» آرشیو اخبار » گزارش بازارهای نفت خام؛ پیش بینی هفتگی قیمت نفت
نفت خام

گزارش بازارهای نفت خام؛ پیش بینی هفتگی قیمت نفت

21 آبان 1401 3

نفت خام نه تنها به دلیل تورم ضعیف و کاهش دلار، بلکه به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر اینکه چین به دنبال راه‌هایی برای بازگشایی اقتصاد خود از قرنطینه‌های ناشی از کووید است، افزایش یافته است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت نفت خام به دلیل ترس از این که تورم خارج از کنترل باعث افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو شود و در نتیجه تقاضا را کاهش دهد، کاهش یافت. سپس شاخص قیمت مصرف کننده کمتر از حد انتظار، به نوبه خود باعث کاهش دلار شده و قیمت نفت دوباره بالا می رود و بر تورم می افزاید. سرگرم کننده نیست؟ یکی از محرک های اصلی تورم، سیاست بد انرژی بوده است.

با این حال، قیمت نفت خام نه تنها به دلیل تورم ضعیف و کاهش دلار، بلکه به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر اینکه چین به دنبال راه‌هایی برای بازگشایی اقتصاد خود از قرنطینه‌های ناشی از کووید است، افزایش یافته است. تاجران نفت می دانند که وقتی چین اقتصاد خود را بازگشایی کند، جهان را به سمت کسری تقاضای جهانی نفت سوق خواهد داد.

وال استریت ژورنال گزارش داده است که چین در روز جمعه محدودیت های کووید را کاهش داده است. زیرا رهبران این کشور به دنبال کاهش تبعات ناشی از سیاست سختگیرانه کووید (COVID) هستند که خسارات اقتصادی سنگینی را به دنبال داشته و خشم فزاینده عمومی را برانگیخته است. با انتشار این خبر، نفت خام وارد فاز صعودی شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

علاوه بر این گزارش‌هایی وجود دارد که روسیه از گفت‌وگوهای صلح برای رسیدن به اهداف نظامی خود صحبت کرده است. از سوی دیگر اوپک هم اعلام کرده که در نشست آتی خود در 5 دسامبر، در مورد سطح تولید نفت خام محتاطانه تر رفتار خواهد کرد. همگی این ها اخباری است که بر بازارهای نفت خام موثر هستند؛ به ویژه از این جهت که اوپک در حال حاضر حتی نمی تواند سطح هدف خود را تولید کند، و با اعتمال تحریم های بیشتر بر نفت روسیه در ماه آینده، شاهد افزایش نگرانی ها خواهیم بود.

بلومبرگ نیوز گزارش داد که اوپک اعلام کرده است که این گروه در مورد تولید نفت محتاط خواهد ماند. عملکرد اوپک در رابطه با کاهش عرضه درست بوده، چرا که خود آمریکا این کار را نکرده است. با آزاد سازی مقادیر بالای ذخایر استراتژیک نفت خام، ما انعطاف پذیری کمتری برای رفع مشکلات احتمالی عرضه در آینده خواهیم داشت.

یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، همچنان نسبت به واکنش به آمارهای تورم اکتبر محتاط است. البته این از اهمیت چندانی برخوردار نیست، زیرا اگر چین اقتصاد خود را دوباره باز کند، کسری عرضه باعث افزایش قیمت ها خواهد شد. نوسانات گازوئیل با گوگرد بسیار کم، که نفت گرمایشی، سوخت جت، دیزل و سایر روغن‌های سنگین را پوشش می‌دهد، دیوانه‌کننده بوده است.

بازار نفت خام

پیش بینی قیمت هفتگی نفت خام

به نظر می رسد که بازارهای نفت خام در حال ایجاد تغییراتی بر روی نمودار هفتگی هستند.

تحلیل فنی هفتگی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

بازار نفت خام تگزاس اینترمدیت (WTI) در طول هفته معاملاتی جهت مشخصی نداشته است، و ما در تلاش هستیم تا بفهمیم در آینده به کجا خواهیم رفت. در نهایت، بسیاری از چیزهایی که می‌بینید، دستاورد سیاست‌های جنگ طلب فدرال رزرو است. با توجه به تورم 7.7 درصد، تصور اینکه چرا فدرال رزرو به سیاست پولی خود ادامه می دهد، دشوار است. شایان ذکر است که نگرانی هایی در رابطه با میزان عرضه وجود دارد، و این قطعا دلیل بهتر و محکمتری برای صعود بازارهای نفت خام ارائه می کند. اگر بتوانیم از سطح 92.50 دلار عبور کنیم، روند کاملا صعودی خواهد شد.

تحلیل فنی هفتگی نفت خام برنت

بازار نفت خام برنت هم جهت مشخصی نداشته و در تلاش برای جهت گیری می باشد. در حال حاضر، نفت برنت درست بالای میانگین متحرک نمایی 50 هفته ای (50-Week EMA) و زیر سطح 100 دلار قرار گرفته است. سطح 100 دلار یک سطح روانی اصلی است، که باید مورد توجه قرار گیرد. اگر بتوانیم در سطح روزانه بالای این کانال قرار گیریم، شاید نفت خام برنت بتواند تا 120 دلار هم برسد.

از سوی دیگر، در روند نزولی، سطح 90 دلار به عنوان حمایتی قوی به حساب می‌آید که شکست زیر این سطح، قیمت را کاملا کاهشی خواهد نمود. در این مرحله، من پیش‌بینی می‌کنم که قدرت بسیار کمی را شاهد باشیم، و این احتمال وجود دارد که برنت حتی به سطح 80 دلار کاهش یابد.

نفت خام

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire و investing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×