» آرشیو اخبار » SEC در حال بررسی یوگا لبز برای فروش اوراق بهادار ثبت نشده است
بررسی

SEC در حال بررسی یوگا لبز برای فروش اوراق بهادار ثبت نشده است

20 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یوگا لبز – تیم پشت مجموعه NFT محبوب باشگاه میمون‌های کسل (BAYC) – اکنون توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تحت بررسی است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار علاقه‌مند است که بداند آیا برخی از NFT‌های یوگا لبز (Yuga Labs) مانند اوراق بهادار رفتار می‌کنند یا خیر.

این کمیسیون در حال بررسی این موضوع است که آیا این شرکت قوانین اوراق بهادار را با انتشار این NFT‌های خاص، یا از طریق توکن رمزارزی اِیپ‌کوین (ApeCoin) که به تازگی راه‌اندازی شده، نقض کرده است یا خیر.

تبلیغات جام جهانی قطر

بررسی

SEC در مقابل NFTها

یک منبع داخلی که چندان با این بحث آشنا نیست، به بلومبرگ گفته که کمیسیون بورس و اوراق بهادار به دنبال یافتن جوابی برای این سوال است که آیا برخی از NFT‌های این شرکت بیشتر شبیه یک سهام عمل می‌کند یا خیر، و اینکه آیا باید از قوانین افشای یکسانی پیروی کنند یا قوانین دیگری برایشان تعریف می‌شود. در حال حاضر، یوگا به هیچ تخلفی از سوی این کمیسیون متهم نشده و این تحقیقات به معنای تشکیل پرونده برای این شرکت نیست.

یوگا در بیانیه‌ای به بلومبرگ گفت: «واضح است که سیاست‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در مورد دنیای جدید Web3 هستند. یوگا به عنوان یک رهبر در این فضا، متعهد به همکاری کامل با هر گونه درخواستی در طول مسیر است.»

مجموعه BAYC یوگا یکی از نمادین‌ترین و با ارزش‌ترین مجموعه‌های NFT موجود است. افراد مشهوری از جمله امینم (Eminem) و جاستین بیبر (Justin Bieber) صدها هزار دلار برای برخی از میمون‌های بسیار ارزشمند آن پرداخته‌اند. قیمت‌ این میمون‌ها در بازار نزولی به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

NFTها در سال ۲۰۲۱ به عنوان اقلام کلکسیونی و دارایی‌های بسیار پرمخاطره محبوبیت یافتند، اما اکنون در حال تکامل هستند و در زمینه‌هایی مانند جمع‌آوری کمک مالی، بازی و عضویت در سرویس‌های مختلف نیز استفاده می‌شوند. این ماهیت چندکاره بودن NFTها، تنظیم‌کننده‌ها را در مورد نحوه طبقه‌بندی قانونی آنها دچار سردرگمی کرده است.

سناتور سینتیا لومیس (Cynthia Lummis) در لایحه تنظیم دارایی‌های دیجیتال خود گفته بود که اگر NFTها، نه به عنوان ذخیره ارزش و نه به عنوان وسیله پرداخت استفاده می‌شوند، پس باید به عنوان «دارایی‌های فرعی» در نظر گرفته شوند. با این حال، سناتور لومیس معتقد است که این لایحه تا سال ۲۰۲۳ ارائه نخواهد شد.

بررسی

بررسی اِیپ‌کوین

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس SEC، در مورد توکن‌های سنتی و مثلی مصمم‌تر است و ادعا می‌کند که بیشتر توکن‌های رمزارزی اوراق بهادار هستند. به این ترتیب، یوگا نیز به دلیل چاپ اِیپ‌کوین – توکن بومی و ابزار اکوسیستم میمون کسل (Bored Ape) – در حال بررسی است.

SEC در حال حاضر درگیر بررسی صرافی‌هایی است که NFTها در آنها معامله می‌شوند. همچنین تحقیقاتی را درباره «NFT‌های تقسیم شده یا همان فِرکشنال (fractional NFTs)» نیز آغاز کرده است. NFT‌های فِرکشنال، NFT‌هایی هستند که می‌توانند به چندین قطعه تقسیم شوند و به این ترتیب معامله‌ آنها برای خریدارانِ کوچکتر نیز آسان‌تر می‌شود.

 

مترجم:‌ امیر ملک پور

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×