» آرشیو اخبار » بازگشت روزهای خوش طلا
طلا جهانی

بازگشت روزهای خوش طلا

23 آبان 1401 3

طلا و نقره در نزدیکی پایان بازارهای گاوی ، بیشترین درصد سود خود را خواهند داشت. هنوز زمان سوار شدن به قطار و شروع سوددهی نرسیده است. قبل از اینکه این بازار صعودی روند خود را به پایان برساند، انتظار دارم طلا به 10000 دلار در هر اونس و نقره به 350 دلار برسد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، 22 سپتامبر 2022 (پنجشنبه، 31 شهریور) وال استریت ژورنال مطلبی با این تیر که طلا جایگاه خود را به عنوان یک دارایی امن از دست داده است، منتشر کرد. دو روز پس از آن طلا به 1629 دلار در هر اونس کاهش یافت، که کمترین بسته شدن روزانه طلا طی دو سال گذشته بوده است. پس از آن روند صعودی شده و تا امروز ادامه پیدا کرد.

پس‌زمینه رشد طلا، بازار خرسی کالا است که به مدت 48 سال ادامه داشت. اما به نظر می‌رسد در سال 2020 با شکست کاذب (False breakouts) شاخص CRB (این شاخص تغییرات بازارهای کالا را در سراسر دنیا نمایش می دهد) به پایان خود رسیده است. الگوهای شکست جعلی، اغلب نشانه معکوس شدن روند هستند و به نظر می رسد که تابحال این اندیکاتور کاربردی بوده است.

گاو نر کمودیتی با قدرت کافی ظاهر شد و برای همین توانست برای یک دهه یا بیشتر دوام آورد. در مورد طلا، اخیراً پس از فروش شدیدی که در ماه مارس آغاز شد، نشانه‌هایی از رشد به وجود آمد. نسبت GDX:GLD که رابطه بین «سهام شرکت های استخراج طلا» (GDX) و «قیمت طلا» (GLD) را بررسی می‌کند، در حال شکستن بوده و استخراج کنندگان عملکرد بهتری نسبت به شمش داشته اند. این معمولا نشانه اولیه ای است که بازار فلزات گرانبها در شرف تغییر به سمت بالاست.

تبلیغات جام جهانی قطر

آینده قیمت طلا

از آنجایی که انتظار می رود طلا و نقره در نزدیکی پایان بازارهای گاوی (صعودی)، بیشترین درصد سود خود را داشته باشند، هنوز زمان سوار شدن به قطار و شروع سوددهی نرسیده است. قبل از اینکه این بازار صعودی روند خود را به پایان برساند، انتظار دارم طلا به 10000 دلار در هر اونس و نقره به 350 دلار برسد. هر بشکه نفت 250 دلار و شاخص HUI (این شاخص فقط سهام تولید کنندگان طلا را در نظر می گیرد ) که در حال حاضر حدود 275 دلار معامله می شود، بالای 1200 دلار معامله شود.

طلا
علاوه بر این، کریپتو برای ماینرهای جوان بسیار صعودی است، زیرا پول این معاملات در نهایت به صورت شمش وارد ذخایر می شود. مایکل سیلر، بازیگر بزرگ دنیای ارزهای دیجیتال، هفته گذشته در توییتی نوشت: «ریسک طرف مقابل، پول نیست. بیت کوین». زمان وقوع این اتفاق طعنه آمیز بود، زیرا دومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال جهان، FTX، در روز جمعه دچار مشکل شد. فقط یک هفته قبل از آن، سرمایه گذاران سرشناس، از جمله برخی از میلیاردرهای سیلیکون ولی، همچنان در حال هزینه کرد در FTX بودند. اکنون آنها احتمالاً درک کرده اند که خود مبادلات ریسک طرف مقابل هستند.

برخی همچنان استدلال می کنند که می توانید تمام دارایی های بیت کوین خود را در یک درایو قرار دهید و از تبادلات اجتناب کنید. اما آیا واقعاً معتقدید که غالب مصرف‌کننده‌ها به این شکل عمل می کنند؟ رقبای FTX، صرافی هایی همچون Huobi (اف تی ایکس)، KuCoin (کوکوین) و…بلافاصله به مشتریان خود گفتند که «اثبات ذخایر» را انجام خواهند داد تا به آنها اطلاع دهند که وجوه بیت کوین آنها امن است.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×