» آرشیو اخبار » تردید سرمایه گذاران بازار طلا
طلا

تردید سرمایه گذاران بازار طلا

30 آبان 1401 4

طلا منتظر مشخص شدن سمت و سوی سیاست های مالی فدرال رزرو است. این تردید باعث کاهش قیمت طلا شده؛ به طوری که طلا به بالاترین سطح سه ماه رسید و سپس کاهش یافت.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طلا منتظر مشخص شدن سمت و سوی سیاست های مالی فدرال رزرو است. تردید سرمایه گذاران باعث کاهش قیمت طلا شده است. به طوری که طلا، روز چهارشنبه به بالاترین سطح سه ماهه خود رسید و سپس با سخنرانی جنگ طلبانه جیمز بولارد (رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس) رالی خود را از دست داد.

معاملات آتی طلا نیز روز جمعه و هفته گذشته پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در سه ماه گذشته در روز چهارشنبه با کاهش بسته شد. سرمایه گذاران سود اولیه خود را از دست دادند، زیرا مقامات جنگ طلب فدرال رزرو نشان دادند که افزایش نرخ بهره بیشتری در راه است.

در روز جمعه، قیمت طلای Comex  فوریه به 1769.00 دلار رسید که 8.80 دلار یا 0.50 درصد کاهش داشت. صندوق نفت ایالات متحده (USO) نیز با کاهش 1.10 یا 1.57 درصدی به 69.04 دلار رسید.

تبلیغات جام جهانی قطر

تردید در بازارهای طلا

پس از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده که نشان دهنده افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری بود، قیمت طلا در این ماه بیش از 100 دلار افزایش یافت. پس از آنکه گزارش تورم به‌طور شگفت‌انگیزی کمتر از حد انتظار بود، امکان افزایش 50 واحدی نرخ بهره را در دسامبر تقویت کرد، و باعث افزایش قیمت طلا شد. به این ترتیب این گزارش ها به احتمالاتِ 75 واحد افزایش نرخ‌های پایه توسط فدرال رزرو، پایان داد.

در حالی که فدرال رزرو ممکن است سرعت افزایش نرخ بهره را از 75 واحد پایه به 50 واحد کاهش دهد، احتمالاً دوره زمانی افزایش نرخ را نیز افزایش دهد. این بدان معناست که ما می‌توانیم به نرخ پایانی بسیار بالاتر از حد انتظار یا نرخی که فدرال‌رزرو افزایش نرخ‌ها را متوقف می‌کند، نگاه کنیم. از روز چهارشنبه گذشته اظهارات جنگ طلبانه فدرال رزرو افزایش یافت. موضوع اصلی سیاست گذاران این بود که نرخ های بالاتر در راه است.

عدم قطعیت در مورد اینکه چه زمانی فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد و در صورت انجام این کار تا چه زمانی نرخ ها بالا خواهد بود، باعث ایجاد گمانه زنی های طولانی مدت شده و در نهایت قیمت ها را پایین می آورد. ما به دنبال شروع تغییر در روند نیستیم، بلکه به دنبال استراتژی مناسب برای خروج از بازار در زمان تردید هستیم.

طلا روز چهارشنبه در حال آزمایش بالاترین سطح سه ماهه خود بود که جیمز بولارد رالی را با اظهارات جنگ طلبانه از بین برد.

بولارد گفت که نرخ هدف فدرال رزرو باید به محدوده بین 5.00 درصد و 5.25 درصد برسد، در حالی که نرخ کنونی کمتر از 4.00 درصد است. وی گفت، نرخ باید به گونه ای هدف گذاری شود که به اندازه کافی برای مهار تورم محدود کننده باشد. اگر چه او در نهایت اعلام کرد که چگونگی سیاست گذاری نرخ ها و تصمیم گیری در مورد آن، در نهایت به جلسات آتی فدرال رزرو موکول می شود.

طلا

چشم انداز کوتاه مدت طلا

پس از صعود طلا به 1791.80 دلار در هفته گذشته، قیمت طلا اکنون در حال عقب نشینی است. و معامله گران احتمالاً به دنبال شکستن یک سطح روانی مهم قبل از ورود مجدد به بازار هستند. منطقه هدف ما 1705.00 تا 1684.60 دلار است.

بازار همچنان به احتمال زیاد مبتنی بر آمارها است. بنابراین گاوهای نر طلا به دنبال آمارهای حمایتی هستند که کاهش تورم و تضعیف اقتصاد را تایید می کند. این سناریو به فدرال رزرو فضای بیشتری برای کاهش سیاست های انقباض می دهد. همان طور که اعضای فدرال رزرو قبلا بارها اعلام کرده اند، صرفا چند خبر خوب برای تغییر لحن جنگ طلبانه فدرال رزرو کفایت نمی کند. آنها همچنان می خواهند که شاهد کاهش بیشتر تورم باشند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×