» آرشیو اخبار » ثبات بازارهای نفت خام پس از افزایش سه هفته ای
نفت خام

ثبات بازارهای نفت خام پس از افزایش سه هفته ای

7 دی 1401 10

روند اصلی بازار نفت خام طبق نمودار نوسان روزانه نزولی است. با این حال، مومنتوم یک روند رو به بالا را نشان می دهد. معامله در کانال 83.14 دلار، روند اصلی را به صعود تغییر می دهد. حرکت به سمت 70.56 دلار نشانه از سرگیری روند نزولی خواهد بود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، راه اندازی مجدد برخی از نیروگاه های انرژی ایالات متحده که به دلیل طوفان های زمستانی تعطیل شده اند، سودهای ناشی از امید به بهبود تقاضا در چین را جبران می کند.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده پس از رسیدن به بالاترین سطح سه هفته اخیر در روز سه شنبه ثابت ماند، زیرا راه‌اندازی مجدد برخی از نیروگاه های انرژی ایالات متحده که به دلیل طوفان های زمستانی تعطیل شده بودند، سودهای ناشی از امید به بهبود تقاضا را جبران کرد، چرا که چین محدودیت های COVID-19 خود را کاهش داد.

در روز سه‌شنبه (27 دسامبر)، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) بدون تغییر و در قیمت 79.64 دلار مورد معامله قرار گرفت. صندوق سهام نفت ایالات متحده (USO) در 69.54 دلار بسته شد که 0.22 دلار یا 0.32 درصد افزایش داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

نفت خام

بازار نفت خام از سوی دیگر تحت تاثیر فرمان ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) قرار گرفت، که بر اساس آن عرضه نفت و فرآورده های نفتی به کشورهای شرکت کننده در سقف قیمت از اول فوریه به مدت پنج ماه ممنوع می شود. نگرانی های مربوط به کاهش احتمالی تولید توسط روسیه نیز از قیمت حمایت کرد. اگرچه این خبر بالقوه صعودی است، اما عملکرد قیمت نشان می دهد که این خبر احتمالاً در بازار قیمت گذاری شده است.

نمودار نفت خام

روند اصلی بازار نفت خام طبق نمودار نوسان روزانه نزولی است. با این حال، مومنتوم یک روند رو به بالا را نشان می دهد. معامله در کانال 83.14 دلار، روند اصلی را به صعود تغییر می دهد. حرکت به سمت 70.56 دلار نشانه از سرگیری روند نزولی خواهد بود. روند قیمت در حال حاضر اندکی صعودی است. و در واقع می توان اذعان داشت که مومنتوم حاکی از صعود است.
معامله در کانال 73.49 دلار، روند را به نزولی تغییر می دهد. محدوده اصلی قیمت رنج 89.89 دلار تا 70.56 دلار است. منطقه اصلاحی آن در مقاومت سطوح 80.23 دلار تا 82.51 دلار است. این رالی در روز سه شنبه در 81.21 دلار متوقف شد.
رنج کوتاه مدت قیمت فاصله بین  73.49 دلار تا 81.21 دلار است. سطح حمایت کوتاه مدت قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت رنج 70.56 تا 81.21 دلار است. سطح حمایت دیگر قیمت می تواند فیبوناچی 50 درصد در 75.89 دلار باشد.

پیش‌بینی تکنکیال نمودار نوسان روزانه نفت خام

واکنش معامله‌گران به سطح 50 درصدی اصلی 80.23 دلار احتمالاً جهت بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) تحویل ماه مارس را در اوایل چهارشنبه تعیین می‌کند.

سناریوی نزولی
حرکت مداوم زیر 80.23 دلار نشان دهنده حضور فروشندگان خواهد بود. اگر این حرکت نزولی شتاب کافی ایجاد کرد، به دنبال این باشید که فروش احتمالی در سطوح قیمتی 77.35 دلار و 75.89 دلار گسترش یابد.

سناریوی صعودی
حرکت مداوم به بالای کانال 80.23 دلار نشان دهنده حضور خریداران خواهد بود. حذف بالاترین قیمت دیروز در 81.21 دلار نشان دهنده قوی تر شدن خرید است. این می تواند باعث افزایش به سطح فیبوناچی اصلی در 82.51 دلار شود و به دنبال آن سطح اصلی در 83.14 دلار هدف قرار گیرد. مورد دوم می تواند یک نقطه شتاب برای شروع حرکت صعودی و رو به بالا باشد.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

بازارهای برنت تقریباً مشابه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت رفتار کرده اند، زیرا دقیقاً زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه قرار دارند و تغییر چندانی نداشته اند. احتمالاً فروشندگانی هستند که به زودی وارد بازار نفت خام برنت خواهند شد. هر چند که احتمال دارد بازار برای چند روز آینده ثابت و بدون روند پیش برود. در حال حاضر بهتر است با توجه به سردرگمی بازار، سرمایه‌گذاران وارد بازار نشوند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×