» آرشیو اخبار » کاهش عرضه سوخت در فرانسه، به دنبال اعتصاب در پالایشگاه‌ها
کاهش عرضه سوخت در فرانسه به دنبال اعتصاب در پالایشگاهها

کاهش عرضه سوخت در فرانسه، به دنبال اعتصاب در پالایشگاه‌ها

15 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز، در حالی که پالایشگاه‌های فرانسه وارد دهمین روز اعتصاب خود می شود، پمپ بنزین های پاریس نیز دچار آسیب های جدی شده‌ است.

اولیویه وران، سخنگوی دولت فرانسه، روز جمعه گفت: در حالی که اعتصابات در چهار پالایشگاه توتال انرژی برای دهمین روز ادامه دارد، حدود 10 پمپ بنزین در منطقه پاریس با مشکل تامین سوخت کافی مواجه هستند.
اقدام اعتصابی و تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی نشده، بیش از 60 درصد از ظرفیت پالایشی و تولیدی فرانسه یا 740,000 بشکه در روز را کم کرده است و این کشور را، در شرایطی که عدم عرضه انرژی جهانی هزینه ها را بی سابقه افزایش داده، به واردات بیشتر مجبور کرده است.
خروج اعضای اتحادیه کارگری CGT در توتال انرژی، عمدتاً به دلیل پرداخت دستمزد باعث اختلال در عملکرد دو پالایشگاه و دو مرکز ذخیره سازی شده است و دو پالایشگاه Exxon Mobil (XOM.N) از 20 سپتامبر با مشکلات مشابهی روبرو شده اند. از آن زمان تاکنون، هیچ چیزی در چهار سایت توتال انرژی تغییر نکرده است.

تیری دفرن، سخنگوی CGT، در روز چهارشنبه گفت: وران، بار دیگر تاکید کرده است که فرانسه به طور کلی منابع کافی بنزین را دارد و فقط مشکلات موقتی در توزیع وجود دارد. او گفت که 90 پمپ بنزین در منطقه پاریس مشکلی ندارند، فقط 15 پمپ بنزین در فرانسه به طور کلی با این “مشکلات موقت” مواجه هستند. بخشی از اعتراضات گسترده تر در سراسر فرانسه بر سر تقاضای دستمزد، حقوق بازنشستگی و قدرت خرید و تورم در سراسر اروپا پراکنده است و همچنین منجر به اعتصاب راکتورهای هسته ای شده است که عرضه برق را محدود می کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

دولت فرانسه در اوایل این هفته گفت که فرانسه از ذخایر استراتژیک سوخت خود برای تامین سوخت پمپ بنزین‌هایی که با مشکل مواجه هستند، استفاده کرده است، در حالی که کارگران پالایشگاه‌ها و انبارها اعتصاب کرده‌اند و همین موضوع تولید را محدود کرده و تحویل را عقب انداخته است.
سازمان صنعت نفت UFIP کمبود بنزین پمپ‌های سوخت را ناشی از تدارکات و کمبود منابع دانست و گفت: برداشت از ذخیره‌سازی تاثیری بر سطح ملی ذخایر ندارد.
سخنگوی UFIP گفت: به برخی از مناطق این امکان داده شده است تا با سایر مناطقی که سوخت مازاد دارند، تعامل برقرار کنند. فروش بنزین و گازوئیل به کارکنان ادارات ضروری و اورژانس بهداشتی اولویت دارند.

منبع: رویترز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×