» آرشیو اخبار » سنای ایتالیا مالیات 26 درصدی ارزهای دیجیتال را تصویب کرد
ایتالیا

سنای ایتالیا مالیات 26 درصدی ارزهای دیجیتال را تصویب کرد

13 دی 1401 5

بنا بر مصوبه جدید سنای ایتالیا، مالیات 26 درصدی بر سود حاصل از سرمایه معاملات دارایی‌های دیجیتال (برای ارقام بالاتر از 2 هزار یورو) وضع شده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روز 29 دسامبر 2022 (8 دی)، درست چند روز قبل از آغاز سال جدید میلادی، مجلس سنای ایتالیا بودجه این کشور را برای سال 2023 تصویب کرد که افزایش مالیات برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال را شامل می شد. بنا بر مصوبه جدید، در این کشور مالیات 26 درصدی بر سود حاصل از سرمایه معاملات دارایی‌های دیجیتال (برای ارقام بالاتر از 2 هزار یورو یا 2 هزار و 300 دلار) وضع شده است.

مالیات در ایتالیا

مصوبات جدید سنای ایتالیا

بنابر قانون تازه تصویب شده، دارایی‌های رمزپایه به عنوان “نماینده دیجیتالی ارزش یا حقوقی تعریف می‌شوند که می‌تواند به صورت الکترونیکی، با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده یا فناوری‌های مشابه، منتقل و ذخیره شوند”. پیش از این، دارایی‌های رمزپایه در این کشور به عنوان ارزهای خارجی تلقی شده و مالیات کمتر برای آنها در نظر گرفته می‌شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گزارش کوین تلگراف، این لایحه مقرر می‌دارد که مشمولین مالیاتی این حق انتخاب را دارند که با اعلام دارایی‌های دیجیتال خود از اول ژانویه، از طرح تشویقی دولت استفاده کرده و 14 درصد مالیات بپردازند. هدف این مشوق‌های مالیاتی این است که مردم ایتالیا برای اعلام میزان دارایی‌های دیجیتال خود تشویق شوند.

از دیگر تغییرات اعمال شده در قانون بودجه این کشور می‌توان به بخشودگی مالیاتی به منظور کاهش جریمه‌های عدم پرداخت مالیات، مشوق‌های مالی برای اشتغال‌زایی و کاهش سن بازنشستگی اشاره کرد. در این لایحه، 21 میلیارد یورو (22.4 میلیارد دلار) معافیت مالیاتی نیز برای مشاغل و خانوارهایی در نظر گرفته شده است که با بحران انرژی روبرو هستند.

جورجیا ملونی (Giorgia Meloni)، که اولین زنی است که به عنوان نخست وزیر ایتالیا مشغول به کار شده است، ماه سپتامبر (شهریور) وعده داده بود که میزان مالیات را به حد چشمگیری کاهش می‌دهد، ولی اکنون با حمایت گسترده قانون‌گذاران این کشور از لایحه مالیاتی خود روبرو شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، دولت ایتالیا برای کاهش مصرف گاز در سراسر کشور اقدامات شدیدی را در پیش گرفته است که از آن جمله می‌توان به بیش از 15 روز بدون گرمایش مرکزی در ساختمان‌ها اشاره کرد. دولت از مردم خواسته است گرمایش منازل خود را یک درجه کاهش دهند و در طول زمستان یک ساعت در روز سیستم گرمایشی خود را خاموش کنند.

قانون جدید ایتالیا به دنبال تصویب لایحه بازار دارایی‌های رمزپایه (MiCA) در تاریخ 10 اکتبر (18 مهر) به تصویب رسیده است، که به موجب آن یک چارچوب نظارتی ثابت برای ارزهای دیجیتال در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا ایجاد شد. انتظار می رود MiCA در سال 2024 اجرایی شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×