» آرشیو اخبار » بازارهای طلا روز جمعه افزایش یافته و از سطح 1865 دلار عبور کردند
طلا

بازارهای طلا روز جمعه افزایش یافته و از سطح 1865 دلار عبور کردند

17 دی 1401 7

بازارهای طلا در جریان معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافتند، زیرا آمار منتشر شده مشاغل آمریکا بالاتر از حد انتظار، و از سوی دیگر آمار دستمزد کمتر از حد انتظار بود. معاملات آتی طلا در روز جمعه، اندکی قبل از انتشار گزارش بازار کار ایالات متحده، تقریباً ثابت بود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای طلا در جریان معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافتند، زیرا آمار منتشر شده مشاغل آمریکا بالاتر از حد انتظار، و از سوی دیگر آمار دستمزد کمتر از حد انتظار بود. معاملات آتی طلا در روز جمعه، اندکی قبل از انتشار گزارش بازار کار ایالات متحده، تقریباً ثابت بود. شمش با وجود افزایش اندک بازدهی خزانه‌داری آمریکا و تقویت دلار آمریکا به طرز شگفت‌انگیزی بالا باقی مانده است.

در ساعت 12:00 به وقت گرینویچ، معاملات آتی طلای Comex تحویل فوریه در کانال 1841.30 دلار معامله می شود که 0.70 دلار یا 0.04 درصد افزایش را نشان می دهد. در روز پنجشنبه، صندوق سهام طلا SPDR (GLD) به 170.52 دلار رسید که 2.15 دلار یا 1.25 درصد کاهش داشت.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار طلا 17 دی ماه

تحلیل تکنیکال بازار طلا

بازارهای طلا در جریان معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافتند و از سطح 1865 دلار عبور کردند. در این مرحله، به نظر می رسد که بازار در تلاش است که سطح 1875 دلار را فتح نماید. عبور از سطح 1875 دلار امکان حرکت به سطح 2000 دلار را در بلندمدت فراهم می کند. با این حال، با توجه به اینکه دلار آمریکا اخیرا همبستگی منفی خود با طلا را از دست داده است، بنابراین روند آتی بازار بسیار جالب خواهد بود.

آنچه مسلم است، با توجه به احتمال شروع دوره رکود اقتصادی در سال 2023، اکثر معامله‌گران در سراسر جهان نگران حفظ ارزش دارایی خود هستند. به همین دلیل در بازار فلزات گرانبها سرمایه‌گذاری کرده و طلا در حال افزایش است، و همه اینها علیرغم این واقعیت است که دلار آمریکا نسبتاً متزلزل به نظر می رسد.

اینکه آیا صعود فلز زرد ادامه‌دار خواهد بود یا خیر، به هیچ عنوان مشخص نیست؛ اما هرگونه عقب‌نشینی را می توان به عنوان یک فرصت خرید دید. در صورت عقبگرد قیمت طلا، باید به دنبال حمایت در کانال نزدیک به سطح 1820 دلار یا حتی سطح 1800 دلار باشیم. نقاط پایین‌تر از حمایت بالقوه و بالاتری برخوردار است. شایان ذکر است که متحرک نمایی 50 روزه از میانگین متحرک نمایی 200 روزه عبور کرده و «تقاطع طلایی» (golden cross) را در این شرایط تشکیل می دهد.

«تقاطع طلایی» (golden cross) شاخصی است که معامله‌گران بلندمدت آن را دوست دارند، بنابراین فکر می‌کنم که بازار طلا همچنان صعودی خواهد بود. این بدان معنا نیست که قیمت ها به هیچ وجه نزولی نخواهد شد، بلکه به این معناست که روند در دراز مدت صعودی و افزایشی است.

پیش بینی هفتگی قیمت طلا

همان طور که مشاهده شد، قیمت طلا در تمامی طول هفته افزایش یافت، به‌طوری که بازارها در طول هفته رشد خوبی داشته و تثبیت شدند.

تحلیل تکنیکال هفتگی طلا

نمودار هفتگی طلا

بازارهای طلا در طول هفته معاملاتی افزایش قابل توجهی داشته‌اند، اگرچه رفتارهای پر سر و صدای زیادی را شاهد بوده‌ایم. در نهایت، بازار به نظر می رسد که سطح 1875 دلار را هدف گرفته است، منطقه ای که قبلاً شاهد مقاومت های زیادی بوده است. اگر بتوانیم به بالاتر از این نقطه حرکت کنیم، احتمالاً شاهد رشد واقعی بازار باشیم، شاید قیمت حتی حرکتی را به سطح 2000 دلار نیز شروع نماید.

به خاطر داشته باشید که بسیاری از مردم بر این باورند که فدرال رزرو به زودی باید روند افزایش نرخ بهره و سیاست های پولی سال جدید را مشخص نماید. و اگر قرار باشد میزان افزایش نرخ بهره کاهش یابد، به احتمال زیاد شاهد رشد قیمت خواهیم بود. بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو به طور کامل از سیاست های انقباضی خود دست بکشد، و بنابراین بازار احتمالاً دستخوش نوسانات زیادی خواهد بود. در این شرایط طلا احتمالاً تا حدی نزولی خواهد شد.

تحت این شرایط معامله‌گران، به‌خصوص در کانال نزدیک به سطح 1800 دلار می توانند وارد بازار شوند. برای رسیدن به این روند، بازار حداقل باید چند روز متوالی منفی باشد. در هر صورت هرگونه روند نزولی فرصت خریدی را با خود به همراه خواهد داشت.

 امسال برای طلا سال خوبی است، و فرصت های زیادی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می دهد.در نهایت این را در نظر داشته باشید که بازار فلزات گرانبها یک بازار غیر قابل پیش‌بینی و پرنوسان است که تابع عوامل و فاکتورهای فاندامنتال و تکنیکال می باشد. بنابراین اگر معامله‌گر این بازار هستید، باید همیشه گوش به زنگ اتفاقات بازار باشید.

 

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire  ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×