» آرشیو اخبار » اصلاح ۲۵ درصدی در انتظار اتریوم
اصلاح

اصلاح ۲۵ درصدی در انتظار اتریوم

29 شهریور 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اتریوم پس از صعود به ۱۸۰۰ دلار در هفته قبل از رویداد مِرج (The Merge)، حالا در یک روند نزولی قرار گرفته و اخیراً به طور دائم تحت فشار فروش بوده است. در آخر هفته گذشته، قیمت اتریوم تا ۱۳۰۰ دلار اصلاح شد و برخی از سطوح حمایتی مهم خود را از دست داد.

بررسی کانال رگرسیونی اتر

نمودار تکنیکالی اتر به نزول بیشتر آن اشاره می‌کند. نشانه‌ها ممکن است به این معنی باشند که اتر می‌تواند ۲۵ درصد دیگر هم از قیمت فعلی ۱۳۵۰ دلاری خود تا ۱۰۰۰ دلار اصلاح کند. همچنین، اتر و به طور کلی تمام بازار ارزهای دیجیتال پیش از نشست FOMC در روز چهارشنبه ( ۲۱ سپتامبر، ۳۰ شهریور) تحت فشار فروش بیشتری قرار گرفته‌اند.

اصلاح

تبلیغات جام جهانی قطر

در طی اصلاحات اخیر، قیمت اتریوم به زیر انحراف معیار استاندارد کانال رگرسیونی ترند خود که از کف‌های ماه ژوئن (خرداد) تشکیل شده، کاهش یافته است. این اصلاح امکان عقب‌نشینی قیمت به سمت سومین انحراف معیار در محدوده ۱۲۵۰ دلار را فراهم می‌کند و پس از آن اتر می‌تواند به سطح حمایت بعدی خود در ۱۰۰۰ دلار برسد.

در روند صعودی، قیمت اتریوم نتوانسته سقف ۱۸۰۰ دلار را بشکند. در جبهه نزولی نیز اتر به زیر حمایت حیاتی خود در ۱۳۴۰ دلار رسیده است. تحلیل تکنیکال می‌گوید که شکسته شدن این محدوده حمایتی خطر ریزش بیشتری را به همراه دارد.

اصلاح

بازار مشتقات اتریوم

با توجه به داده‌های آپشن دِری‌بیت (Deribit)، تعداد زیادی قرارداد خرید و فروش باز برای اتریوم وجود دارد. سود باز اتر در حال حاضر در محدوده ۱۰۰۰ دلار و ۲۰۰۰ دلار تا پایان سپتامبر (۸ مهر) قرار دارد. این محدوده معاملاتی اتر را مشخص می‌کند. همانطور که بلومبرگ توضیح می‌دهد:

«یک نظریه بحث‌برانگیز وجود دارد که می‌گوید فروشندگان اوراق اختیار معامله – اغلب متخصصان مالی – بیشتر از خریداران آنها درآمد کسب می‌کنند. بحث این است که قیمت یک دارایی به سمت سطحی حرکت می‌کند که فروشندگان اوراق بیشترین سود را داشته باشند – یعنی تا جایی که اغلب معاملات آپشن برای خریداران بی‌ارزش شوند. داده های دِری‌بیت این منطقه را در حدود ۱۶۰۰ دلار می‌بیند.»

تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×