» آرشیو اخبار » تحلیلگران نسبت به افت بیشتر قیمت اتریوم هشدار می‌دهند
تحلیلگران نسبت به افت بیشتر قیمت اتریوم هشدار می‌دهند

تحلیلگران نسبت به افت بیشتر قیمت اتریوم هشدار می‌دهند

20 تیر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت اتریوم پس از آزمایش موفقیت‌آمیز آپدیت مرج روی شبکه آزمایشی سپولیا (Sepolia) شاهد یک افزایش مختصر بود، اما تحلیل‌گران می‌گویند ناکامی این آلت‌کوین در تبدیل سطح یک هزار و 300 دلار به سطح حمایت، بر افت قیمت اتریوم در روزهای آینده دلالت دارد.

 

شبکه اتریوم این هفته پس از اتمام موفقیت‌آمیز دومین آزمایش بزرگ اپدیت مرج روی شبکه آزمایشی عمومی سپولیا، یک قدم دیگر به تکمیل انتقال خود به مدل اثبات سهام (PoS) نزدیک‌تر شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

پس از تست اپدیت مرج روی شبکه سپولیا در تاریخ 6 جولای، قیمت اتریوم در 8 ژوئیه (17 تیر) به سقف خود در یک هزار و 280 دلار رسید، اما از آن زمان دچار افت شده و در تاریخ 10 جولای (19 تیر) به کف یک هزار و 153 دلار کاهش پیدا کرده است.

 

تحلیلگران نسبت به افت بیشتر قیمت اتریوم هشدار می‌دهند

نمودار یک روزه ETH/USDT. منبع: TradingView

با توجه به نزدیک شدن شبکه اتریوم به مراحل نهایی ادغام اثبات سهام (POS)، تحلیلگران به بررسی روند کوتاه مدت قیمت اتر پرداخته‌اند که در بخش زیر مروری بر آن خواهیم داشت.

 

منتظر پولبک قیمت اتریوم تا 1020 دلار باشید

به گفته تریدر بازار ارز دیجیتال کریپتو فراس (Crypto Feras) پرایس اکشن اخیر اتریوم به دنبال آزمایش موفقیت‌آمیز اپدیت مرج، «در حال حاضر نزولی است و  شفافیت بیشتری را نسبت به  بیت کوین به ما نشان می‌دهد».

 

تحلیلگران نسبت به افت بیشتر قیمت اتریوم هشدار می‌دهند

نمودار دو ساعته ETH/USDT. منبع: توییتر

کریپتو فراس گفت: «روند قیمت از پولبک از محدوده مقاومتی حکایت دارد. یک الگوی پرچم صعودی در حال شکل گیری است (این هنوز کافی نیست). اگر قیمت به زیر حمایت این پرچم افت کند، 1020 دلار در راه است.»

 

الگوی سقف دوقلو در نمودار قیمت اتریوم

یک کاربر توییتر ملقب به پروفیت بلو (Profit Blue) ضمن انتشار نمودار زیر به یک الگوی نزولی بالقوه در نمودار اتر اشاره کرده و هشدار داده که BTC و ETH هر دو در حال تشکیل یک الگوی سقف دوقلو هستند و پرایس اکشن آن‌ها نزولی است.»

 

تحلیلگران نسبت به افت بیشتر قیمت اتریوم هشدار می‌دهند

نمودار چهار ساعته ETH/USD. منبع: توییتر

پروفیت بلو گفت: «افت بیشتر قیمت محتمل است، به سطوح مهم این نمودار توجه کنید.»

بر اساس نمودار ارسال شده، سطوح حمایتی اصلی روی یک هزار و 170 دلار، یک هزار و 43 دلار و 941 دلار قرار دارد.

 

شکل‌گیری یک مثلث صعودی

همان‌طور که در نمودار زیر توسط کاربر توییتر نیکا دشیمارو (Nika Deshimaru) قابل مشاهده است. به طور کلی، قیمت اتر طی چند هفته گذشته در محدوده بین 1050 الی 1245 دلار در حال نوسان بوده است.

همان‌طور که دشیمارو اشاره کرد، خریداران اگر می‌خواهند یک حرکت صعودی پایدار ترتیب دهند، باید مقاومت 1200 دلاری را بشکنند، در عین حال، فروشندگان به دنبال آن هستند که میانگین متحرک نمایی 21 روزه (EMA21) از افزایش قیمت جلوگیری کند.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×