» آرشیو اخبار » تلاشهای اتحادیه اروپا برای کنترل بحران قیمت انرژی ادامه دارد

تلاشهای اتحادیه اروپا برای کنترل بحران قیمت انرژی ادامه دارد

23 شهریور 1401 0

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از مجموعه ای از پیشنهادها برای مهار جهش قیمت انرژی که اروپا را در پی حمله روسیه به اوکراین درگیر کرده است، رونمایی کرد

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز،اتحادیه اروپا طرح بحران انرژی را ارائه می دهد و می گوید همبستگی با اوکراین تزلزل ناپذیر است.

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از مجموعه ای از پیشنهادها برای مهار جهش قیمت انرژی که اروپا را در پی حمله روسیه به اوکراین درگیر کرده است، رونمایی کرد و در عین حال تاکید نمود که همبستگی اتحادیه اروپا با کیف “تزلزل ناپذیر” خواهد بود.

قیمت انرژی و تورم در سراسر 27 کشور اتحادیه اروپا افزایش یافته است زیرا مسکو عرضه گاز را در واکنش به تحریم ها کاهش داده و باعث شده است برخی، به ویژه در جناح راست افراطی، استدلال کنند که تحریم ها بیشتر به اتحادیه اروپا ضربه می زند و باید کاهش یابد.

تبلیغات جام جهانی قطر

اما در حالی که اولنا زلنسکا، بانوی اول اوکراین، مهمان افتخاری در سخنرانی سالانه اتحادیه اروپا در پارلمان اتحادیه اروپا بود، فون در لاین گفت که تحریم‌ها تأثیر واقعی بر روسیه گذاشته و همچنان باقی خواهند ماند. فون در لاین که قرار بود روز چهارشنبه برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به کیف سفر کند، گفت: اکنون زمان آن است که ما عزم خود را نشان دهیم، نه اینکه مماشات کنیم.

“ما برای مدت طولانی در این وضعیت خواهیم بود”

وی گفت: من با این اعتقاد که با شجاعت و همبستگی، پوتین شکست خواهد خورد و اروپا پیروز خواهد شد، اینجا ایستاده ام.” فون در لاین، که پیشنهاداتش برای کمک به خانواده‌ها و شرکت‌های اروپایی شامل کاهش مصرف برق در سراسر بلوک است، گفت که اتحادیه برای محافظت از خانوارها و مشاغل تلاش می‌کند.

او با پیشنهاد اقداماتی برای محدود کردن درآمدهای تولیدکنندگان برق ارزان قیمت و وادار کردن شرکت‌های سوخت فسیلی به مشارکت در سودی که از افزایش قیمت‌های انرژی به دست می‌آورد، گفت: تامین هزینه‌های زندگی به منبعی برای نگرانی میلیون‌ها کسب‌وکار و خانوار تبدیل شده است. او گفت: “در این زمان دریافت درآمدها و سودهای فوق العاده از جنگ و به پشتوانه مصرف کنندگان اشتباه است. در چنین مواقعی سود باید به اشتراک گذاشته شود و به سمت کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند هدایت شود.”

در زمانی که اوکراین در حال کار بر روی تامین امنیت سرزمینی است که از نیروهای اشغالگر روسیه در یک ضد حمله سریع پس گرفته است، فون در لاین گفت اکنون زمان آن نیست که این بلوک موضع خود را نرم کند.

وی با بیان اینکه بخش مالی روسیه در حال پشتیبانی است، گفت: نزدیک به یک هزار شرکت بین المللی کشور را ترک کرده اند. صنعت روسیه در حال فروپاشی است.” او گفت که اروپا از انرژی روسیه دور شده است، اما مسکو همچنان در حال “دستکاری فعالانه” در بازار است و قیمت گاز در مقایسه با قبل از همه‌گیری کووید-19 بیش از 10 برابر افزایش یافته است.

با نگاهی فراتر از جنگ در اوکراین، فون در لاین گفت: مولداوی، گرجستان و کشورهای بالکان غربی نیز بخشی از “خانواده ما” و آینده اتحادیه اروپا هستند. فون در لاین با ادای احترام به ملکه الیزابت که هفته گذشته در سن 96 سالگی درگذشت، گفت که بحران های کنونی او را به یاد کلماتی می اندازد که ملکه زمانی گفته بود: “ما موفق خواهیم شد – و این موفقیت متعلق به هر یک از ما خواهد بود.

منبع:رویترز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×