» آرشیو اخبار » آمارهای ضد و نقیض درمورد از سرگیری جریان گاز خط لوله روسیه به آلمان

آمارهای ضد و نقیض درمورد از سرگیری جریان گاز خط لوله روسیه به آلمان

28 شهریور 1401 6

بر اساس داده ها، خریداران آلمانی گاز طبیعی روسیه، برای اولین بار پس از بسته شدن خط لوله مهم نورد استریم 1رزرو عرضه در این خط لوله را از سر گرفتند.

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز، بر اساس داده ها، خریداران آلمانی گاز طبیعی روسیه، برای اولین بار پس از بسته شدن خط لوله مهم نورد استریم 1رزرو عرضه در این خط لوله را از سر گرفتند. روسیه در 31 آگوست صادرات گاز خود از طریق خط لوله نورد استریم 1 را که از زیر دریای بالتیک به آلمان می‌گذرد، برای مدتی که قرار بود سه روز تعمیر و نگهداری باشد، متوقف کرد. این تعطیلی بحران عرضه گاز اروپا را تشدید کرده و باعث افزایش قیمت انرژی گردید. تا جایی که واردکنندگان آلمانی حتی درباره سهمیه بندی احتمالی در بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا صحبت می کردند.

مسکو تحریم‌های اعمال شده توسط غرب پس از حمله روسیه به اوکراین را به دلیل اختلال در عملیات معمول و حفظ جریان نورد استریم 1 مقصر می‌داند. بروکسل می‌گوید این یک بهانه است و روسیه از گاز به عنوان یک سلاح اقتصادی برای مقابله به مثل استفاده می‌کند. نورد استریم 1 بزرگترین خط لوله گاز روسیه به اروپا است که سالانه 59.2 میلیارد متر مکعب گاز را منتقل می کند. این رزروها درخواست هایی برای تامین گاز هستند و نشانه ای نیستند که گاز واقعاً در سیستم جریان دارد.

در اوایل این ماه، معاون مدیرعامل گازپروم (GAZP.MM) ویتالی مارکلوف به رویترز گفت تا زمانی که زیمنس انرژی (ENR1n.DE) تجهیزات معیوب را تعمیر نکند، نورد استریم 1 پمپاژ را از سر نخواهد گرفت. زیمنس انرژی گفت نمی تواند اطلاعات ارائه شده توسط گازپروم را درک کند. وی افزود: ارزیابی ما این است که دلایلی که به ما اعلام شده دلیل فنی برای توقف عملیات نیست.

تبلیغات جام جهانی قطر

قیمت گاز اروپا از ابتدای سال جاری در بحبوحه کاهش عرضه توسط روسیه، بیش از دو برابر شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه ارتباط روسیه با بحران انرژی اروپا را رد کرد و گفت: اگر اتحادیه اروپا خواهان گاز بیشتر است، باید تحریم‌ها را لغو کند.

داده‌های وب‌سایت خط لوله OPAL نشان می‌دهد که خریداران برای 3,652,554 کیلووات ساعت گاز از طریق نورد استریم 1 بین ساعت 08:00 تا 09:00 CET در 19 سپتامبر برای تحویل به خط لوله گاز OPAL در شرق آلمان رزرو کرده اند. بر اساس داده‌های NEL، خریداران خط لوله گاز 14,291,کیلووات ساعت گاز در همان دوره زمانی رزرو داشته اند.

منبع:رویترز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×