» آرشیو اخبار » نزول اقتصاد روسیه در بحبوحه تحریم‌های غرب
ارزهای رمزپایه در روسیه

نزول اقتصاد روسیه در بحبوحه تحریم‌های غرب

8 خرداد 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روسیه برای کمک به مقابله با تأثیر تحریم‌های غرب، درحال بررسیِ استفاده از رمزارزها برای پرداخت‌های بین‌المللی است.

ایوان چِبِسکوف؛ رئیس بخش سیاست مالی وزارت دارایی گفت که دولت روسیه فعّالانه درباره ایده استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسویه حساب‌های بین‌المللی بحث می‌کند.

به‌گفته چِبِسکوف، اجازه دادن به ارزهای رمزمحور به‌عنوان وسیله‌ای برای تسویه معاملات بین‌المللی، به مقابله با تأثیر تحریم‌های غرب و در راستا تحریم‌هایی که دسترسی این کشور به سازوکارهای سنّتیِ پرداخت فرامرزی را محدود کرده، کمک می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

در همین‌حال، قانون‌گذاران روسیه به‌طور فعّال با مهار بازار ارزهای رمزگذاری‌شده در کشور متبوع خود و استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده، دست و پنجه نرم می‌کنند. قابل ذکر است که بانک مرکزی و وزارت دارایی، رویکردهای متفاوتی برای تنظیم فضای مذکور دارند.

بانک مرکزی با این ادّعا که چنین فعّالیت‌هایی، ثبات مالی روسیه را تهدید می‌کند، ممنوعیت کامل تجارت و استخراج رمزارز را پیشنهاد داده و از سوی دیگر، پیشنهاد وزارت دارایی درجهت ایجاد قوانینی است که بازارهای قانونی و غیرقانونی را متمایز می‌سازد.

در حالی‌که دولت به‌دنبال شروع استفاده از ارزهای رمزمحور برای پرداخت است، در ابتدا، بانک مرکزی و وزارت دارایی باید درمورد نحوه تنظیم فضای ارزهای رمزنگاری‌شده به اجماع برسند. با این وجود، گفت‌وگوها در این باره، ماه‌ها است که بدون حصول نتیجه‌ای ادامه دارد.

درنظر گرفتن ارزهای رمزپایه به‌عنوان وسیله‌ای برای پرداخت توسط روسیه، درحالی حادث می‌شود که اقتصاد این کشور رو به افول است. این کاهش، نتیجه تحریم‌های غرب است که ایالات متّحده و اتّحادیه اروپا پس از حمله به اوکراین بر این کشور اِعمال کرده‌اند.

در حالی‌که کشور مذکور امیدوار است از رمزگذاری‌شده‌ها برای مقابله با تأثیر تحریم‌های غرب استفاده کند، چانگ‌پنگ ژائو؛ مدیرعامل بایننس گفت که روسیه نمی‌تواند برای فرار از تحریم‌ها از ارزهای‌ رمزمحور استفاده کند. به‌گفته وی، ارزهای دیجیتال بیش از حدّ قابل ردیابی هستند، مشخصه‌ای که آن‌ها را برای دور زدن تحریم‌ها نامناسب می‌کند.

با وجود این‌که صرافی‌های ارزهای رمزگذاری‌شده قول عدم تحریم همه شهروندان روس‌ به استفاده از پلت‌فرم‌های خود را داده‌اند امّا اخیراً محدودیت‌ها را تشدید کرده‌اند. به‌عنوان مثال، بایننس اعلام کرد که خدمات به افراد و نهادهای روسی که دارای ارزهای رمزپایه بیش از 10885 دلار هستند را محدود می‌کند. کوین‌بیس همچنین اعلام کرد که برخی از حساب‌های روسیه را به‌دلیل تحریم‌ها مسدود خواهد کرد.

منبع: Cryptoslate

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×