» آرشیو اخبار » توکن پالیگان (Matic) آماده یک افزایش 20 درصدی است

توکن پالیگان (Matic) آماده یک افزایش 20 درصدی است

3 تیر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پالیگان (MATIC) روند نزولی بلندمدت خود را شکست و یکی از شدیدترین افزایش قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال را رقم زد.

 

نکته قابل توجه اینکه، قیمت ماتیک در تاریخ 23 ژوئن، چهار روز پس از برخورد با 0.317 دلار، به 0.50 دلار رسید که پایین‌ترین سطح آن از آوریل 2021 محسوب می‌شود. این معادل یک افزایش تقریباً 60 درصدی است و حتی از عملکرد بیت‌کوین (BTC) و اتر (ETH) نیز در این بازه زمانی بهتر است.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

نمودار قیمت روزانه Matic/USD. منبع: TradingView

 

با این وجود، ماتیک هنوز هم از اوج قیمت 2.92 دلاری خود در دسامبر 2021 به میزان قابل توجهی پایین‌تر است، چراکه قیمت آن هم‌زمان با ریزش بازار ارز دیجیتال و سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی آمریکا سقوط کرد.

 

ماتیک تحت انباشت سنگین قرار دارد

در همین حال، داده‌های روی بلاکچین نشان می‌دهد که برخی از ثروتمندترین سرمایه‌گذاران ماتیک با وجود روند نزولی بازار، در حال انباشت توکن‌های MATIC هستند.

نکته قابل توجه اینکه، طبق داده‌های پلتفرم سانتیمنت ((Santiment، کوسه‌ها و نهنگ‌های ماتیک در حال انباشت این رمزارز بوده‌اند. آن‌ها هولدرهایی هستند که بین 10 هزار الی 10 میلیون MATIC دارند که از 9 ماه مه 8.7 درصد دیگر به کیف پول‌های خود اضافه کرده‌اند. این بیانگر آن است که بسیاری از نهنگ‌ها به رشد این رمزارز در بلندمدت اطمینان دارند. جالب اینجاست که قیمت MATIC در همین مدت 50 درصد کاهش یافته است.

 

الگوی سر و شانه معکوس

از نظر تکنیکالی، به نظر می‌رسد Matic/USD در حال حرکت به سمت یک سقف هفتگی است.

به طور دقیق‌تر، توکن پالیگان در تاریخ 22 ژوئن از الگوی سر و شانه معکوس خود خارج شد. این یک الگوی صعودی است که پس از تشکیل سه فرورفتگی در قیمت تکمیل می‌شود و خط گردن آن نقش مقاومت را ایفا می‌کند.

همچنین، فرورفتگی میانی این الگو (سر) از دو فرو رفتگی کناری خود که به آنها شانه‌های راست و چپ گفته می‌شود، عمیق‌تر است. در نهایت، به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال، قیمت پس از شکستن خط گردن به اندازه فاصله بین سر و گردن بالا می‌رود.

 

نمودار قیمت چهار ساعته Matic/USD. منبع: TradingView

 

در نتیجه، قیمت ماتیک می‌تواند در ماه ژوئن یا اوایل ژوئیه به 0.60 دلار صعود کند که حدود 20 درصد بالاتر از قیمت 2 ژوئن است.

 

خریداران ماتیک باید هشیار باشند

خرید نهنگ‌ها لزوماً یک سیگنال صعودی نیست و الگوی سر و شانه معکوس نیز 16.5 درصد احتمال شکست دارد. بنابراین، با توجه به شرایط نزولی بازار ارز دیجیتال و بازارهای بورس که می‌تواند منجر به سیگنال‌های صعودی کاذب شود، افزایش قیمت ماتیک می‌تواند نهنگ‌ها را به فروش این توکن و کسب سود سریع وا دارد.

علاوه بر این، براساس داده‌های پلتفرم کریپتوکوانت (Cryptoquant) موجودی ماتیک در صرافی‌های ارز دیجیتال بین 1 مه و 23 ژوئن از 1.21 میلیارد به 1.37 میلیارد دلار افزایش یافته که بیانگر فشار فروش بالقوه در کوتاه مدت است.

 

موجودی ماتیک در صرافی‌های ارز دیجیتال. منبع: CryptoQuant

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×