» آرشیو اخبار » احتمال آسیب پذیری اتریوم ۲ در برابر سانسور
احتمال آسیب پذیری اتریوم ۲

احتمال آسیب پذیری اتریوم ۲ در برابر سانسور

9 شهریور 1401 5

گمانه زنی درباره احتمال آسیب پذیری اتریوم ۲ و احتمال سانسور تراکنش های شبکه

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، رایان برکمنز (Ryan Berkmans)، یکی از اعضا و سرمایه‌گذران شبکه اتریوم، درباره پیامدهای احتمالی ممنوعیت استفاده از تورنادو کش (Tornado Cash) و احتمال آسیب پذیری اتریوم ۲ در آینده این شبکه به بحث نشست.

به گفته رایان برکمنز، شبکه اتریوم ۲ می‌تواند در کوتاه و بلندمدت در برابر خطرات سانسور مقاومت کند.

اعلام ممنوعیت ابزار حریم خصوصی تورنادو کش توسط مقامات ایالات متحده در اوایل این ماه باعث شد بسیاری به این سوال برسند که آیا تراکنش‌های اتریوم مخصوصا پس از انتقال قریب‌الوقوع به سیستم اثبات سهام، ممکن است در معرض سانسور قرار بگیرد یا خیر.

تبلیغات جام جهانی قطر

نظر برکمنز درباره احتمال احتمال آسیب پذیری اتریوم ۲

احتمال آسیب پذیری اتریوم ۲

موضوع نگران کننده اینجا است که احتمال دارد مسئولان نهادهایی مثل کوین‌بیس (Coinbase) یا کراکن (Kraken) که بخش عظیمی از اتریوم در آن استیک (Stake) شده، به تبعیت از تحریم‌های آمریکا، شروع به سانسور تراکنش ها کنند. به گفته برکمنز، که اتر های استیک شده را بسیار متمرکز می‌داند، این سناریو بعید است.

برکمنز گفت:

با گذشت زمان، به دلیل «به کمال رسیدن ابزارهای متن‌باز و تخصص این صنعت، در کنار کاهش کلی نمای ریسک»، هزینه ورود به کسب‌وکار استیکینگ کاهش خواهد یافت. به این ترتیب، افراد بیشتر و بیشتری وارد این صنعت شده و بنابراین، از تسلط استخرهای بزرگ استیکینگ کاسته خواهد شد.

برکمنز خاطر نشان کرد:

این عقیده که تراکنش‌های کاربران به طور پایدار سانسور خواهند شد یا اثر گذاشتن این موضوع بر انتخاب فورک (fork) اتریوم، معتبر نیست.

احتمال آسیب پذیری اتریوم ۲

علاوه بر این، طبق نظر برکمنز، ممنوعیت تورنادو کش در ایالات متحده آمریکا یک اشتباه سیاستی بود که بعید است به تحریم‌های بیشتر دولت بیانجامد. او اظهار کرد که سیاستگذاران ایالات متحده آمریکا احتمالا اشتباهشان را تصدیق کرده و رویکرد مطلوب‌تری را نسبت به اتریوم اتخاذ خواهند کرد «که ذاتا با منافع آمریکا همسو باشد».

برکمنز در ادامه توضیح داد:

اتریوم یک نوآوری جهانی، بدون نیاز به مجوز، دارای آزادی سازمانی و حقوق مالکیت است.

مترجم: ف. غفاری

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×