» ارز دیجیتال » اتریوم در 24 ساعت اخیر ده درصد رشد کرد
اتریوم در 24 ساعت اخیر ده درصد رشد کرد

اتریوم در 24 ساعت اخیر ده درصد رشد کرد

15 تیر 1401 6

اتریوم (ETH) پس از سقوط به زیر قیمت هزار دلاری خود، در 24 ساعت گذشته تا یک هزار و 155 دلار صعود کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان با افزایش فشار خرید در طول تعطیلی بازار آمریکا، یک بازگشت قوی را در یک مدت زمان کوتاه تجربه کرد.

اما آیا اتریوم می‌تواند این روند صعودی را حفظ کند؟ یا این فقط یک حرکت کوتاه مدت بود؟

تبلیغات جام جهانی قطر

امسال، نگرانی در مورد رکود اقتصادی امریکا و ورشکستگی‌ تعداد زیادی از شرکت‌های ارز دیجیتال، منجر به ضرر شدید اتریوم شده است.

در 24 ساعت گذشته، ETH/USD بین یک هزار و 86 دلار و یک هزار و 165 دلار در حال تغییر قیمت بود که حاکی از نوسانات بالای این رمزارز است. حجم معاملات این جفت ارز با 32 درصد افزایش به 15.3 میلیارد دلار رسیده است، در حالی که ارزش بازار آن در حوالی 132 میلیارد دلار در نوسان است.

 

اتریوم (ETH) از مقاومت هزار دلاری خود عبور کرد

ETH از زمان سقوط به زیر قیمت یک هزار دلار در هفت روز قبل، به آرامی در حال برگشت بوده است. پس از چند روز تثبیت قیمت، جفت ارز ETH/USD روند صعودی خود را از سر گرفت و مقاومت قبلی خود در یک هزار و 100 دلار را پشت سر گذاشت.

روز سه شنبه، اتریوم فقط چند توقف کوتاه داشت که هر بار با یک افزایش قیمت دنبال شد. طی شب سه‌شنبه، قیمت از مقاومت یک هزار و 175 دلار عبور کرد که بیانگر افزایش شتاب صعودی قیمت بود و نشان داد قیمت میان مدت اتریوم ممکن است دوباره رنگ سبز را به خود ببیند.

بازار ارز دیجیتال به طور کل در آخر هفته و در تاریخ 4 ژوئیه که بازارهای مالی امریکا به دلیل روز استقلال تعطیل بودند، روز آرامی را سپری کرد.

ETH در تاریخ 30 ژوئن به زیر مقاومت روانی هزار دلار خود افت کرد، اما فروشندگان نتوانستند این سطح را حفظ کنند. این نشان می‌دهد که خریداران با هر افت قیمتی به دنبال فرصتی برای خرید در کف‌ قیمت هستند.

خریداران در حال حاضر برای عبور قیمت اتریوم از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (-EMA201،192 دلار) تلاش می‌کنند و قصد دارند کنترل بازار را به دست بگیرند. در صورت موفق ظاهر شدن آن‌ها، قیمت اتریوم ممکن است ابتدا تا 1،280 دلار و پس از آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (1،535 دلار) افزایش پیدا کند.

 

ارزش 136 میلیارد دلاری بازار ارز دیجیتال در نمودار روزانه | منبع: tradingview.com

اتریوم باید از مقاومت یک هزار و 700 دلار عبور کند تا صعود خود را از سر بگیرد

سطح یک هزار و 700 دلار ممکن است باری دیگر به عنوان یک مانع قدرتمند عمل کند. خریداران برای از سرگیری روند صعودی قیمت، باید قیمت را به بالای یک هزار و 700 دلار برسانند.

داده‌های پلتفرم تحلیل بلاکچین سانتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که با افت قیمت ETH به زیر هزار دلار، ذخایر اتر (ETH) موجود در صرافی‌ها به شدت افزایش یافت.

موجودی ETH در صرافی‌ها به بالاترین سطح خود در شش ماه اخیر رسید که سیگنالی از یک فشار فروش گسترده در بازار است. افزایش موجودی اتریوم در صرافی‌ها همچنین نشان می‌دهد که افزایش عمده قیمت نامحتمل است.

تحلیل قیمت امروز اتر مثبت است، چراکه تحلیلگران بازار یک سقف بالاتر (Higher high) قابل توجه در سطح هزار و 175 دلار و یک اصلاح قیمت جزئی را در روز چهارشنبه مشاهده کردند.

این نشان می‌دهد که یک سقف بالاتر (HH) قدرتمند و یک کف بالاتر (HL) ایجاد شده است و خریداران در حال آماده سازی خود برای یک حرکت صعودی تهاجمی دیگر در طول هفته آینده هستند. هدف بعدی آن‌ها احتمالاً مقاومت یک هزار و 250 دلار خواهد بود.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×