» آرشیو اخبار » ترکیه از پروژه مبتنی بر بلاکچین e-Human رونمایی کرد
ترکیه

ترکیه از پروژه مبتنی بر بلاکچین e-Human رونمایی کرد

27 مهر 1401 4

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، پیش از اجلاس ملی بلاکچین، از جزئیات جدیدی در مورد پروژه مبتنی بر بلاکچین ای-هیومن (e-Human) رونمایی کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز و به نقل از کوین‌تلگراف ترکیه، پروژه ای-هیومن (e-Human) یک پروژه کاملاً مبتنی بر فناوری بلاکچین خواهد بود که تمامی خدمات، داده‌ها و قابلیت‌های مورد استفاده توسط سیستم را تحت حفاظت خود نگه می‌دارد.

پروژه ترکیه

تبلیغات جام جهانی قطر

این پروژه که نامی علمی-تخیلی دارد، در قالب خدمات دیجیتالی عمل می‌کند که در آن ریاست جمهوری ترکیه می‌تواند داده‌های مربوط به خدمات و ابزارهای مربوط به شغل، آموزش از راه دور و استعدادیابی را به اشتراک بگذارد.

دانشجویان، فارغ‌التحصیلان جدید و کارمندان دولت می‌توانند از طریق پورتال e-Human به فرصت‌های شغلی و کارآموزی موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی، آموزش‌های تاییدشده برای کارکنان دولت، نمایشگاه‌های شغلی برگزار شده در ترکیه، رویدادها و محتوای آموزشی دسترسی داشته باشند. هدف از این پروژه افزایش استخدام‌پذیری و حمایت از توسعه شهروندان عنوان شده است.

پیش از این، شرکت ملی خودروسازی ترکیه با نام توگ (TOGG) از همکاری استراتژیک خود با بلاکچین آوالانچ (Avalanche) با هدف توسعه خدمات جابجایی ایمن و سریع از طریق قراردادهای هوشمند خبر داده بود.

گفتنی است که تا پیش از آن که رئیس جمهور اردوغان جنگی همه جانبه را علیه استفاده از ارزهای دیجیتال آغاز کند، ترکیه به عنوان کشوری دوستدار رمزارزها شناخته می‌شد. این کشور آوریل 2021 (فروردین 1400) پرداخت‌های رمزارزی برای کالاها و خدمات محلی را ممنوع کرد.

در حالی که دولت ترکیه موضعی ضد رمزارزها اتخاذ کرده است ولی در عین حال به کاوش در این اکوسیستم ادامه داده و همزمان از چندین پروژه بلاکچین رونمایی کرده است. این کشور حتی برنامه‌های زیرساخت بلاکچین ملی خود را منتشر کرده است.

ناگفته نماند که پذیرش رمزارزها در میان مردم ترکیه با دیدگاه دولت کاملاً در تضاد است. این کشور تاکنون میزبان چندین رویداد جهانی مانند “هفته بلاکچین استانبول” و “اقتصاد بلاکچین استانبول” بوده است. اکوسیستم توسعه‌دهندگان محلی نیز سخت کار می‌کند تا رویداد دِوکُن (DevCon) که اتفاقی مهم برای جامعه توسعه‌دهندگان اتریوم است را به استانبول بیاورد.

داده‌های اخیر چین‌آنالیز (Chainalysis) نیز نشان داد که ترکیه یکی از سریع‌ترین بازارهای در حال رشد ارزهای دیجیتال است و طبق شاخص پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال در سال 2022 در بین 20 کشور برتر این حوزه قرار دارد.

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×