» آرشیو اخبار » بوترین مرج اتریوم را رویای چندین ساله خواند
بوترین

بوترین مرج اتریوم را رویای چندین ساله خواند

24 شهریور 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، لحظاتی قبل از ارتقا بزرگ اتریوم یعنی مِرج (Merge)، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، هیجانات و دیدگاه خود را با جامعه این پلتفرم به اشتراک گذاشت.

در حالی که شمارشگر معکوس، لحظات پایانی مرج اتریوم را نمایش می‌‎داد، ویتالیک بوترین به برنامه پخش زنده “میهمانی مشاهده مرج شبکه اصلی اتریوم” که توسط بنیاد اتریوم میزبانی شده بود پیوست تا افکار و هیجانات خود را به اشتراک بگذارد.

وقتی از بوترین پرسیده شد که آیا در مورد مرج هیجان زده است، بوترین پاسخ داد که “کاملاً از اینکه از دوران اثبات کار خارج شده است، هیجان زده است.”

تبلیغات جام جهانی قطر

بوترین

او در ادامه اظهار داشت که انتقال تاریخی این شبکه از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) سال‌ها است که در دستور کار قرار گرفته است.

“واضح است که [این ارتقا] از ابتدا تقریباً یک رویا برای اکوسیستم اتریوم بوده است. ما تحقیقات اثبات سهام را با آن پست وبلاگ در اِسلاشر (Slosher) در ژانویه 2014 (دی ۱۳۹۲) آغاز کردیم.”

به گفته بوترین، مرج می‌تواند به عنوان ابداع مجدد قوانین فیزیک در نظر گرفته شود. اثبات کار با استفاده از قابلیت‌های دنیای واقعی مانند برق، سخت افزار و کامپیوتر عمل می‌کند. در حالی که با PoS، همه چیز مجازی می‌شود.

“PoS در اصل به ما اجازه می‌دهد یک جهان شبیه سازی شده ایجاد کنیم که قوانین فیزیک خود را دارد.”

از نظر بوترین، انگیزه‌های این ارتقا چه بود؟

بوترین گفت که یکی از بزرگترین انگیزه‌های این تغییر، هزینه‌های بالا و مصرف انبوه انرژی است. گفته می‌شود مرج مصرف انرژی را تا 99.95 درصد کاهش می‌دهد.

او همچنین خاطرنشان کرد که این اتفاق نه تنها برای محیط‌ زیست، بلکه برای “عوارض خارجی غیر زیست ‌محیطی” نیز مفید خواهد بود. در همین زمینه، مثالی از افزایش قیمت پرادزنده گرافیکی (GPU) به دلیل افزایش تقاضا برای استخراج ETH ارائه شد.

مدت کوتاهی پس از اینکه بوترین توجهات را به سمت خود جذب کرد، مرج سرانجام امروز مورخ 24 شهریور (15 سپتامبر) در ساعت 11 و 12 دقیقه به وقت تهران (06:42:42 UTC) در بلاک 15537393 رخ داد. ادغام لایه اجرایی شبکه اصلی اتریوم و لایه اجماع بِیکن چِین (Beacon Chain) در این ارتقا انجام شد. پس از مرج، این شبکه دیگر به مکانیسم اجماع PoW متکی نیست.

بوترین از طریق توییتر به جامعه اتریوم تبریک گفت و عصر بعدی اتریوم را این چنین آغاز کرد:

“و ما این اقدام را نهایی کردیم!

مِرج (Merge) بر همه مبارک. این یک لحظه بزرگ برای اکوسیستم اتریوم است. همه کسانی که به مرج کمک کردند امروز باید احساس غرور کنند.”

بوترین

—برگرفته از حساب توئیتر VitalikButerin@ در 15 سپتامبر 2022

این بهینه‌ سازی جدید به توسعه‌‌دهندگان و کاربران این امکان را می‌دهد تا شبکه را به روش‌هایی که پیش از این امکان‌ پذیر نبوده یا در گذشته ناپایدار بوده است، مقیاس پذیر کنند. این گام مهمی در پیشبرد پذیرش انبوه فناوری‌های غیرمتمرکز و ورود میلیارد دلار به اکوسیستم است.

مترجم: محمدامین علی‌زاده
منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×