» آرشیو اخبار » تعداد آواتارهای ردیت از کیف پول‌های NFT در اوپن‌سی پیشی گرفته‌اند
آواتار

تعداد آواتارهای ردیت از کیف پول‌های NFT در اوپن‌سی پیشی گرفته‌اند

3 آبان 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، آواتارهای ردیت (Reddit) آهسته و پیوسته راه خود را به سوی موفقیت طی کردند. این ابتکار ردیت در ابتدا مورد تمسخر قرار گرفت، اما تمام ۴۰ هزار آواتار مجموعه دوم آنها در طی ۲۴ ساعت فروخته شد، و قیمت آنها در بازار ثانویه در حال افزایش است. اما به آنها NFT نگویید. برند ردیت با اجتناب از بکارگیری عبارات ثقیل رمزارزی در پروژه خود، غیرممکن را ممکن کرده است. آواتارهای ردیت «آواتارهای کلکسیونی مبتنی بر بلاکچین» هستند.

این ابتکار عمل آنها جامعه محور است. این پلتفرم با هنرمندانی که از ردیت استفاده می‌کنند، همکاری می‌کند و آنها نیز مانند ردیت از هر فروش در بازارهای ثانویه سود کسب می‌کنند. این آواتارها دارای قیمت ثابتی هستند که بین ۱۰ تا ۱۰۰ دلار متغیر است، و مرکز خرید این پلتفرم انواع ارزهای فیات را قبول می‌کند، اما ارزهای دیجیتال را نمی‌پذیرد. این «آواتارهای کلکسیونی» روی پالیگان (Polygon)، راه‌حل لایه ۲ همسو با اتریوم، فعال شده‌اند؛ بنابراین تراکنش‌های آنها کارمزد پایینی دارند و گس فی (gas fees) هم کلاً وجود ندارد. در نتیجه، آنها در واقع NFT هستند، اما این را به کاربران ردیت نگویید.

در ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر)، ردیت نسل دوم آواتارهای خود را منتشر کرد و ۴۰ هزار قطعه را در کمتر از ۲۴ ساعت به فروش رساند. این را در نظر داشته باشید که ماه‌ها طول کشید تا نسل اول آنها فروخته شوند، و برخی از آنها اکنون با قیمت ۵۰ برابری در اوپن‌سی (OpenSea) به فروش می‌رسند. این شرکت همه فروش خود را در خارج از بازارهای سنتی رمزارزی انجام داد، و از پایگاه کاربران بسیار وفادار خود استفاده کرد. برای اینکه کاربران این محصول را بپذیرند، آواتارهای ردیت پیچیدگی‌های خرید و فروش را به حداقل رساندند و کل فرآیند تا حد امکان ساده شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

آواتار آواتار

با توجه به اینکه جامعه ردیت از ابتدای کار به شدت ضد NFTها بوده، این یک موفقیت برای این پلتفرم محسوب می‌شود. ظاهراً این موضوع از زمانی آغاز شد که کاربران آواتارهای رایگان ردیت را درست در والت (Vault) خود دریافت کردند. در سرزمین ردیت (Reddit land) به کیف پول‌ها، والت یا همان خزانه می‌گویند. همه اینها ما را به تیتر مطلب امروز هدایت می‌کند، زیرا طبق گزارش‌ها در حال حاضر والت‌های آواتارهای ردیت بیشتر از حساب‌های اوپن‌سی هستند.

بررسی آماری آواتارهای ردیت

آماری که رابین، بنیانگذار Web3، از این پروژه ارائه داده بسیار چشمگیر است:

– ۳ میلیون کیف پول (بیشتر از اوپن‌سی)
– بیش از ۸۶ هزار NFT
– ۴۰ هزارتای آنها به فروش رفته، مابقی نیز ایردراپ شده‌اند
– مینت شده بر روی پالیگان
– آواتارهای برتر با قیمت 6/9 E فروخته شده‌اند (بالاترین قیمت ۱۷۵ E بوده است)
– مارکت کپ ۱۰۰ میلیون دلاری
– حجم معاملاتی ۲۳۵ هزار دلاری در ۲۴ ساعته گذشته

البته، اکثر کاربران این کیف پول‌ها را برای دریافت آواتارهای ایردراپی ردیت باز کردند. پیشی گرفتن آنها از تعداد کیف پول‌ها در غول NFT‌های اوپن‌سی، هنوز هم دستاوردی حماسی است. به علاوه، با این حرکت، ردیت به فعال‌ترین کاربران خود پاداش داده است. در ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر)، چند روز قبل از انتشار مجموعه دوم، پالی بهات (Pali Bhat)، مدیر ارشد اجرایی ردیت با تک‌چِرچ دیسراپت (TechCrunch Disrupt) مصاحبه کرد و گفت:

«بیش از سه میلیون کاربر ردیت کیف پول بلاکچینی ردیت والت را ایجاد کرده‌اند. او گفت که بیشتر آنها – ۲/۵ میلیون کیف پول – برای خرید آواتارهای NFT ایجاد شده‌اند که می‌توانند به عنوان عکس پروفایل در این پلتفرم استفاده شوند.»

برای باز کردن والت آواتارهای ردیت، کاربران فقط باید یک عبارت اولیه ۱۲ کلمه‌ای و یک رمز عبور ایجاد کنند. این فرآیند به همین سادگی انجام می‌شود. آواتارهای ردیت هنگامی که به‌عنوان تصویر پروفایل استفاده می‌شوند، اندازه مجموعه و تعداد مینت شده از آن قطعه را نمایش می‌دهند و صحت آن را ثابت می‌کنند. اکثر کاربران ردیت حتی خودشان هم نمی‌دانند که یک NFT دارند یا وارد Web3 شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، برخی از کاربران وقتی متوجه می‌شوند که آواتارهای ردیت واقعاً چه هستند، بسیار عصبانی می‌شوند. با این حال، به طور کلی، این پروژه یک موفقیت بزرگ برای ردیت بوده است.

آواتار

مردم علیه NFTها

علی‌رغم موفقیت مشهود آواتارهای ردیت، زمانی که دیسکورد (Discord) این آواتارها را با نام NFT معرفی کرد، جامعه به شدت به آن واکنش نشان داد. این اتفاق باعث شد بسیاری از کاربران اشتراک دیسکورد نیترو (Nitro) خود را لغو کنند. همچنین مدیر عامل این شرکت نیز عذرخواهی کرد.

«طرفدار متعصب دیسکورد ریپلای‌های سیترون (Citron) را اسپم، و اشتراک خود را در سرویس پریمیوم نیترو لغو کردند. کارمندان دیسکورد نیز برای ابراز ناراحتی خود در شبکه‌های اجتماعی به این اتفاق واکنش نشان دادند. اینفلوئنسرهای فرهنگی بازی‌های ویدیویی کنترل این رالی را در دست گرفتند و صدها لایک و ریتوییت جمع‌آوری کردند. دلایل آنها برای این عصبانیت چه بود؟ آنها نگرانی‌های زیست محیطی دارند و NFT‌ها را پروژه‌های کلاهبرداری در نظر می‌گیرند، و این موارد به نوعی بازی‌های ویدیویی را تخریب می‌کنند.»

باوجود اینکه پروژه آواتارهای ردیت همه وابستگی‌های رمزارزی خود را انکار کرده بود، اما بازهم بخش روابط عمومی این پلتفرم نگرانی‌های زیست محیطی را در رأس ذهن خود داشت. آنها در بیانیه مطبوعاتی اخیر خود گفتند:

«آواتارهای کلکسیونی در حال حاضر در پالیگان، یک بلاکچین چند منظوره و سازگار با اتریوم، ذخیره می‌شوند. ما پالیگان را برای معاملات کم هزینه و تعهدات به پایداری آن انتخاب کردیم.»

بعد از این، چه چیزی در انتظار این مجموعه نوپا با یک جامعه غول‌پیکر پشت آن است؟ با ما همراه باشید تا از جدیدترین اخبار حول آواتارهای ردیت مطلع شوید.

 

مترجم: امیر ملک پور

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: bitcoinist

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×