» آرشیو اخبار » بوترین: فرصت‌های نابی در فضای کرپتو هست که هنوز محقق نشده‌اند
ویتالیک بوترین

بوترین: فرصت‌های نابی در فضای کرپتو هست که هنوز محقق نشده‌اند

29 آذر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم، در تازه‌ترین اظهارنظر خود، به سه فرصت و پتانسیل «بزرگ» اشاره کرده است که هنوز در فضای ارزهای دیجتال محقق نشده است: پذیرش انبوه کیف پول، استیبل کوین‌های مقاوم در برابر تورم و لاگین شدن در وبسایت مبتنی بر اتریوم.

بوترین

بوترین در مصاحبه‌ای که با دیوید هافمن (David Hoffman)، یکی از مالکان بانکلِس (Bankless) داشت، در پاسخ به نگرانی مطرح شده او مبنی بر اینکه “موج پذیرش” برنامه‌های غیرمتمرکز به پایان رسیده است و “فرصت کمتری” برای توسعه دهندگان در زمینه ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز جدید وجود دارد، چشم‌انداز خود پیرامون وضعیت صنعت کریپتو در سال 2023 را به اشتراک گذاشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

بوترین با اشاره به موضوعی که هافمن از آن غافل شده بود، گفت لازم است که پیشرفت‌های بیشتری در زیرساخت کیف پول‌ها ایجاد شود تا استفاده از ارزهای دیجیتال برای مردم عادی آسان‌تر شده و این اطمینان حاصل شود که این کیف پول‌ها قادر هستند میلیاردها کاربر را به سمت خود جذب کنند.

بنیانگذار اتریوم گفت: «اگر بتوانید کیف پولی بسازید که یک میلیارد نفر از آن استفاده کنند، آنگاه می‌توان گفت که فرصت بزرگی ایجاد شده است.»

وی در ادامه افزود که ایجاد یک استیبل کوین مقاوم در برابر تورم با قابلیت دسترسی جهانی، که بتواند در برابر انواع مختلفی از شرایط ناسازگار، چه به صورت آن‌چین و چه در اقتصاد کلان، مقاومت کند برای صنعت کرپتو، انقلاب بزرگی محسوب خواهد شد:

«اگر بتوانید استیبل کوینی بسازید که در واقع بتواند از هر چیزی، مثل تورم بیش از اندازه دلار آمریکا، جان سالم به در ببرد، فرصت بزرگی خواهد بود که در صورت محقق شدن می‌تواند راه نجاتی برای تمام کسانی باشد که در چنین موقعیت‌های سختی قرار می‌گیرند.»

البته بوترین، هیچگونه پیشنهاد فنی برای چگونگی دستیابی به این هدف مهم ارائه نکرد.

در نهایت، وی اظهار داشت که هرگونه پیشرفت فنی که بتواند به اتریوم کمک کند قدرت لاگین را از انحصار سایت‌های مثل فیس‌بوک، گوگل، توییتر و امثال آنها دور کند، در نهایت اتریوم را قادر خواهد ساخت تسلط بیشتری بر بازار برنامه‌های مبتنی بر اینترنت به دست بیاورد:

«اگر بتوانید برای کار، از طریق اتریوم لاگین شوید و اگر بتوانید فیس‌بوک و گوگل و توییتر را به‌عنوان صاحبان انحصار لاگین و ورود به اینترنت کنار بگذارید، این خود فرصت بزرگی است، درست است؟»

با این حال، به عقیده بوترین فرصت پر کردن شکاف‌های بازار به دلیل رقابت فزاینده و بلوغ بازار، کمتر آشکار می‌شود.

خوش‌بینی بوترین نسبت به آینده صنعت رمزازها

به نظر می رسد هم‌بنیانگذار اتریوم چند هفته گذشته را صرف به اشتراک گذاشتن آموخته‌ها و توصیه‌های خود در مورد فضای رمزارزها کرده است. وی بارها خوش‌بینی خود در مورد سال‌های آینده این صنعت را اظهار داشته است. مثلاً، روز پنجم دسامبر (14 آذر) بوترین اعلام کرد که هویت مبتنی بر بلاکچین، سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) و برنامه‌های کاربردی هیبریدی یا ترکیبی نیز او را در مورد آینده اتریوم و فناوری‌های غیرمتمرکز امیدوار و هیجان زده می‌کنند.

چند روز قبل از آن، یعنی در تاریخ 3 دسامبر (12 آذر) نیز تاکید کرده بود که معامله‌گران باید دیدگاه بلندمدت خود را به جای قیمت، بیشتر با تمرکز بر تحولات تکنیکال در نظر بگیرند.

پس از فروپاشی صرافی اف تی ایکس (FTX)، بوترین روز 21 نوامبر (30 آبان)، به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران توصیه کرد که سطح نفوذ انسانی که روی یک پروتکل قابل اعمال است را نادیده نگیرند و به کدهای باز و شفاف، بیشتر از انسان‌ها اعتماد کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×