» آرشیو اخبار » ثبات قیمتی در بازار طلا و سکه

ثبات قیمتی در بازار طلا و سکه

20 تیر 1401 6

به گزارش گذارنیوز، قیمت طلا در بازار جهانی همراه با افزایش شدید شاخص دلار طی روز‌‌های معاملاتی هفته گذشته و رسیدن آن به بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر، روند نزولی را پیش گرفت.

به‌طوری که قیمت آن به شکل قابل توجهی کاهش یافت و به پایین‌‌ترین سطح طی ۹ ماه گذشته رسید. بر این اساس بهای فلز گرانبها تا سطح ۱۷۴۰ دلار سقوط کرد و کار خود را با عملکرد هفتگی منفی ۸۱/ ۳ درصد در قیمت ۱۷۴۲ دلار و ۴۸ سنت در هر اونس به پایان رساند.

در این میان رکود بالقوه در اقتصاد جهانی باعث شده است تا بسیاری از سرمایه‌‌گذاران از موقعیت خرید خارج شده و تمایل بیشتری به نگهداری از پول نقد نشان دهند. از این رو به عقیده کارشناسان این موضوع باعث رشد شاخص دلار و همچنین افت شدید قیمت طلا و دیگر کالاها شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

با توجه به اینکه بازار طلا و سکه در شوک افت شدید بهای طلا در بازار جهانی قرار گرفته است، روز شنبه را به دلیل تعطیلی بازار جهانی و تغییرات خنثای نرخ دلار آزاد تا حدودی بدون تغییر سپری کرد.
بر این اساس سکه امامی در نخستین روز معاملاتی هفته به قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. علاوه بر این بازار روز شنبه به استقبال تعطیلات عید قربان رفت و معاملات آن تقریبا به حالت نیمه تعطیل در آمده بود.

برخی از کارشناسان بازار طلا بر این باور هستند که با توجه به اینکه قیمت سکه بیشتر تحت تاثیر نرخ ارز در بازار داخلی است باید منتظر اتفاق مثبتی در زمینه مذاکرات بود تا قیمت مسکوک یاد شده نیز تغییرات ویژه‌‌ای به همراه داشته باشد
منبع: تجارت نیوز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×