» آرشیو اخبار » سرمایه گذاران همچنان در حال هولد کردن بیت‌کوین‌های خود

سرمایه گذاران همچنان در حال هولد کردن بیت‌کوین‌های خود

11 خرداد 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت بیت‌کوین (BTC) پس از رسیدن به رکورد 69000 دلار در شش ماه قبل، بیش از 50 درصد کاهش یافت، اما این سقوط برخی از ثروتمندترین سرمایه گذاران آن را وادار به فروش دارایی‌های خود نکرد.

 

قابل ذکر است که تعداد بیتکوین‌های تحت حضانت کوین‌بیس برای مشتریان سازمانی از سه ماهه چهارم 2020 تاکنون 296 درصد افزایش یافته است و این نشان می‌دهد که اکثر سرمایه گذاران تصمیم گرفتند با وجود کاهش بیش از 50 درصدی قیمت بیت‌کوین از بالاترین سطح خود، رمزارزهای خود را «هولد» کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

به عنوان مثال، طبق داده‌های پلتفرم کریپتو کوانت (CryptoQuant) مؤسساتی که 10939 BTC (حدود 335 میلیون دلار به قیمت 31 مه) را در دسامبر 2020 (زمانی که قیمت بیت‌کوین حدود 23000 دلار بود)، به حساب حضانتی کوین‌بیس (Coinbase Custody) واریز کرده بودند، تاکنون دست به دارایی‌های خود نزده‌اند.

کی یانگ جو Ki Young Ju))، مدیرعامل کریپتو کوانت، خاطرنشان کرد:

در بیشتر موارد، موجودی بیت‌کوین در کیف پول (حضانت) تغییر نکرده است، که احتمالاً به منظور خریدهای سازمانی در دسامبر 2020 از کوین بیس خارج شد.

مقایسه کیف پول‌های حضانتی کوین بیس. منبع: CryptoQuant/Ki Young Ju

اگر این‌طور باشد، پس این مؤسسات در حال حاضر روی 30 درصد سود از سرمایه گذاری خود قرار دارند. تصمیم آنها مبنی بر عدم جابجایی بیت‌کوین، حتی با اینکه این رمزارز بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است، حاکی از تمایل قوی آنها برای هولد کردن بیت‌کوین است.

این همچنین نشان دهنده توانایی مؤسسات در تحمل کاهش بیشتر قیمت بیت‌کوین، حداقل تا زمانی که به زیر سطح سربه سر 23000 دلار افت نکند، است.

 

بازار نزولی بیت‌کوین تمام نشده است؟

قیمت بیت‌کوین از 12 مه در محدوده 29500 تا 30500 دلار در نوسان بوده است که نشان دهنده بلاتکلیفی بازار به دلیل افزایش نرخ بهره است.

اما چندین تحلیلگر تکنیکال پیش‌بینی می کنند که BTC به روند نزولی غالب خود ادامه خواهد داد.

به عنوان مثال، PostyXBT، یک تحلیلگر مستقل بازار، استدلال می‌کند که این رمزارز می‌تواند در مرحله بعدی به میانگین متحرک 200 هفته‌ای خود (محدوده 20000 تا 22000 دلار) سقوط کند، همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده است.

نمودار قیمت هفتگی BTC/USDT. منبع: PostyXBT/TradingView

در همین حال، تحلیل‌گر معروف بازار رمزارز Rekt Capital اظهار کرد که نزول قیمت به سمت MA200 (هفتگی) می‌تواند منجر به شکل‌گیری یک سایه کندل خرسی شود که ممکن است قیمت آن را به 15500 تا 19000 دلار برساند.

خلاصه: تصمیم سرمایه‌گذاران ثروتمند مبنی بر عدم جابجایی بیت‌کوین، حاکی از تمایل قوی آنها برای هولد کردن است.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×