» آرشیو اخبار » تحلیل و پیش‌بینی تکنیکال طلا و سایر فلزات گرانبها

تحلیل و پیش‌بینی تکنیکال طلا و سایر فلزات گرانبها

8 بهمن 1401 8

پس از انتشار آمارهای اقتصادی ایالات متحده، طلا ثابت شده است. معامله‌گران منتظر تصمیم فدرال رزرو هستند که در 1 فوریه منتشر خواهد شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، گزارش امروز شاخص تورمی مخارج مصرف شخصی (PCE) نشان داد که میزان تورم 0.3 درصد کاهش یافته است. قیمت جهانی اونس طلا با انتشار این گزارش اندکی کاهش یافت. در حالی که بازارهای طلا در جریان معاملات روز جمعه اندکی منفی بوده‌اند، اما همچنان در بالای کانال قبلی حمایت می‌شوند.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

معاملات آتی طلا با کاهش تورم PCE کاهش یافت

از ساعت 18:00 به وقت ایالات شرقی، معاملات آتی طلا تحویل فوریه برای دومین بار در هفت روز معاملاتی گذشته کاهش یافت. در حال حاضر، معاملات آتی طلا در 1927.60 دلار ثابت است که کاهش 2.40 دلاری یا 0.12 درصدی را نشان می‌دهد. طلا به بالاترین قیمت در کانال 1935.40 دلار و سپس پایین‌ترین سطح 1916.50 دلار معامله شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار طلا

نکته کلیدی از گزارش امروز شاخص تورم (PCE) این بود که شاخص اصلی PCA در دسامبر 0.3 درصد کاهش یافت. شاخص تورم ترجیحی مورد استفاده فدرال رزرو در ماه نوامبر 4.7 درصد سال به سال بود و در ماه گذشته به 4.4 درصد رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد. هر دو گزارش بر تصمیمات اتخاذ شده توسط فدرال رزرو در نشست هفته آینده FOMC تأثیر خواهند گذاشت.

اینها عوامل مهمی هستند که بر تصمیم فدرال رزرو در هفته آینده اثر‌گذار خواهند بود. و به احتمال زیاد اعتقاد مقامات جنگ‌طلب فدرال رزرو را برای حفظ سیاست پولی بسیار تهاجمی خود تقویت خواهند کرد. در حال حاضر، دستورالعمل و هدف اصلی فدرال رزرو افزایش بیشتر نرخ‌ها و حفظ نرخ‌های بالا برای مدت طولانی‌تر است.

محتمل‌ترین نتیجه این است که فدرال رزرو در دو جلسه بعدی نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد. فدرال رزرو اعلام کرده است که برای رسیدن به هدف تورم 2 درصدی سیاست‌های خود را دنبال خواهد کرد. اکثریت قریب به اتفاق فعالان بازار معتقدند که فدرال رزرو از تعهد خود برای بالا نگه داشتن نرخ بهره تا پایان سال 2023 عقب‌نشینی خواهد کرد.

 

تحلیل تکنیکال نقره

نقره

نقره نتوانست بالاتر از سطح 24.00 دلار قرار بگیرد و عقب‌نشینی کرد. تکنیکال این فلز گرانبها بدون تغییر باقی ماند، زیرا نقره در محدوده 24.00 تا 24.50 دلار با مقاومت زیادی روبرو شده است. در این مرحله، به نظر میرسد که برای عبور قیمت نقره به بالاتر از سطوح 24.50 دلار، به شرایط فروش بالای دلار آمریکا نیاز است.

تحلیل تکنیکال پالادیوم

نمودار پالادیوم

پالادیوم همچنان تحت فشار قوی قرار دارد و سعی می‌کند به زیر سطح 1600 دلار برسد. این سطوح آخرین بار در سال 2020 مشاهده شد. لازم به ذکر است که پالادیوم در مرحله حاد بحران کرونا در مارس 2020 به پایین‌ترین سطح نزدیک به سطح 1500 دلار رسید و اگر شتاب نزولی بیشتری به دست آورد، ممکن است در هفته‌های آینده به چنین سطوحی برسد.

 

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع :  fxempire ، fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×