» آرشیو اخبار » یونی‌سواپ در یک دور سرمایه‌گذاری ۱۶۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرد
یونی‌سواپ

یونی‌سواپ در یک دور سرمایه‌گذاری ۱۶۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرد

21 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شرکت‌های سرمایه‌گذاری پیشرو، مانند پالیچِین کپیتال (Polychain Capital) و اندرسن هورُویتز (Andreessen Horowitz) ملقب به a16z، دور تأمین مالی یونی‌سواپ (Uniswap) را رهبری کردند.

یونی‌سواپ لَبز (Uniswap Labs)، تیم پشت این صرافی غیرمتمرکز، ۱۶۵ میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری B خود جمع‌آوری کرد، که برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های NFT و ابزارهای توسعه‌دهندگان تخصیص خواهد یافت.

اندکی پس از انتشار این خبر، قیمت توکن اصلی یونی‌سواپ یعنی UNI، نزدیک به ۶ درصد افزایش یافت.

تبلیغات جام جهانی قطر

یونی‌سواپ

جدیدترین جمع‌آوری سرمایه یونی‌سواپ

بر اساس اعلامیه اخیر یونی‌سواپ، این اقدام چند میلیون دلاری توسط نام‌های برجسته در زمینه مالی، از جمله پالیچِین کپیتال (Polychain Capital)، اندرسن هورُویتز (Andreessen Horowitz) ملقب به a16z، اس‌وی انجل (SV Angel)، پارادایم (Paradigm) و وِریِنت (Variant) رهبری شد. در نتیجه این دور مالی، ارزش یونی‌سواپ لَبز به حدود ۱/۶۶ میلیارد دلار افزایش یافت.

هِیدن آدامز (Hayden Adams)، مدیر عامل یونی‌سواپ، گفت که این نهاد از منابع مالی دریافت شده برای سرمایه‌گذاری در برنامه‌های کاربردی وب، ابزارهای توسعه‌دهندگان خود و همچنین راه‌اندازی NFTها استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل این شرکت گفت:

«من از حمایت باورنکردنی جامعه، کاربران، سرمایه‌گذاران و تیم خود بسیار سپاسگزارم. نمی‌توانم صبر کنم تا در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری را با شما به اشتراک بگذارم.»

علاوه بر این، آدامز گفت بنیاد یونی‌سواپ که اخیراً تأسیس شده (سازمانی که بر توسعه این صرافی غیرمتمرکز نظارت دارد) در چند سال آینده حداقل ۶۰ میلیون دلار به پروژه‌های اجتماعی کمک مالی خواهد کرد.

توکن بومی یونی‌سواپ لَبز – UNI – با افزایش قیمت ۶ درصدی، به این خبر واکنش مثبت نشان داد. اما مشابه بسیاری دیگر از دارایی‌های دیجیتال، تغییر قیمت ۲۴ ساعته آن در محدوده قرمز بوده است.

یونی‌سواپ

چند ماه اخیر برای یونی‌سواپ چگونه گذشت

در اوایل سال جاری، مجموع حجم معاملات این صرافی غیرمتمرکز پیشرو از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت.

این شرکت بیان کرد که در طول چهار سال فعالیت خود، میلیون‌ها کاربر را وارد بخش دیفای (DeFi) کرده، «معاملات منصفانه و بدون نیاز به مجوزی را معرفی کرده»، و «موانع تامین نقدینگی را کاهش داده است.»

اما با وجود رسیدن به این نقطه عطف مهم، ارزش کل قفل شده (TVL) در یونی‌سواپ به دلیل ادامه یافتن بازار نزولی به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در ماه می (اردیبهشت)، این صرافی غیرمتمرکز نزدیک به ۷ میلیارد دلار TVL داشت، در حالی که اخیراً این عدد به کمتر از ۳/۶ میلیارد دلار رسیده است.

پیش از آن، این شرکت یونی‌سواپ لَبز وِنچرز (Uniswap Labs Ventures) را راه‌اندازی کرد: نهادی که می‌تواند «میلیون‌ها نفر را وارد حوزه نوظهور Web3 کند» و به آنها امکان سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ارزهای دیجیتال بیشتری را بدهد.

چند روز بعد از راه‌اندازی این نهاد، وکلای آمریکایی علیه این صرافی شکایت کردند و آن را به «نقض قوانین اوراق بهادار از طریق، ارائه و فروش اوراق بهادار در قالب توکن‌های دیجیتال» متهم کردند. آنها حتی پا را فراتر گذاشتند و مدعی شدند که این صرافی انجام فعالیت‌های غیرقانونی مانند «پامپ و دامپ» و «کلاهبرداری» را هم ممکن کرده است.

 

مترجم:‌ امیر ملک پور

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×