» آرشیو اخبار » آیا اکنون فرصت خوبی برای خرید سولانا است؟

آیا اکنون فرصت خوبی برای خرید سولانا است؟

12 تیر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار ارز دیجیتال گرفتار یک اصلاح عمیق شده است و داده‌های اخیر نشان می‌دهد که اکثر آلت‌کوین‌ها بیش از ۷۰ درصد از بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته‌اند. سولانا هم در این لیست قرار دارد و اکنون برای سرمایه‌گذاران این سؤال پیش آمده که با توجه به شرایط فاندامنتال سولانا، آیا خرید این ارز دیجیتال در قیمت‌های فعلی ثمربخش خواهد بود یا خیر؟

 

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که توکن سولانا (SOL)  87.5 درصد نسبت به اوج قیمت تاریخی خود کاهش یافته است و با توجه به وضعیت فعلی بازار، اکثر حرکات صعودی آن منجر به تشکیل یک سقف بالاتر (Higher High) روزانه نشده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

نمودار یک روزه SOL/USDT. منبع: TradingView

 

به رغم دورنمای ناامیدکننده سولانا، چند عامل مثبت بالقوه وجود دارد که می‌تواند سولانا را پس از ورود بازار ارز دیجیتال به فاز تثبیت قیمت، به یک سرمایه‌گذاری خوب تبدیل کند.

 

سولانا موبایل (Solana Mobile)

قیمت SOL اواخر هفته گذشته پس از اعلامیه 23 ژوئن این شرکت مبنی بر انتشار اکوسیستم موبایلی که اپ‌های بومی اندروید وب 3 روی سولانا را فعال می‌سازد، سریعاً افزایش یافت.

سولانا همچنین اعلام کرد که به منظور همگام شدن با رابط‌ کاربری جدید گوشی‌های هوشمند، تلفن اندرویدی ساگا (Saga) خود را از طریق Solana Mobile منتشر خواهد کرد.

وب 3 و متاورس دو نوآوری بود که از بازار گاوی سال 2021 متولد شده و به آینده فناوری بلاکچین اشاره می‌کنند. این حرکت سولانا نشان می‌دهد که علی‌رغم مشکلات کوتاه‌مدت خود، به توسعه این پروژه برای آینده ادامه می‌دهد و به نظر می‌رسد می‌خواهد در پذیرش گسترده‌تر فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال نقش ایفا کند.

کارمزد پایین بلاکچین سولانا آن را به یک گزینه ایدئال برای پروژه‌های ان اف تی (NFT) و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزِ (DApp) گیمینگ تبدیل می‌کند و انتشار اکوسیستم موبایلی آن گام بعدی در ایجاد دسترسی گسترده‌تر به این فناوری‌ها است.

اگر توسعه‌دهندگان بتوانند مشکلاتی را که همچنان باعث قطعی‌های شبکه سولانا می‌شوند را حل کنند، زمانی که بازار ارز دیجیتال دوباره صعودی شود، این توکن این شانس را خواهد داشت که به یک رقیب برتر در بازار تبدیل شود.

 

در کوتاه مدت انتظار افت قیمت می‌رود، اما شرایط بنیادی بهبود خواهد یافت

گرچه خوب است که به آینده‌ای دور نگاه کنیم، اما واقعیت این است که چشم‌انداز کوتاه‌مدت سولانا و اکوسیستم گسترده‌تر ارز دیجیتال نسبتاً ناخوشایند است.

تریدر معروف و کاربر توییتر کریپتو تونی (Crypto Tony) با ارسال نمودار زیر به معامله‌گران هشدار داد که با اولین تست مجدد (Retest) سطح حمایت اصلی تصمیم نگیرند.

 

نمودار هفتگی SOL/USDT. منبع: توییتر

 

کریپتو تونی گفت: «ناحیه تقاضای اول آزمایش شد، اما نباید بعد از اولین آزمایش، آن را کف قیمت در نظر بگیرید …»

بر اساس نمودار ارسال شده، سطوح حمایتی پایین‌تر سولانا در 13.50 دلار و 3.50 دلار قرار دارد.

تحلیلگر بازار و کاربر توییتر کریپتو پاتل (Crypto Patel) نیز افت بیشتر قیمت را در کوتاه مدت پیش بینی کرده و دلیل آن را مقاومت سنگین در میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA) عنوان کرده است.

 

نمودار 4 ساعته SOL/USDT. منبع: تویتر

 

کریپتو پاتل گفت: «پس از بریک‌اوت و تست مجدد ناحیه 40 دلار، سطح حمایت به مقاومت تبدیل می‌شود […] سپس قیمت با مقاومت در EMA200 مواجه خواهد شد. هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

شورت: 38.5 دلار

حد ضرر: 43.2 دلار

تارگت: 27 دلار.»

 

آیا SOL در مراحل اولیه ریکاوری خود قرار دارد؟

اما کاربر توییتر با نام مستعار Trader McGavin دیدگاه مثبت‌تری دارد. وی با ارسال نمودار زیر به سطوح مهم مقاومتی در 60 دلار، 74 دلار و 95 دلار اشاره کرد.

 

نمودار یک روزه SOL/USDT. منبع: توییتر

 

این تحلیلگر گفت: «پس از شکسته شدن قیمت از کف الگوی گوه (کنج) و برگشت به سمت بالا، الگوی کف دوقلو تشکیل شد. قیمت اکنون ممکن است تا 48 دلار افزایش یابد.»

همچنین اهمیت حفظ سطوح فعلی قیمت توسط معامله‌گر بازار ارز دیجیتال و کاربر توییتر آلت‌کوین شرپا (Altcoin Sherpa) مورد اشاره قرار گرفت که نمودار زیر را با اشاره به سیگنال صعودی EMAهای میان‌مدت منتشر کرد.

 

نمودار چهار ساعته SOL/USDT. منبع: توییتر

 

آلت‌کوین شرپا گفت: « SOLدر تایم‌فریم‌های کوچکتر هنوز در یک محدوده تعیین کننده قرار دارد. این اولین بار از ماه مارس است که شاهد صعودی شدن بعضی از EMA های میان‌مدت ​​هستیم. برنامه فعلی من لانگ گرفتن روی 30 دلار با استراتژی اسکالپ است.»

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع :کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×