» آرشیو اخبار » تاکید معاون وزیر نفت به توسعه صنعت پالایش در بخش برون‌مرزی

تاکید معاون وزیر نفت به توسعه صنعت پالایش در بخش برون‌مرزی

24 مهر 1401 1

معاون وزیر نفت از تلاش صنعت پالایش کشور برای توسعه این بخش در پروژه‌های برون‌مرزی خبر داد.

به گزارش گذارنیوز، «جلیل سالاری»، معاون وزیر نفت، گفت: با همدلی شرکت‌های پالایشی و تلاش‌های جهادی مجموعه پالایش و پخش، در حوزه پروژه‌های برون‌مرزی پروژه‌های زیادی در حال پیگیری است تا بتوانیم برنامه وزیر نفت در حوزه پایین‌دست را اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش یادآور شد: امیدواریم بحث امنیت انرژی، توسعه بخش پتروپالایشگاهی و به موازات آن طرح‌هایی که امروز در حال اجراست، تماماً به ثمر برسد. مسیر سوخت‌رسانی را به سمت بهینه‌سازی حرکت داده‌ایم، همچنین در آینده نه‌چندان دور شاهد رونق و توسعه تولید کیفی و مطابق با استانداردهای زیست‌محیطی در حوزه فرآورده‌های نفتی خواهیم بود. حضور پررنگ در باشگاه صادرات فرآورده‌های نفتی، همچنین سوآپ، انتقال و جابه‌جایی آن در سطح منطقه و تلاش‌هایی که در حوزه برون‌مرزی انجام می‌شود، از جمله دستاوردهای شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به مدد تلاش همه همکاران در سال‌های آینده خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه پس از گذشت هفت سال این نخستین همایشی است که در مجموعه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌صورت یکپارچه و هماهنگ برگزار شده است، افزود: جناب آقای وزیر، حتماً به خاطر دارید که سال گذشته شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را در چه وضعی تحویل گرفتیم و چه اتفاق‌هایی در سال‌های اخیر افتاده بود. شرایط ذخیره‌سازی‌های سوخت و موجودی کشور شرایط مساعدی نداشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق اعلام وزارت نفت، سالاری گفت: حمل‌ونقل با چالش‌های بی‌شماری دست‌وپنجه نرم می‌کرد و مضاف بر آن با حمله سایبری هم در آبان‌ماه مواجه شدیم که متأسفانه شرایط را بسیار وخیم کرد. خوشبختانه با وجود همه موانع و بحران‌ها امروز توانستیم با تلاش مستمر و جهادی همه همکارانم در مجموعه پالایش و پخش بر مشکلات پیش‌آمده فائق آییم.

توضیحات معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش

سالاری با بیان اینکه تابستان سختی را به لحاظ تأمین سوخت مورد نیاز هموطنان به‌ویژه سوخت‌رسانی در ایام اربعین پشت سر گذاشتیم، اعلام کرد: برای عبور بی‌دغدغه از تابستان و ارائه خدمات مطلوب سوخت‌رسانی به مردم عزیز، ابتدا قرارگاه‌های اقتصاد مقاومتی را در جنوب کشور در مناطق بندرعباس و خوزستان تشکیل دادیم.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش اظهار کرد: امروز در شرایطی کار جابه‌جایی و سوخت‌رسانی انجام می‌شود که در این هشت سال نه ظرفیت سوخت‌رسانی شرایط مطلوبی داشت و نه خط لوله‌ای اضافه شده و ناوگان حمل‌ونقلی نیز توسعه نیافته است، بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به این بخش‌ها هم داشته باشیم، البته در یک سال اخیر طرح‌ها و پروژه‌هایی در این بخش‌ها تعریف شده و متعاقب آن اقدام‌ها و پروژه‌هایی نیز به ثمر نشسته است. بی‌شک تا رسیدن به شرایط مطلوب و بهینه فاصله زیادی وجود دارد.

 

سالاری گفت: حوزه سامانه هوشمند سوخت با مشکلات و چالش‌هایی همراه است، شرایط قیمت تکلیفی در بخش مجاری عرضه باید دیده شود و نیازمند آن است که همه عزیزان نظارت‌های عالیه داشته باشند. قاچاق از جمله بحث‌های مهم دیگری است که باید موشکافانه مسائل مربوط به آن رسیدگی و ارزیابی شود، اما این امید وجود دارد که بتوانیم با تلاش شبانه‌روزی همکاران در رفع هرچه بیشتر این چالش‌ها تأثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه در بخش خطوط لوله و مخابرات نفت ایران سال گذشته ۱۲۸ میلیارد لیتر انواع فرآورده و نفت‌خام جابه‌جا شده است، گفت: این یک رکورد به شمار می‌آید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×