» آرشیو اخبار » آژانس بین‌المللی انرژی: چشم انداز بازارهای جهانی غیر قابل اطمینان است
کاهش عرضه سوخت در فرانسه به دنبال اعتصاب در پالایشگاهها

آژانس بین‌المللی انرژی: چشم انداز بازارهای جهانی غیر قابل اطمینان است

11 مهر 1401 6

آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید بازارهای جهانی گاز تا سال 2023 محدود باقی خواهند ماند.

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز، آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید بازارهای جهانی گاز تا سال 2023 محدود باقی خواهند ماند.

این سازمان بین دولتی تخمین می زند که مصرف جهانی در سال 2022 به میزان 0.8 درصد کاهش یابد و در سال 2023 به میزان 0.4 درصد رشد کند.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرده است که عرضه‌ انرژی را سخت‌تر کرده است. با توجه به این عرضه سخت و قیمت‌های بالا اروپا مصرف خود را کاهش داده است و همینطور اقداماتی برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف در نظر دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش فصلی بازار گاز خود اعلام کرد: انتظار می‌رود مصرف جهانی گاز در سال 2022 مقدار 0.8 درصد کاهش یابد و نتیجه آن انقباض 10 درصدی در اروپا و تقاضای ثابت در آسیا و اقیانوسیه خواهد بود و در سال آینده فقط 0.4 درصد رشد خواهد داشت.
روز دوشنبه آژانس بین المللی انرژی گفت: چشم انداز بازار انرژی به دلیل اقدامات آتی روسیه و تأثیر اقتصادی قیمت بالای انرژی در طول زمان در معرض “سطح بالایی از عدم اطمینان” قرار دارد.

کیسوکه ساداموری، مدیر بازارهای انرژی آژانس بین‌المللی، گفت: «تهاجم روسیه به اوکراین و کاهش شدید انتقال گاز طبیعی به اروپا، آسیب قابل توجهی به مصرف‌کنندگان، کسب‌وکارها و کل اقتصاد، نه تنها در اروپا بلکه در اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه نیز وارد می‌کند.»
آینده بازار گاز همچنان مبهم است، به ویژه به دلیل رفتار تهاجمی و غیرقابل پیش بینی روسیه، که شهرت آن را به عنوان یک تامین کننده قابل اعتماد از بین برده است.
اما همه نشانه ها حاکی از آن است که بازارها تا سال 2023 بسیار ضعیف باقی می مانند.
عرضه گاز روسیه به اروپا از زمان تعطیلی نورد استریم 1 در ماه گذشته و کشف اخیر نشتی در خط لوله، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
مسکو تهدید کرده است که شرکت انرژی اوکراینی نفت گاز را که یکی از آخرین مسیرهای عرضه گاز روسیه به اروپا است، تحریم خواهد کرد؛ اقدامی که کمبود انرژی در فصل زمستان را تشدید خواهد کرد.
اروپا کاهش عرضه گاز روسیه را با واردات LNG و استفاده از منابع جایگزین خط لوله از تولیدکنندگانی مانند نروژ جبران کرده است.
آژانس بین المللی انرژی گفت که انتظار دارد واردات LNG اروپا در سال جاری بیش از 60 میلیارد متر مکعب افزایش یابد و بازار را تا مدتها تحت فشار نگه دارد.
به گفته این سازمان بین دولتی مستقر در پاریس، قراردادهای جدید LNG با چین می‌تواند تا حدی کمبود انرژی را جبران کند و اگر زمستان سردتر از حد متوسط ​​باشد، این امر باعث تقاضای بیشتر از شمال شرق آسیا خواهد شد.

منبع: الجزیره

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×