» آرشیو اخبار » بورس مسکو در پی تبدیل شدن به بورس رمزارز
بورس مسکو در پی تبدیل شدن به بورس رمزارز

بورس مسکو در پی تبدیل شدن به بورس رمزارز

2 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بورس مسکو در تلاش است تا به یک بورس ثبت‌شده‌ دارایی دیجیتال تبدیل شده و تجارت دارایی‌های مالی دیجیتال و اوراق بها‌دار مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال را آغاز کند.

بر اساس گزارشی که در مطبوعات روسیه به چاپ‌ رسیده، بورس مسکو (MOEX) در حال تهیه پیش‌نویس لایحه‌ای است که امکان تجارت دارایی‌های مالی دیجیتال (DFA) و اوراق بهادار مبتنی بر این دارایی‌ها را فراهم می‌کند. روزنامه وِدوموستی (Vedomosti) در روز پنج‌شنبه گزارش داد که بورس اوراق بهادار این لایحه را از طرف بانک مرکزی روسیه می‌نویسد که قدرت ارائه قانون و قانون‌گذاری ندارد.

بورس مسکو در پی تبدیل شدن به بورس رمزارز

تبلیغات جام جهانی قطر

سِرگِی شوِتسوف (Sergei Shvetsov)، رئیس هیئت نظارت بورس مسکو، گفت لایحه‌ای که در دست آماده‌سازی است هم تجارت دارایی‌های مالی دیجیتال و هم تجارت اسناد مبتنی بر این دارایی‌ها، که مانند اوراق بهادار معامله می‌شوند، را پیش‌بینی کرده است. شوِتسوف گفت «بورس و شرکت‌های تابعه آن به رگولاتور درخواست خواهند داد و امیدوارم که آن‌ها جایگاه حقوقی اپراتورهای بورس را در تجارت دارایی‌های مالی دیجیتال بپذیرند». او اضافه کرد:

«ما می‌خواهیم بازار بین حساب بلاکچین و حساب سپرده‌گذاری بانکی حق انتخاب داشته باشد. اگر این قانون تصویب شود، سپرده‌گذاران روسی می‌توانند دارایی‌های مالی دیجیتال خود را در حساب خود در بلاکچین نگه دارند و به محض این‌ که مشتری به دارایی پایه نیاز پیدا کرد، می‌تواند گواهی مبتنی بر آن دارایی‌ را بازخرید کرده و دارایی را در حساب بلاکچین خود دریافت نماید».

به گفته شوِتسوف، عدم آشنایی مانعی برای استفاده از فناوری دفترکل توزیع‌شده در روسیه است. او گفت «وقتی مردم ندانند در صورت بروز مشکل باید به چه کسی مراجعه کنند و از چه کسی شکایت کنند، تمایلی هم به وارد شدن به این عرصه نخواهند داشت، اما این مانند یک صفحه سفید است که ما می‌توانیم با توجه به نیازهای اقتصاد و سرمایه‌گذاران، هر چیزی که بخواهیم را روی آن ترسیم کنیم».

شوِتسوف گفت این لایحه در حال حاضر توسط بانک مرکزی روسیه در دست بررسی است. آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov) رئیس کمیته مالی دومای دولتی و رئیس انجمن بانکداری روسیه در ماه جولای (تیر) پیشنهاد کرده بود که بورس مسکو، با توجه به نمونه‌هایی مانند بورس اوراق بهادار تورنتو (Toronto Stock Exchange) و دویچه‌ بورزه (Deutsche Boerse)، به یک بورس رمزارز تبدیل شود.

سخنگوی بورس مسکو در ماه آگوست (مرداد) گفت که بورس انتظار دارد که اجازه تجارت دارایی‌های مالی دیجیتال را داشته باشد. آرتِم ژِلِزنوف (Artem Zheleznov)، رئیس بخش راهبرد بین‌المللی بورس مسکو گفت «این به نفع مشتریان ما است».

مترجم: رائفه خلیلی
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×