» آرشیو اخبار » بایننس سپرده‌ گذاری و برداشت ETH را تعلیق می کند
بایننس سپرده‌ گذاری و برداشت ETH و ERC-20 را تعلیق می کند

بایننس سپرده‌ گذاری و برداشت ETH را تعلیق می کند

5 شهریور 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صرافی بایننس (Binance) با انجام چند اقدام موقت، طی مرج اتریوم با بیکن چین، به دنبال ایجاد ثبات است.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

صرافیرمزارزی بایننس سپرده گذاری و برداشت توکن های اتر (ETH) و ERC-20 را در طی انتقال از بلاکچین به به بیکن چین اثبات سهام (PoS)، در ماه سپتامبر به حالت تعلیق در می آورد.

بزرگترین صرافی جهان از نظر حجم تراکنش، این تصمیم را اقدامی برای ایجاد ثبات طی فرآیند مرج اتریوم دانست که در اواسط سپتامبر ۲۰۲۲ صورت خواهد گرفت. بایننس بعد از کوین بیس (Coinbase) دومین صرافی بزرگی است که چنین تصمیمی را اعلام کرده است. صرافی کوین بیس در آگوست ۲۰۲۲ تصمیم خود مبنی بر انجام چنین تعلیقی را اعلام کرده بود.

بایننس در چه تاریخی این تعلیق را انجام می دهد؟

طبق اعلام بایننس، این صرافی برنامه‌ زمانی این اقدامات را با دو ارتقاء مهم که تغییر اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) را تسهیل می‌کند، هماهنگ کرده است. این صرافی خاطر نشان کرد که ممکن است یک توکن جدید در طی هاردفورک ایجاد شود که مستلزم اقداماتی برای کاهش ریسک معاملات و حصول اطمینان از ایمنی وجوه کاربران است که می توانند تحت تأثیر نوسانات قیمت قرار بگیرند.

 

بایننس سپرده گذاری و برداشت توکن های ETH و ERC-20 را در تاریخ ششم سپتامبر که ارتقاء لایه‌ اجماع بلاتریکس (Bellatrix) صورت خواهد گرفت و همچنین در تاریخ ۱۵ سپتامبر که ارتقاء لایه‌ی اجرایی پاریس (Paris) صورت خواهد گرفت، به حالت تعلیق در می آورد.

 

این صرافی دو سناریو را مطرح کرده است که ممکن است طی مرج اتفاق بیفتند. در سناریوی نخست، هیچ توکن جدیدی ایجاد نمی شود و بایننس هم خارج کردن ETH و ERC-20 از تعلیق را در اولویت کار خود قرار می دهد.

در سناریوی دوم، احتمال تقسیم شدن زنجیره‌ اتریوم به دو زنجیره‌ رقیب در نظر گرفته شده است. در این صورت، بایننس از تیکر ETH برای اتریوم‌ زنجیره‌ اثبات سهام استفاده خواهد کرد.

 

سپس صرافی با توکن فورک شده از زنجیره‌ اقلیت، به حساب های کاربران بایننس به نسبت ۱:۱ اعتبار می‌دهد. این اعتبار دهی بر اساس وضعیت لحظه ای تراز‌های ETH قبل از ارتقاء لایه‌ اجرایی پاریس که در ۱۵ سپتامبر انجام خواهد شد، صورت می گیرد.

بایننس سپرده‌ گذاری و برداشت ETH  و ERC-20 را تعلیق می کند

بایننس اعلام کرده است که برداشت برای توکن فورک شده‌ احتمالی پشتیبانی خواهد شد و جزئیات توزیع در اطلاعیه‌ جداگانه ای در زمانی نزدیکتر به ارتقاء اعلام خواهد شد.

 

معاملات نقدی ETH و ERC-20 در طی فرآیند مرج تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. با این حال، از کاربران خواسته می‌شود که در دوره‌های نوسان قیمت در شرایط هاردفورک، برآوردی از میزان ریسک معاملات خود داشته باشند. بایننس همچنین استقراض حاشیه‌ متقاطع و حاشیه‌ ایزوله‌ ETH را به حالت تعلیق در می‌آورد. با این حال اعلام کرده است که استقراض حاشیه‌ متقاطع و حاشیه‌ ایزوله‌ ETH احتمالاً تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

 

انتظار می رود که معامله قراردادهای آتی USDⓈ-M و COIN-M ETH نیز تحت تأثیر قرار نگیرد. اما بایننس اشاره کرده است که می تواند اقدامات حفاظتی دیگری مانند تنظیم سطوح حاشیه مثل حداکثر ارزش اهرمی و حاشیه نگهداری، را انجام دهد.

 

ماینرهای اتریوم اثبات کار می توانند پس از اینکه مرج انجام شد، نرخ هش خود را به استخر اتریوم کلاسیک متعلق به صرافی منتقل کنند.

 

نکات سردبیر: در همین رابطه می توانید خبر مرتبط با اطلاعیه استخر هایو برای ماینرهای اتریوم در خصوص شرایط برداشت درامدهای ماینینگ را اینجا مطالعه کنید. با توجه به پیشنهادات کارشناسان و همچنین وضعیت مبهم ماینرهای اتریوم، نمی توان گفت که کدام ارز می تواند جایگزین قاطع برای اتریوم از لاحظ درامد باشد اما آنچه که تاکنون مشهود است، حضور ارزهای باثبات تر دیگر مانند اتریوم کلاسیک هست که گرچه درامد جایگزین اصلا قابل پیش بینی نیست، اما بسته به سخت افزار ماینرها، راه برای انتخاب ارز جایگزین باز است.

 

مترجم: رائفه خلیلی


منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×