» آرشیو اخبار » بر اساس یک الگوی تکنیکال قیمت UNI می‌تواند دو برابر شود

بر اساس یک الگوی تکنیکال قیمت UNI می‌تواند دو برابر شود

9 تیر 1401 3

UNI برای سناریوی صعود 100 درصدی خود باید یک سطح مقاومت کلیدی را به بالا بشکند. در غیر این صورت، احتمالاً یک پرچم نزولی باعث سقوط 45 درصدی آن خواهد شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت توکن یونی سواپ (UNI) می‌تواند در نیمه دوم سال 2022 صد درصد افزایش پیدا کند، چراکه یک الگوی سر و شانه معکوس در نمودار آن تشکیل شده است.

شرایط صعودی کوتاه مدت UNI

تبلیغات جام جهانی قطر

الگوی سر و شانه معکوس، هنگامی شکل می‌گیرد که قیمت سه فرورفتگی متوالی (کف) زیر یک سطح مقاومتی (خط گردن) ترسیم می‌کند، به طوری که کف قیمت وسطی (سر) عمیق‌تر از دو کف دیگر (شانه چپ و راست) است. همچنین پس از شکسته شدن قیمت از خط گردن، الگو به انتهای خود می‌رسد.

قیمت UNI از 23 ماه مه تمام الزامات مورد نیاز بری تکمیل الگوی سر و شانه معکوس را برآورده کرد. تست مجدد خط گردن در نزدیکی 5.71 دلار، شانه راست را کامل خواهد کرد و امکان بریک‌اوت (Breakout) از الگو را افزایش می‌دهد، همان‌طور که در شکل زیر نشان داده شده است:

 

نمودار قیمت روزانه UNI/USD با الگوی سر و شانه معکوس. منبع: TradingView

به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال، قیمت پس از شکستن خط گردن الگوی سر و شانه معکوس می‌تواند به اندازه فاصله بین پایین‌ترین نقطه سر تا خط گردن صعود کند. بنابراین، تارگت صعودی UNI حوالی 9.78 دلار قرار می‌گیرد که نسبت به قیمت 2 ژوئن بیش از 100 درصد بالاتر است.

 

سیگنال‌های ضد و نقیض قیمت

اما در نمودارهای تایم‌فریم‌های بزرگتر UNI سطوح مقاومتی دیده می‌شود که می‌تواند جلوی صعود قیمت را بگیرد.

یکی از این سطوح مقاومتی در حوالی 6 دلار است که قیمت Uni را حداقل سه بار از ماه مه رییجکت کرده است. قیمت در صورت شکستن سطح 6 دلار می‌تواند تا سطح حمایت 7.52 دلار فوریه 2022 افزایش پیدا کند، سطح حمایتی شود که در سری قبل منجر به افزایش 75 درصدی قیمت تا 12.48 دلار شد.

سطح 7.52 دلار با میانگین متحرک 20 هفته‌ای (EMA20؛ موج سبز در نمودار زیر) نیز منطبق است که اکنون روی 7.90 دلار قرار دارد.

 

نمودار هفتگی UNI/USD. منبع: TradingView

 

برعکس، یک پولبک قاطع از سطح مقاومت 6 دلار می‌تواند باعث فعال شدن الگوی پرچم نزولی شود.

UNI پیش از این به سطح 6 دلار که با خط روند بالایی پرچم نزولی منطبق است واکنش منفی نشان داده بود. به همین خاطر UNI اکنون در معرض دو سناریوی بالقوه قرار دارد: نزول قیمت تا خط روند پایینی پرچم نزدیک به 3.92 دلار، یا صعود قیمت برای شکستن (بریک‌اوت) خط روند بالایی پرچم.

 

نمودار قیمت سه روزه UNI/USD با الگوی «پرچم خرسی». منبع: TradingView

 

حرکت یونی به سمت 3.92 دلار خطر شکسته شدن حمایت پرچم را به همراه خواهد داشت، به این معنی که قیمت احتمالاً با یک افت 45 درصدی دیگر تا سطح 2.75 دلار مواجه خواهد شد. از طرف دیگر، قیمت در صورت شکستن خط روند فوقانی، الگوی پرچم نزولی را بی اعتبار خواهد کرد.

 

مترجم: شهریار قلی پور

 

منبع: کوین تلگراف 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×