» آرشیو اخبار » دادگاهی در چین پرداخت حقوق با تتر را غیر قانونی اعلام کرد

دادگاهی در چین پرداخت حقوق با تتر را غیر قانونی اعلام کرد

16 تیر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذار نیوز، با وجود اینکه مقامات چین قبلا معامله و استخراج ارزهای دیجیتال را به طور کلی ممنوع اعلام کرده بودند و به واسطه این تصمیم بسیاری از مشاغل مرتبط با رمزارزها به تعطیلی کشانده شدند اما بازهم برخی از موسسات و شرکت های محلی هنوز حقوق، مزایا یا پاداش کارکنان خودرا به وسیله استیبل کوین هایی مانند USDT تتر پرداخت میکنند.

با این حال دادگاه چائویانگ چین شرکت ها و کارفرمایان را از استفاده از رمزارزهایی همانند USDT برای پرداخت حقوق مجددا منع کرد.

استیبل کوین یک ارز دیجیتال است که به به پول فیات مانند دلار آمریکا، سایر ارزهای رمزنگاری شده، فلزات گرانبها یا ترکیبی از هر سه وابسته هستند. دلیل این وابستگی تلاش برای ثابت نگه داشتن قیمت آن‌ها است. هر واحد از یک استیبل کوین بدون توجه به شرایط کلی بازار همیشه قیمت ثابتی دارد، به همین دلیل آ‌ن‌ها را با عنوان ارز دیجیتال پایدار و با ثبات نیز می‌شناسند. مهمترین موارد نظیر تتر (USDT)، یو اس دی سی (USDC)و بایننس یو اس دی (BUCD)دارای پشتوانه دلار آمریکا هستند و قیمت هر واحد آن‌ها همیشه یک دلار آمریکا است. هدف از ارائه چنین ارزهایی افزایش کارایی ابزارهای مبتنی بر بلاک چین است در حال حاضر در برخی از کسب و کارها این رمز ارزها در کنار ارزهای سنتی به کار میروند

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس گزاراش نشریه محلی Beijing Daily، شاکی به نام شن که کارمند بخش محصولات یک شرکت محلی مرتبط با بلاک چین است، از کارفرمای خود به دلیل پرداخت حقوق با ارز تتر(USDT) به دادگاه شکایت کرد، حکم دادگاه عنوان میکرد که ارزهای مجازی نباید به عنوان ارز رایج در بازار و کسب و کارها در جریان باشد.

به این معنی که همه کارفرمایان موظف اند حقوق کارکنان خود را فقط با ارز رسمی کشور یعنی یوآن بپردازند. همچنین دادگاه به قانونی که در سپتامبر 2021 اجرا شد و بر اساس آن ارزدیجیتال شامل ممنوعیت ها و محدودیت هایی شده است اشاره کرد و افزود استیبل کوین ها از نظر قانونی دارای وضعیت مشابهی با سایر ارزهای دیجیتال هستند و هرگز در تراز ارز ملی کشور قرار نمیگیرند.

همانطور که گفته شد دادکاه از شن برای پرداخت دستمزد در قالب یوآن حمایت کرد زیرا به گفته مقامات قضایی با قانون کار چین مطابقت دارد و متهم مجبور به پرداخت بش از 265000 یوآن به عنوان حقوق و پاداش به شاکی شد.

USDT برابری دلار را حفظ میکند

استیبل کوین ها در ماه های اخیر سهم قابل توجهی از کل ارزش بازار کریپتو را به خود اختصاص داده اند، زیرا اکثر رمز ارزهای پایه کاهش قیمت داشته اند.

پائولو آردینو، مدیر ارشد فناوری تتر، اواخر ماه گذشته اعلام کرد که چندین شرکت سرمایه گذاری برای بر هم زدن تناظر و نسب یک به یک تتر با دلار آمریکا تلاش کرده اند.

همچنین نگرانی هایی در خصوص کافی نبودن پشتوانه مالی USDT وجود دارد با این حال آردینو این شایعات را رد کرد و اظهار داشت که تتر نقدینگی کافی دارد و می تواند بدون هیچ مشکلی تتر های مشتریانش را بازخرید کند و پول آن ها را بازگرداند.

منبع: Zycrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×