» آرشیو اخبار » بازارها در انتظار نشست فدرال رزرو و آمار تورم
طلا

بازارها در انتظار نشست فدرال رزرو و آمار تورم

4 بهمن 1401 9

بازارهای مالی در انتظار انتشار آمار شاخص تورمی (PCE) و همچنین نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMAC) هستند. هفته آینده، فدرال رزرو اولین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در سال 2023 را برگزار می‌کند، که به احتمال زیاد افزایش بعدی نرخ بهره را اعلام و اجرایی خواهد کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای مالی در انتظار انتشار آمار شاخص تورمی (PCE) و همچنین نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMAC) هستند. هفته آینده، فدرال رزرو اولین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در سال 2023 را برگزار می‌کند، که به احتمال زیاد افزایش بعدی نرخ بهره را اعلام و اجرایی خواهد کرد.

طلا، نقره و دلار آمریکا

معاملات آتی طلا با توجه به تمرکز فعالان بازار بر جلسه هفته آینده کمیته بازار آزاد فدرال، اندکی افزایش یافت. از ساعت 16:00 به وقت ایالات شرقی آمریکا، فعال‌ترین قرارداد تحویل فوریه معاملات آتی طلا به میزان 3.80 دلار افزایش یافت و در 1932 دلار ثابت شد. فعال‌ترین قرارداد معاملات آتی نقره تحویل مارس در حال حاضر 0.37 دلار کاهش یافته و در 23.565 دلار ثابت شده است. دلار امروز تأثیر چندانی بر قیمت فلزات گرانبها نداشت، به طوری که شاخص دلار در اصل بدون تغییر، 0.01 درصد افزایش یافت و روی 101.795 ثابت شد.

فدرال رزرو

تبلیغات جام جهانی قطر

نشست بعدی فدرال رزرو (FOMC)

هفته آینده، فدرال رزرو اولین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال را برای سال 2023 برگزار خواهد کرد که به احتمال زیاد افزایش بعدی نرخ بهره را اعلام و اجرا خواهد کرد. هفته گذشته، بازار شاهد اختلاف نظرهایی بین اعضای فدرال رزرو بود. به عنوان مثال، جیمز بولارد (رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس) اعلام کرد که فدرال رزرو باید به سمت نرخ بهره 5 درصد و بالاتر حرکت کند و اصولاً دلیلی برای متوقف شدن سرعت افزایش نرخ بهره وجود ندارد.

یکی دیگر از مدافعان ادامه افزایش نرخ بهره، لورتا مستر (رئیس فدرال رزرو کلیولند) بود. هفته گذشته او گفت که باید راهی که فدرال رزرو شروع کرده، ادامه پیدا کند تا بتواند به اهداف تعیین شده برسد. با این تفاسیر، همچنان انتظار می‌رود که فدرال رزرو با سرعت پایین‌تری نرخ بهره را افزایش دهد؛ مانند آخرین نشست FOMC در دسامبر، زمانی که فدرال رزرو نرخ‌ها را 25 واحد افزایش داد، که کمترین افزایش نرخ بهره از مارس سال گذشته است. چندین مقام فدرال رزرو به کاهش سرعت افزایش نرخ اشاره کرده اند، از جمله کریستوفر والر، که در سخنرانی در شورای روابط خارجی گفت که طرفدار افزایش 25 واحدی نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو است.

فدرال رزرو

افزایش 25 واحدی با مقادیر تخمین زده شده توسط فد واچ (FedWatch) مطابقت دارد. این ابزار با احتمال 99.1 درصد پیش‌بینی می‌کند که نتیجه جلسه هفته آینده FOMC افزایش نرخ بهره 25 واحدی است و فقط 0.9 درصد احتمال دارد که فدرال رزرو موضع تهاجمی تر را در پیش گرفته و نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهد.

شاخص تورمی

یکی از مهم‌ترین گزارش‌هایی که قبل از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) منتشر خواهد شد، PCE (شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی) در 27 ژانویه است. آخرین گزارش منتشر شده از شاخص هزینه شخصی مربوط به نوامبر و میزان آن 4.7 درصد بود. در حال حاضر اعتقاد بر این است که این شاخص گزارش ماهانه (PCE ) نشان می‌دهد که تورم در دسامبر سال گذشته (2022) به 4.4 درصد کاهش یافته است.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempie

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×