» آرشیو اخبار » جفت‌ارز پوند به دلار در کانال نزولی – 16 آبان
جفت ارز پوند دلار

جفت‌ارز پوند به دلار در کانال نزولی – 16 آبان

16 آبان 1401 3

پوند به دلار در حال حاضر در شرایط نزولی قرار دارد، به طوری که در رنج قیمتی 1.1303 مورد معامله قرار می گیرد. البته احتمال بازگشت این جفت ارز به محدوده 1.14 هم وجود دارد، که این موضوع کاملا وابسته به بودجه پاییز بوده و هرگونه صحبت از سوی بانک مرکزی بر آن تاثیر خواهد داشت.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، جفت‌ارز پوند به دلار (GBP/USD) در حال حاضر در شرایط نزولی قرار دارد، به طوری که در رنج قیمتی 1.1303 در حال معامله است. البته احتمال بازگشت این جفت ارز به محدوده 1.14 نیز وجود دارد، که این موضوع کاملا وابسته به بودجه پاییز بوده و هرگونه صحبت از سوی بانک مرکزی بر آن تاثیر خواهد داشت.

روز پنجشنبه، بانک انگلستان درباره یک رکود طولانی مدت هشدار داد. بدتر شدن شرایط بخش مسکن زنگ خطر بزرگ‌تری را به صدا در آورده است. با روشن تر شدن آمارها، دولت بریتانیا و بانک انگلستان همچنان در کانون توجه خواهند بود. امروز هیچ یک از اعضای کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلستان (BoE) صحبت جدیدی نداشته و آماری ارائه نمی‌دهند. سرمایه‌گذاران همچنین باید صحبت‌های دولت بریتانیا را دنبال کنند. باید توجه داشت که نخست‌وزیر سوناک، پس از یک سری اشتباهات، در حال حاضر تحت فشار قرار گرفته است.

روز آرامی برای جفت ارز پوند به دلار (GBP/USD) است. طبق تقویم اقتصادی، باید منتظر آمار بخش مسکن بود. کاهش شدید رشد قیمت مسکن می تواند تقاضای خریداران برای پوند را تحت تاثیر قرار دهد. در آخر هفته، اخباری مبنی بر برنامه‌های جرمی هانت برای کاهش 35 میلیارد پوندی هزینه‌ها و افزایش درآمدهای مالیاتی به میزان 25 میلیارد پوند منتشر شد. وزرا نکات کلیدی بودجه پاییز را تا صبح امروز  ارائه خواهند کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

روند قیمت پوند به دلار (GBP/USD)

در زمان نگارش این مقاله، پوند با 0.37 درصد کاهش به 1.13307 دلار رسیده است. شروع متفاوت روز باعث شد که جفت‌ارز GBP/USD قبل از یافتن حمایت، به پایین ترین سطح اولیه در 1.12997 دلار سقوط کند.

پوند به دلار

شاخص های تکنیکال
پوند باید از سقوط به کانال 1.1299 دلار جلوگیری کند تا اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در 1.1456 دلار هدف قرار دهد. برای حمایت از بازگشت پوند به دلار (GBP/USD) به 1.14، احساسات ریسک بازار باید صعودی باشد.

در روند صعودی، جفت ارز پوند به دلار (GBP/USD) احتمالا با مقاومت اولیه در 1.15 روبرو شده و دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در 1.1538 دلار آزمایش خواهد کرد. سومین سطح مقاومت اصلی (R3) در 1.1778 قرار دارد.

در روند نزولی، اولین سطح حمایت اصلی (S1) در قیمت 1.1216 وارد بازی می شود. با این حال، با کاهش فروش، احتمالا به سطح حمایت دوم در 1.11 ورود نکنیم. اما در صورت رسیدن به این نقطه، سطح حمایت بعدی در 1.1059 خواهد بود. سطح حمایت اصلی سوم (S3) نیز 1.0820 است.

 

تکنیکال پوند به دلار

با نگاهی به «میانگین متحرک نمایی» (EMA) و نمودار 4 ساعته، یک سیگنال نزولی ارسال می‌شود. GBP/USD زیر میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه قرار دارد که در حال حاضر ۱.۱۳۶۱۷ است. «میانگین متحرک 50 روزه» (EMA 50) به «میانگین متحرک 200 روزه» (EMA 200) کاهش یافت. با عبور EMA 100 روزه از EMA 200 روزه، سیگنال های نزولی به بازار ارائه شده است.

حرکت GBP/USD از کانال میانگین های متحرک (EMA) 100 روزه و 200 روزه از شکست میانگین متحرک نمایی 50 روزه (1.3812) حمایت می کند تا R1 در سطح 1.1456 را وارد بازی کند. با این حال، عدم موفقیت در عبور از EMA های 100 روزه (1.13617) و 200 روزه (1.13625)، سطح حمایت اولیه در 1.1216 را مورد توجه قرار خواهد داد.

نمودار 4 ساعته پوند

در تقویم اقتصادی ایالات متحده یک روز آرام در پیش است؛ زیرا پس از گزارش مشاغل روز جمعه، هیچ شاخص اقتصادی جدیدی وجود ندارد که بازارها را تحت تاثیر قرار دهد. با نبود آمارهای جدید، تمرکز بازار کماکان بر سخنان کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) خواهد بود؛ چرا که با توجه به اینکه بازارها امید به چرخش سیاست های پولی فدرال رزرو دارند، اظهارنظرهای جنگ طلبانه، اشتهای ریسک پوند به دلار را دستخوش تغییرات جدید خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×