» ارز دیجیتال » ETHW یا ETC: ماینر‌ها کدام را انتخاب خواهند کرد؟
ETHW

ETHW یا ETC: ماینر‌ها کدام را انتخاب خواهند کرد؟

19 شهریور 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بروزرسانی مرج مورد انتظار اتریوم نزدیک است. با این وجود، جامعه ماینینگ به جستجوی جایگزین‌های جدید برای ادامه فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در حالی که برخی از ماینرها به شبکه‌های دیگری مانند اتریوم کلاسیک (ETC) و رِیوِن کوین (RVN) جذب شده‌اند، برخی دیگری نیز از هارد فورکی به نام EthereumPoW جانبداری می‌کنند. اخیراً، انجمن اتریوم اثبات کار (ETHW) نامه سرگشاده‌ای را منتشر کرده و در آن در مورد تصمیمات و بروزرسانی‌های مدنظر خود با جامعه اتریوم سخن گفته است.

پامپ شده و آماده

جامعه ETHW در حال ساخت اکوسیستم اختصاصی خود است و اعلام کرده که به هیچ وجه استخرهای تحت قرارداد در ETHW محدود نخواهند شد. جامعه اثبات کار اتریوم پیش‌تر با ایده توقف قراردادها در هسته اصلی مخالفت کرده بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

علاوه بر این، در این نامه به پایبندی مطلق به دفتر کل ETHW و عدم وجود هرگونه فناوری متمرکز یا تنظیم شده‌ای اشاره شده است. جالب اینجاست که جامعه ETHW اعلام کرده از هر نوع کیف پولی مانند کیف پول‌های معمولی، کیف پول‌های چند امضایی و حتی کیف پول‌های هکرها نیز استقبال می‌کند.

مضافاً، اگر موقعیت‌های مشابه دیگری در آینده نزدیک اتفاق بیفتد، ETHW به وضوح مقاصد خود را آشکار کرده است.

ETHW

همه چیز خوب نیست

البته MarkerDAO اخیراً سند جدیدی را منتشر کرده که تهدیدهایی احتمالی که ممکن است همراه با مرج وجود داشته باشند را برجسته می‌کند. علاوه بر این، ممکن است یک توکن PoW جدید ایجاد شود.

ETHW

زمانی که توکن‌های فورک شده ایجاد می‌شوند، شانس حمله مجدد (Replay Attack) را افزایش می‌دهند. حمله مجدد یعنی گرفتن تراکنش از یک شبکه و استفاده از آن در یک شبکه دیگر.

اگر چین آیدی (chain ID) یکسانی به اشتراک گذاشته شود، شبکه فورک شده اتریوم PoW را می‌توان در شبکه اتریوم PoS تکرار کرد. ETHW نیز در توییت اخیر خود به این نکته اشاره کرده است.

ETHW

چه کسی منتظر یک فروک جدید است؟

اگرچه اتریوم اثبات کار مدت زیادی است که در کانون توجه قرار گرفته، اما به نظر می‌رسد که اتریوم کلاسیک هنوز هم با افزایش شدید هش ریت و افزایش قیمت یکنواخت، نمایش بهتری را از خود نشان می‌دهد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است، هش ریت کلی اتریوم کلاسیک در چند ماه گذشته بیش از ۱۰۰٪ افزایش یافته که نشان می‌دهد این توکن گزینه ترجیحی ماینرها خواهد بود.

ETHW

در مقایسه قیمت هر دوی این توکن‌ها، اتریوم کلاسیک رشد بسیار زیادی را ثبت کرده و در عین حال قیمت اتریوم اثبات کار از زمان عرضه خود در یک روند کاهشی قرار داشته است.

در زمان نگارش این مقاله، ETHW با قیمت ۲۸/۱۸ دلار معامله می‌شود که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است. اتریوم کلاسیک نیز ۳۸/۷۶ دلار قیمت دارد و در ۲۴ ساعت گذشته ۵/۵ درصد رشد کرده است.

با نگاهی به وضعیت فعلی و پیچیدگی‌های ETHW، به نظر می‌رسد که اتریوم کلاسیک همچنان برتری دارد و ممکن است بعد از مرج برنده این نبرد باشد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: ambcrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×