» آرشیو اخبار » توسعه‌دهنده ارشد کوییک‌سواپ از سمت خود استعفا داد
کوییک‌سواپ

توسعه‌دهنده ارشد کوییک‌سواپ از سمت خود استعفا داد

21 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یک توسعه‌دهنده ارشد در صرافی غیرمتمرکز رمزارزی کوییک‌سواپ (QuickSwap)، هفته گذشته به دلیل اختلاف نظر در مورد ممیزی امنیتی ورژن ۳ (V3) این صرافی از سمت خود استعفا داد.

کوییک‌سواپ

جنجال در کوییک‌سواپ  

در ۴ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۲ مهر)، یکی از توسعه‌دهندگان ارشد بزرگترین صرافی غیرمتمرکز پالیگان (Polygon) یعنی کوییک‌سواپ، ناگهان از سمت خود استعفا داد و دلیل خود را برای ترک این شغل «استرس» عنوان کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

بسیاری بر این باورند که خستگی ممکن است دلیل خروج این توسعه‌دهنده از این صرافی نباشد و اختلافات درونی در این شرکت مسبب تصمیم او شده است. شنیده‌ها حاکی از این است که در مورد قرارگیری یا عدم قرارگیری این صرافی غیرمتمرکز تحت یک ممیزی جامع سراسری اختلافاتی وجود داشته است. توسعه‌دهنده مورد نظر از این ممیزی پشتیبانی کرده، در حالی که اکثریت تیم توسعه‌دهندگان تصمیم به مخالفت با او گرفتند.

سِیمیپ سینگانیا (Sameep Singhania) ادعای عدم ممیزی ورژن ۳ را رد کرد و گفت:

«تمام قراردادهای هوشمند ورژن ۳ ما به طور گسترده مورد بازرسی قرار گرفته‌اند. در واقع، فناوری جبر (Algebra) که کوییک‌سواپ برای استفاده انحصاری از آن در پالیگان مجوز دارد، سه بار ممیزی شده است.»

کوییک‌سواپ مدل نقدینگی متمرکز (Concentrated Liquidity) ورژن ۳ خود را در پالیگان در روز جمعه (۷ اکتبر ۲۰۲۲، مورخ ۱۵ مهر) راه‌اندازی کرد. این پروتکل در حال حاضر بدون هیچ مشکلی در حال اجرا است و همه چیز خوب به نظر می‌رسد. سِیمیپ هم می‌گوید که باید این حادثه را پشت سر بگذاریم.

«او یک توسعه‌دهنده با استعداد بود و مایه تأسف است که باید با شخص جدیدی از نو شروع کنیم، اما پیشرفت‌های زیادی در انتظار کوییک‌سواپ است و نیاز است که سریع‌تر به روند عادی برگردیم.»

اخبار هیجان‌انگیز برای کاربران کوییک‌سواپ

کوییک‌سواپ پس از عرضه موفقیت‌آمیز محصول جدید خود یعنی کوییک‌سواپ لِند (QuickSwap Lend)، به کاربران خود نوید پیشرفت‌های هیجان‌انگیزی را داده است. کوییک‌سواپ لِند یک مجموعه وام‌دهی و استقراض غیرمتمرکز است که قابلیت دسترسی به آن مستقیماً از صفحه اصلی کوییک‌سواپ وجود دارد.

کاربران کوییک‌سواپ لِند به تامین مالی از طریق انتشار اوراق بدهی دسترسی خواهند داشت و می‌توانند بازدهی خود را به عنوان ارائه‌دهندگان نقدینگی افزایش دهند، مدیریت ریسک انعطاف‌پذیری را در راستای برنامه‌های مالی خود داشته باشند و در عین حال به تقویت و تثبیت اکوسیستم دیفای (DeFi) کوییک‌سواپ کمک کنند.

این صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر پالیگان، هفته گذشته نیز یک طرح راهبردی جدید را ثبت کرد. در این طرح از کاربران درباره تشکیل یک هاب بازی در این صرافی، با پشتیبانی پلتفرم بازی‌های Web3 وِرسا گیمز (VersaGames) نظرسنجی شده بود. ۹۴ درصد از اعضای جامعه به راه‌اندازی این هاب بازی برای کوییک‌سواپ در روزهای آینده رای مثبت دادند.

کوییک‌سواپ

استعفای رده بالاهای رمزارزی همچنان ادامه دارد

رشد صنعت رمزارزها بسیار سریع است و این می‌تواند منجر به استرس زیادی برای کارکنان این حوزه شود. سنگین شدن وظایف و زمستان گسترده رمزارزی ممکن است باعث خروج برخی از کارکنان رده بالا از شرکت‌های رمزارزی شده باشد. استعفای توسعه‌دهنده کوییک‌سواپ جدیدترین مورد در فهرست بلند بالای خروجی‌ها از فضای رمزارزی است.

در آگوست ۲۰۲۲ (مرداد)، سَم ترابوکو (Sam Trabucco)، مدیرعامل آلامِدا ری‌سرچ (Alameda Research)، پس از اینکه بیش از سه سال در راس این شرکت بود، از سمت خود استعفا داد. او تاکید کرد که این تصمیم ارتباطی با شرایط بازار ندارد، و نیاز دارد که پس از یک دوره کاری پرهیجان در این شرکت، استراحت کند.

ترابوکو در توییتی نوشت: «من به عنوان مشاور در این سمت باقی می‌مانم، اما به حضور روزانه خود در شرکت ادامه نخواهم داد. من نیاز به آرامش داشتم و الان واقعاً خیلی خوشحالم.»

دلایل دیگری از جمله ورشکستگی نیز باعث این استعفاها شده است. در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور)، الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky) تصمیم گرفت که از سمت مدیرعاملی وام‌دهنده رمزارزی ورشکسته سلسیوس (Celsius) کناره‌گیری کند. او پس از انتشار اخباری، مبنی بر درخواست حمایت این شرکت در پرونده ورشکستگی فصل ۱۱، اعلام کرد که بیش از این در این شرکت نخواهند ماند.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: crypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×