آبان 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در آخرین تحولات دعوی در حال انجام ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، هر دوی آنها با درخواست‌های طرف مقابل برای ارائه حکم اجمالی مخالفت کردند.

پیش از این، ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار هر کدام درخواست‌هایی را برای ارائه حکم اجمالی ثبت کرده بودند. در صورت موافقت، قاضی می‌بایست متعاقباً در مورد پرونده تصمیم بگیرد و مراحل دادرسی را لغو کند.

ریپل

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال؛ جمعه گذشته، هر دو طرف درخواست‌های جداگانه‌ای مبنی بر رد حکم اجمالی طرف مقابل ارائه کردند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که درخواست ریپل باید به دلیل «شواهد غیرقابل انکار» رد شود. شواهدی که نشان می‌دهند ریپل به طور غیرقانونی اوراق بهادار ثبت نشده‌ای را فروخته است. رگولاتور فدرال بر این اساس در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) علیه این شرکت شکایت کرد. در همین حال، ریپل ادعا کرد که SEC هیچ مبنای قانونی برای اصرار خود مبنی بر ثبت XRP به عنوان یک اوراق بهادار ندارد.

اسناد کلیدی هفته گذشته فاش شدند

پیش از این، ریپل اسناد خاصی را فاش کرده بود که شش بار قبل از آن برایشان درخواست داده بود. اینها یادداشت‌های SEC در مورد اسناد هینمن بودند. گزارش شده که این اسناد نظرات کمیسیون بورس و اوراق بهادار را در مورد سخنرانی مدیر سابق امور مالی کمیسیون، ویلیام هینمن (William Hinman) فاش می‌کنند.

هینمن در این سخنرانی گفت که قبلاً اتریوم را یک اوراق بهادار در نظر گرفته بود، اما درک او از تراکنش‌های مبتنی بر بلاکچین باعث شد که باور کند «پیشنهادات و فروش فعلی اتر، معاملات اوراق بهادار نیستند».

ریپل به دنبال انتشار این یادداشت‌ها بود، و معتقد بود که آنها نشان‌دهنده آگاهی SEC از ادعای هینمن درباره اوراق بهادار نبودن اتریوم است. ریپل می‌گوید که بواسطه مشابه بودن این دو وضعیت، گفته‌های هینمن باعث تقویت ادعای آنها مبنی بر اوراق بهادار نبودن XRP هم می‌شود.

ممکن است این اسناد کافی نباشند

هر چقدر هم که ریپل عالی عمل کرده باشد، اما بازهم یک کارشناس حقوقی می‌گوید که احتمالاً نظر یک مقام سابق SEC بی‌اهمیت است. او استدلال کرده که تصمیم نهایی با دیوان عالی است که به طور مداوم استاندارد‌های خود را با تست هاوی (Howey test) می‌سنجد.

طبق این استاندارد، اوراق بهادار اساساً به عنوان «سرمایه‌گذاری پول در یک شرکت مشترک‌المنافع، با انتظار یک سود معقول حاصل از تلاش‌های دیگران» تعریف می‌شود. با استفاده از این تعریف، گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس SEC معتقد است که اکثر ارزهای دیجیتال اوراق بهادار محسوب می‌شوند. یکی از استثناهای قابل توجه، بیت کوین است که به گفته او به عنوان یک کالا طبقه‌بندی می‌شود.

با این حال، طبق تحلیل دیگری، بسیاری از هولدرهای XRP اظهارنامه‌هایی را ارسال کرده بودند و در آن صراحتاً گفتند که چنین هدفی پشت خرید آنها نبوده است. بر اساس پیوست ۱۶۷ ریپل برای انکار ادعای SEC، کسانی که XRP را برای اهداف سرمایه‌گذاری خریداری کردند، انتظار نداشتند که سودی از ریپل برای آنها حاصل شود، بلکه می‌خواستند از حرکات بازار یا منابع دیگری سود کسب کنند.

ریپل

یک کارمند قدیمی شرکت را ترک می‌کند

اگرچه این موضوع ارتباطی با این دعوی ندارد، اما شایان ذکر است که مهندس اصلی بخش XRP لجر (XRP ledger) از سمت خود استعفا داده است. نیک بوگالیس (Nik Bougalis) در حالی که مشخص نکرده در آینده به چه کاری می‌پردازد، اما گفت که بیش از این به کار در حوزه بلاکچین و رمزارز ادامه نخواهد داد. او جدیدترین کارمند در میان چهره‌های برجسته ارزهای دیجیتال است که از سمت خود کناره‌گیری می‌کنند.

ریپل

هفته گذشته، گاوین وود (Gavin Wood)، یکی از بنیانگذاران اتریوم و پولکادات (Polkadot)، گفت که به عنوان رئیس شرکت پریتی تکنولوژیز (Parity Technologies) از سمت خود استعفا می‌دهد. در هفته قبل، جزئیات پرونده‌ای به بیرون درز کرد که نشان می‌داد کامرون و تایلر وینکلووس (Cameron & Tyler Winklevoss)، بنیانگذاران صرافی جمینی (Gemini)، به عنوان مدیران در هیئت مدیره جمینی اروپا، این شرکت را ترک کردند. گفتنی است که مدیران ارشد صرافی کراکن (Kraken) و شبکه سلسیوس (Celsius) نیز هر دو اواخر ماه سپتامبر (اوایل مهر) استعفا دادند.

 

مترجم: امیر ملک پور

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: beincrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×