» آرشیو اخبار » قابلیت جستجوی آدرس‌های اتریوم به موتور سرچ گوگل افزوده شد
اتریوم

قابلیت جستجوی آدرس‌های اتریوم به موتور سرچ گوگل افزوده شد

20 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، هان هوآ (Han Hua)، مدیر سرمایه گذاری گوگل (Google)، روز 11 اکتبر (19 مهر) در یک پست توییتری اعلام کرد گوگل در تازه‌ترین اقدام خود در حوزه رمزارزها، این قابلیت را برای برخی از آدرس‌های کیف پول اتریوم فراهم کرده است که موجودی اتر (ETH) خود را مستقیماً از موتور جستجوی گوگل ردیابی کنند. با این کار نیاز به جستجو در اِتراسکن (Etherscan) کاهش پیدا خواهد کرد.

«بسیار عالی! اکنون آدرس‌های بلاکچین در موتور جستجوی گوگل در دسترس قرار دارند».

– هان (@hhua_) 11 اکتبر 2022

تبلیغات جام جهانی قطر

کیف پول اتریوم

به گزارش کوین‌تلگراف، تلاش برای جستجوی یک آدرس بیت کوین در گوگل هنوز هیچ نتیجه‌ای در بر ندارد. استفن کول (Stephen Cole) با اشاره به همین موضوع در توییتر نوشت:

« گوگل از بیت کوین اطلاعی ندارد؟»

با توجه به اینکه هنوز با جستجوی آدرس‌های مختلف اتریوم هم نمی‌توان به طور کامل به نتیجه مطلوب رسید، به نظر می‌رسد این ویژگی در مراحل نخستین خود قرار داشته و احتمالاً به مرور زمان بهبود پیدا خواهد کرد. با این وجود، نمی‌توان تلاش‌های اخیر گوگل و نقشی کلیدی که این بستر در ورود کاربران اینترنتی به دنیای خدمات مبتنی بر بلاکچین و وب3 (Web3) ایفا می‌کند را نادیده گرفت.

علاوه بر این ویژگی جدید، گوگل از مشارکت خود با صرافی بزرگ کوین‌بیس (Coinbase) به منظور ارائه قابلیت پرداخت هزینه خدمات ابری با ارزهای دیجیتال خبر داده است. انتظار می‌رود این قابلیت از اوایل سال 2023 اجرایی شود.

فراموش نکنیم که پیش از این، گوگل با راه‌اندازی تایمر شمارش معکوس هاردفورک مِرج و تغییر شبکه اتریوم از پروتکل اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS)، به حوزه تبلیغات اتریوم نیز قدم گذاشته بود.

مارکوس تیلن (Markus Thielen)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری پلتفرم خدمات دارایی دیجیتال ماتریکس پورت (Matrixport) در گفتگو با کوین‌تلگراف گفت تلاش‌های گوگل در فضای وب3 اصلاً تعجب برانگیز نیست چراکه بانک‌های تجاری و شرکت‌های مبتنی بر نسل سوم وب در پشت صحنه همچنان به فعالیت‌های زیاد خود ادامه می‌دهند:

«این زمستان رمزارزها به وضوح با قبل متفاوت است زیرا شرکت‌ها به استفاده از ترازنامه خود برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها ادامه می‌دهند و حتی ممکن است از شرکت‌های فعلی پیشی بگیرند.»

در حالی که تلاش‌های گوگل مورد استقبال گسترده جامعه قرار می‌گیرد، تیلن (Thielen) معتقد است زمانی شاهد پذیرش گسترده وب3 خواهیم بود که «آیفون به‌عنوان یک کیف پول ارزهای دیجیتال استفاده شود».

او افزود: «زمانی که این اتفاق بیفتد، سرعت گام‌های صنعت رمزارزها از 100 مایل در ساعت به 250 مایل خواهد رسید».

واکنش جامعه اتریوم

ویتوریو ریوابلا (Vittorio Rivabella)، مدیر توسعه‌ روابط پلتفرم توسعه وب3 آلکِمی (Alchemy)  گفت که خبر اضافه شدن ویژگی جدید جستجوی آدرس‌های اتریوم در گوگل یک سیگنال «صعودی» است.

با این حال، سردبیر سابق Web3ArtBlog.NFT، از این خبر چندان هیجان‌زده نشد و استدلال کرد که گوگل «داده‌های بلاکچین ما را به تبلیغ‌کنندگان می‌فروشد تا ما را از طریق کیف پول‌هایمان هدف قرار دهد!»

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×