» آرشیو اخبار » چگونه از پامپ و دامپ ارزهای دیجیتال در امان باشیم؟
چگونه از پامپ و دامپ ارزهای دیجیتال در امان باشیم

چگونه از پامپ و دامپ ارزهای دیجیتال در امان باشیم؟

25 تیر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، برای جلوگیری از تله پامپ و دامپ ارزهای دیجیتال، افزایش دانش خود در مورد اکوسیستم ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران ضروری است.

پامپ و دامپ ارزهای دیجیتال در واقع یک کلاهبرداری سازمان یافته است که شامل تشویق سرمایه‌گذاران برای خرید یک توکن بی ارزش می‌شود و این تبلیغ معمولاً توسط افراد مشهور و اینفلوئنسرهای مجازی اتفاق می‌افتند.

توکن SafeMoon یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های طرح ادعایی پامپ و دامپ ارزهای دیجیتال است که تبلیغ کنندگان آن شامل سلبریتی‌های درجه یک مشهور، از جمله نیک کارتر، سولجا بوی، لیل یاکتی و یوتیوبرها، جیک پل و بن فیلیپس می‌شوند.

تبلیغات جام جهانی قطر

هنگامی که سرمایه گذاران توکن‌ها را با قیمت بیش از حد خریداری کردند، افرادی که بیشترین حجم از آن توکن را دارند شروع به فروش می‌کنند که منجر به سقوط فوری قیمت توکن می‌شود.

در حالی که کلاهبرداران طرح‌های پامپ و دامپ ارزهای دیجیتال را میلیونر کردن افراد می‌نامند، سرمایه‌گذاران آگاه در شناسایی و اجتناب از این اقدام آن‌ها دست بالا را دارند.

طرح‌های پامپ و دامپ معمولاً با وعده‌های دروغین در سه دسته کلی قرار دارند: حل مشکل موارد استفاده در دنیای واقعی، سود زیاد تضمین شده و حمایت‌های افراد مشهور و اینفلوئنسرها.

چگونه از پامپ و دامپ ارزهای دیجیتال در امان باشیم

موفقیت بلندمدت یک ارز دیجیتال به شدت به موارد استفاده آن بستگی دارد. در نتیجه، افرادی که از پروژه‌های پامپ و دامپ حمایت می‌کنند، اغلب با برجسته کردن موارد استفاده‌ای که توکن قصد دارد به آن‌ها ارائه کند، مشارکت خود را اعلام می‌کنند.

علاوه بر این، چنین طرح‌هایی معمولاً با پرداخت‌های نقدی و توکن‌های خود پروژه افراد مشهور را جذب می‌کنند. سپس سلبریتی‌ها این توکن‌ها را به طرفداران خود تبلیغ می‌کنند.

این تبلیغ معمولاً با وعده‌های بازده سرمایه گذاری بالا انجام می‌شود. در مورد SafeMoon، سلبریتی‌ها متهم به خروج از پروژه شدند، زیرا با رشد حجم معاملات توسط سرمایه گذاران خرد، آن‌ها شروع به فروش دارایی‌های خود کردند.

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات، نیز به سرمایه گذاران هشدار داد که توصیه‌های سرمایه گذاری افراد مشهور و اینفلوئنسرها را قبول نکنند.

چگونه از پامپ و دامپ ارزهای دیجیتال در امان باشیم

پامپ و دامپ ارزهای دیجیتال در آینده

در چرخه صعودی بعدی، سرمایه‌گذاران سنتی و ارزهای دیجیتال در سراسر جهان به تلاش‌ خود برای جبران زیان‌های ناشی از بازار نزولی ادامه خواهند داد.

با اطلاع از این موضوع، کلاهبرداران سعی می‌کنند با ارائه سودهای غیر واقعی، فرصت‌هایی را برای فریب سرمایه گذاران بی احتیاط بیابند. در نتیجه، یکی از بهترین توصیه‌ها در این بازار این است که خودتان تحقیق کنید.

ایلان ماسک اخیراً توسط ماگدا ویرزیکا (Magda Wierzycka)، تاجر میلیاردر برجسته آفریقای جنوبی متهم به دستکاری قیمت ارزهای دیجیتال شد.

ویرزیکا معتقد است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده باید فعالیت ماسک در رسانه‌های اجتماعی و پیامدهای آن بر قیمت بیت کوین (BTC) را مورد بررسی قرار می‌داد.

او معتقد است که ماسک آگاهانه قیمت بیت‌کوین را از طریق توییت‌هایی، از جمله مواردی که به خرید 1.5 میلیارد دلاری بیت‌کوین تسلا اشاره می‌کرد، افزایش داد، سپس «بخش بزرگی از دارایی بیت کوین خود را در اوج فروخت».

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×