» آرشیو اخبار » دردسر تازه بایننس؛ سرمایه‌گذاران در فرانسه شکایت کردند
بایننس

دردسر تازه بایننس؛ سرمایه‌گذاران در فرانسه شکایت کردند

5 دی 1401 7

پانزده تن از سرمایه‌گذاران بایننس فرانسه و شرکت مادر آن بایننس هولدینگز به دلیل اقدامات تجاری گمراه‌کننده و پنهان‌کاری متقلبانه از این دو شرکت شکایت کرده‌اند.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، 15 تن از سرمایه‌گذاران بایننس فرانسه و شرکت مادر آن یعنی بایننس هولدینگز (Binance Holdings Limited) در فرانسه به دلیل اقدامات تجاری گمراه‌کننده و پنهان‌کاری متقلبانه از این دو شرکت شکایت کرده‌اند.

 

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در شکایتی که روز 14 دسامبر (23 آذر) تنظیم شده است، شاکیان ادعا کرده‌اند که بایننس با تبلیغات و توزیع خدمات رمزارزی قبل از دریافت مجوز ثبت از مقامات فرانسه، قوانین این کشور را نقض کرده است. به گزارش کوین تلگراف، رگولاتور بازار مالی فرانسه (Autorité des marchés financiers)، در ماه مه 2022 (اردیبهشت) مجوزی را به بایننس به عنوان ارائه دهنده خدمات دارایی‌های دیجیتال اعطا کرده است. این مجوز به این صرافی ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد تا خدماتی مانند نگهداری از دارایی ها و تجارت ارزهای رمزپایه را به مردم فرانسه ارائه دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

شکایت از بایننس

گزارش شده است که در متن این شکایت، اسکرین شات‌هایی گنجانده شده است که فعالیت رسانه‌های اجتماعی بایننس قبل از صدور مجوز آن را نشان می‌دهد، از جمله این شبکه‌ها، یک کانال تلگرامی با نام بایننس فرانسه (Binance French) می‌باشد. شاکیان همچنین مدعی شده‌اند که در پی سقوط استیبل کوین ترا یو‌اس‌دی (UST) بیش از 2.4 میلیون یورو از دست داده‌اند، در حالی که بایننس این توکن را به عنوان یک دارایی با پشتوانه دلار ایالات متحده تبلیغ کرده است.

توضیحات بایننس

بایننس فرانسه در یک پست وبلاگی به سوالات مربوط به این پرونده پاسخ داد. بر اساس این اظهارات، این شرکت در طول دوره زمانی مورد بحث، هیچ‌گونه فعالیت تبلیغاتی در فرانسه انجام نداده و خاطرنشان کرده است که «گروه‌های تلگرامی، انجمن‌های جهانی جامعه هستند»، بنابراین به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت داوطلبانه هر کانالی را ایجاد کرده و به آن بپیوندند.

این شرکت در رابطه با تبلیغات مربوط به استیبل کوین شبکه ترا (UST) در این کشور نیز خاطرنشان کرده است که این تبلیغات در واقع امن بودن استیکینگ این دارایی در بایننس را نشان می‌دهند نه خود توکن‌های اصلی. این صرافی تاکید کرده است که همیشه هشدارهای مربوط به ریسک بالای بازار به خصوص در مورد محصولات رمزارزی را به کاربران گوشزد کرده و از این به بعد این توضیحات را تقویت می‌کند.

همانطور که حتماً می‌دانید، مجموعه‌ای از رویدادهای غیرمنتظره در می 2022 (اردیبهشت) منجر به کاهش بی‌سابقه قیمت رمزارز لونا (LUNA) و استیبل کوین مرتبط با آن یعنی ترا یو‌اس‌دی (UST) شد که در اصل با هدف حفظ برابری الگوریتمی با دلار ایالات متحده طراحی شده بود، اما این پیوند را از دست داد و به زیر 0.30 دلار سقوط کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×