» آرشیو اخبار » اتریوم در یک منطقه تعیین‌کننده؛ شکست یا موفقیت؟
اتریوم

اتریوم در یک منطقه تعیین‌کننده؛ شکست یا موفقیت؟

24 آبان 1401 5

منطقه مقاومت 1300 دلاری می‌تواند نقشی کلیدی در تعیین سرنوشت اتریوم طی روزهای آینده ایفا کند زیرا شکست آن، با افزایش مومنتوم، به تداوم روند صعودی کمک می‌کند

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از اینکه اتریوم نتوانست از منطقه هزار و 300 دلاری عبور کند، درست همانند بیت کوین، به روند نزولی خود ادامه داد و با قیمتی پایین‌تر از حمایت 1220 دلار و میانگین متحرک ساده 100 یک ساعته معامله شد.

هرچند این پایان کار نبود و تداوم این حرکت کاهشی، اتر را به زیر 1200 دلار رساند و کف قیمت روزانه آن در حدود 1170 دلار ثبت شد. اخیراً یک روند اصلاح صعودی بالاتر از سطوح 1200 و 1220 دلار آغاز شده است که باعث شد قیمت اتر به بالای سطح فیبوناچی اصلاحی 23.6 درصد روند نزولی 1348 دلار به 1170 دلار برسد.

در نمودار ساعتی جفت ارز اتریوم و دلار آمریکا (ETH/USD) می‌بینیم که یک خط روند نزولی کلیدی با مقاومتی نزدیک به 1260 دلار و در نزدیکی سطح فیبوناچی اصلاحی 50 درصد در حال شکل گیری است و اتر با قیمتی زیر 1280 دلار (1250 دلار در این لحظه) و میانگین متحرک ساده 100 معامله می‌شود. ادامه این روند اصلاحی، قیمت را به 1260 دلار می‌رساند، که به عنوان اولین مانع، از فعالیت بیشتر گاوها (خریداران) جلوگیری می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار ساعتی اتریوم

عبور از این مانع، لمس مقاومت 1300 دلاری را به همراه دارد. این منطقه می‌تواند نقشی کلیدی در تعیین سرنوشت اتر، طی روزهای آینده، ایفا کند. شکست این مقاومت می‌تواند با افزایش مومنتوم، به تداوم روند صعودی کمک کند. در این سناریو، قیمت می‌تواند تا مرز 1350 دلار افزایش یابد. هرگونه افزایش بیشتر ممکن است اتریوم را به سمت منطقه مقاومت 1400 دلاری سوق دهد.

احتمال کاهش بیشتر قیمت اتریوم

باوجود دیدگاه صعودی مذکور، اگر اتریوم نتواند از مقاومت 1300 دلاری عبور کند، احتمالاً با یک حرکت نزولی تازه روبرو می‌‎شویم. اولین حمایت در این مسیر، نزدیک به سطح 1210 دلار خریداران را کمی امیدوار خواهد کرد. حمایت مهم بعدی در نزدیکی تراز 1170 دلار مشاهده می‌شود، که در صورت از دست رفتن، شتاب حرکت نزولی بیشتر شده و ممکن است قیمت در کوتاه مدت به سمت منطقه حمایتی 1100 دلاری سقوط کند.

در نمای ساعتی جفت ارز اتریوم و دلار آمریکا، اندیکاتور مَکدی (MACD) در منطقه صعودی مومنتوم خود را از دست می‌دهد و شاخص مقاومت نسبی (RSI) بالاتر از سطح 50 در حرکت است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: newsbtc

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×